کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسط محققان کشور؛

دستگاه برداشت و هرس گل و گیاهان ساخته شد

16 بهمن 1395 ساعت 9:47

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه برداشت و هرس گل و گیاهان شدند که برای برداشت انواع محصولات کشاورزی به کار برده می شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا معظمی، برگزیده هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی و مجری طرح « دستگاه برداشت و هرس گل و گیاهان » در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این دستگاه برای برداشت انواع محصولات کشاورزی قابل استفاده است به طوریکه با هدایت تیغه دستگاه به بند میوه یا ساقه آنرا قطع می کند و پس از جدا کردن از میوه یا ساقه، محصول را به سمت جعبه هدایت و سپس داخل جعبه قرار می دهد.

وی با بیان اینکه این دستگاه بدون دخالت دست محصول را برداشت می کند، عنوان کرد: با استفاده از این دستگاه، سرعت عمل برداشت تا حد زیادی افزایش می یابد.

معظمی تاکید کرد: نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که دو تسمه با پهنای ۹ میلیمتر و به طول ۵۰ سانتی متر که هر دو به هم نزدیک شده اند و عمل کندن و هدایت ساقه را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه یک تیغه برش روی دستگاه تعبیه شده است، گفت: این تیغه عمل برش و جداسازی محصول از ساقه را انجام می دهد؛ همچنین این دستگاه از ۳ موتور برقی جریان مستقیم و برق باطری استفاده می کند.

معظمی در خصوص مزایای این دستگاه گفت: چیدن توت فرنگی و گل بدون دخالت دست، عدم آلوده شدن محصول به هنگام برداشت، تسریع در عملیات برداشت و نیمه خودکار کردن برداشت محصول از مزایای این دستگاه به شمار می رود.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 33066

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/33066/دستگاه-برداشت-هرس-گل-گیاهان-ساخته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir