کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقويت اتحاد و انسجام، راهکار مقابله با جنگ اقتصادي دشمن است

16 شهريور 1397 ساعت 16:12

دشمن همسو با جنگ اقتصادي، جنگ رسانه‌اي را در دستور کار خود قرار داده تا به اهداف شوم خود برسد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری امروز در خطبه های نماز جمعه بر اهمیت اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

عمل کردن به اقتصاد مقاومتی ایران را کمتر با بحران مواجه می کرد

نماینده ولی فقیه در چهرمحال و بختیاری گفت: تصور نکنید تنها ایران با تحریم و نابه سامانی مواجه است البته اگر به اقتصادی مقاومتی عمل می‌کردیم آسیب نمی‌دیدیم اما بر هر شکل اکنون با آسیب مواجه هستیم و آمریکا به مراتب بیشتر از ایران آسیب می‌بیند.

 حجت السلام والمسلمین محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: امروز زنده نگه‌داشتن نظام اسلامی از مهم‌ترین معروفات است.

وی تصریح کرذ: ایشان در این دیدار فرمودند آمریکای امروز آمریکای دیروز نیست، آنان بسیار ضعیف و از هم پاشیده شده‌اند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: آمریکا از ایران سیلی خورده و دارد دست و پا می‌زند و سیلی ایران انقلاب کردن است که دنیا را علیه آمریکا بسیج کرد و این سختی برای آمریکا است که طبیعی است در مقابل ایران بایستد و ایران نیز باید ایستادگی کند و در نهایت در این جنگ برتری از آن ایران است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز قدرت ایران با قدرت زمان انقلاب قابل مقایسه نیست و به فضل پروردگار دشمن از اسم موشک‌های ایران پشت‌اش می‌لرزد و امروز در منطقه، کشورهایی که مدعی قدرت و پیشرفت هستند در ایران نشستند تا تصمیم منطقه‌ای بگیرند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب رو به رشد است و این رشد و تحرک را می‌بینیم که آینده‌ای روشن دارد، گفت: برخی می‌خواهند جنگ رسانه‌ای راه اندازند و چیزهایی را بزرگ کنند البته درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد و این امر در اثر بی‌تدبیری و بدعمل کردن است که مسئولان به نوعی مقصر هستند اما از طرفی نیز عده‌ای در میان مردم حاضر می‌شوند و اقتصاد بازار و قیام مردم را به ‌هم می‌زنند.

حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: انقلاب به فضل پروردگار ریشه دوانده است و نباید سست شد بلکه باید مراقب باشیم و راه را ادامه دهیم که به شرط عمل به دستورات قرآن و عبرت گیری از تاریخ، خداوند به ما کمک می‌کند.

وی با اشاره به فرار رسیدن محرم، تاکید کرد: در ماه محرم بار دیگر خون حسینی که در اجزای مومنین است به جوش می‌‎آید و همواره درس محرم زنده است که دیگر زیر بار ذلت مستکبران و استعمارگران نمی‌رویم زیرا ما غزت حسینی پیدا کردیم.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: هفته نخست ماه محرم، آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر است و مهم‌ترین معروف را امام حسین (ع) و مهم‌ترین منکر را یزید انجام داد.

وی اظهار کرد: امروز زنده نگه داشتن نظام اسلامی از مهم‌ترین معروفات است و نباید اجازه دهیم ولی فقیه محزون شود که این بیشترین منکر است.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه ۱۷ شهریور جمعه سیاه نامگذاری شده است، تصریح کرد: این روز یادآور جنایات عظیم شاه است که این‌ها برای همگان درس است و در این روز سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز و نماینده امام راحل در آذربایجان شرقی به شهادت رسید که انسان وارسته و پاک و دومین شهید محراب است.

وی خاطرنشان کرد: تعاون از مسائل مهم است و آنچه در تشکیلات تعاون در کشور مطرح است و تعاونی‌هایی که شکل می‌گیرد از حرکت‌های بسیار زیبا است و جوشیده‌ای از نبض مردم است.

هر کس به اندازه توان خود در جشن عاطفه ها کمک کند

امام جمعه موقت شهر فارسان گفت: در آستانه مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس قرار داریم و جمعی از مردم امکانات لازم را برای تامین لباس و لوازم التحریر فرزندانشان در اختیار ندارند؛ کمیته امداد هم جشن عاطفه ها را برای همین به راه می اندازد که هر کس به اندازه توان در این مسیر کمک کند.

حجت الاسلام سید مرتضی احمدی در خطبه های این هفته شهر فارسان با اشاره به ضرورت توجه به تقوای الهی خصوصا در شرایط کنونی، گفت: همه موظف به رعایت تقوا هستیم و این تقوا برای مسئولان ضروری تر است؛ باید تقوا را در میان آحاد جامعه تقویت کرد.

او ادامه داد: باید آنچه از مسائل مردم که در کوتاه مدت قابل حل است رفع شده و از سویی مردم مطمئن باشند که مسئولانشان پای حرف خود برای حل تمام مشکلات در بلندمدت نیز هستند.

احمدی با اشاره به قرارداشتن در آستانه ایام محرم، گفت: باید در این ایام مکتب ابی عبدالله الحسین(ع) بازخوانی شود و به نسل جوانتر یاد بدهیم که نباید از مسیر ترسیم شده توسط امام حسین(ع) دور شد؛ آن امام برای همیشه بشریت مسیری را ترسیم کرده که چگونه می توان در مقابل ظلم ظالم و مفاسد ایستاد.

او هدف انقلاب امام حسین(ع) را مبارزه با فساد و مفاسد و به صلاح و سامان رساندن جامعه دانست و گفت: امروز یک لیست مفصل از مفاسد اجتماعی را می بینیم که امکان دارد هر گوشه از جامعه نمود و بروز داشته باشد؛ حسینی‌ها، هیئتی ها و منبری ها باید برای رفع این مفاسد سازماندهی شوند و حرکت کنند.

امام جمعه موقت فارسان با اشاره به سالروز ۱۷ شهریور و جنایتی که وابستگاه رژیم پهلوی در میدان ژاله انجام داده و عده زیادی از انقلابیون را شهید کردند، گفت: برادران و خواهران مسلمان بدانید آنها که در ۱۷ شهریور با دستور دشمنان ملت کشته شدند، امروز هم اگر امکانش را داشته باشند ما را می کشند تا به نوکریشان تن بدهیم.

وی به سخنان رهبر معظّم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان درباره وجود جنگ روانی دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ روانی دشمن، برای ایجاد التهاب در میان مردم است و می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند.

وی در ادامه گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیات دولت راهگشا است و باید مورد عمل قرار گیرد. امروز دشمن ضعف ما را در مسائل اقتصادی دیده و با تمام توان جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته و در کنار آن جنگ روانی نیز به راه می‌اندازد تا به اهدافش که همان هدف یزیدی است، برسد.

امام جمعه موقت فارسان اضافه کرد: آمریکا می‌خواهد که ما تسلیم آن‌ها شویم و مشکلات را در مذاکره با آنان برطرف کنیم و یا اینکه با این فشارها نظام جمهوری اسلامی را به فروپاشی بکشاند اما بدون شک آمریکا این نیت شوم و هدف شیطانی خود را به گور خواهد برد.

حجت الاسلام احمدی بااشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: جشن عاطفه ها یک امر انسانی است. ما می‌دانیم که مردم در سختی هستند. قرآن می گوید مردم زمانی که بیچاره اند، ایثار می کنند و به فقرا می دهند.

وی تصریح کرد: در آستانه مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس قرار داریم و جمعی از مردم امکانات لازم را برای تامین لباس و لوازم التحریر فرزندانشان در اختیار ندارند؛ کمیته امداد هم جشن عاطفه ها را برای همین به راه می اندازد که هر کس به اندازه توان در این مسیر کمک کند.


ايستادگي ملت سرافراز ايران در مقابل دشمنان از درس ها و عبرت هاي ماندگار عاشورا است


امام جمعه شهر اردل گفت: راه نجات و ايستادگي ملت سرافراز ايران در مقابل دشمنان از درس ها و عبرت هاي ماندگار عاشورا است لذا بايد نهضت عاشورا را به گونه اي در جامعه ترويج دهيم که جوانان ما حسيني و عاشورايي زندگي کنند.

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي امروز نماز جمعه شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقواي الهي گفت: هر کاري که انجام مي دهيم به نيت درست باشد البته نيت ها وانگيزه ها مراتب دارد از مرتبه ضعيف شروع مي شود تابالاترين مراتب که در قرآن هم به مراتب تقوي اشاره دارد.

حجت الاسلام بهرامي اظهار کرد: تقوا بهترين و ارزشمند‌ترين لباس براي زينت معنوي انسان است و از نشانه‌هاي افراد متدين و مقرب درگاه الهي است.

وي افزود:يکي از نشانه‌هاي تقوا اين است که انسان عاقل از هواي نفس خود پيروي و تبعيت نکرده و دچار ذلالت و گمراهي نمي‌شود و هواي نفس را تحت کنترل درآورده است.

ايستادگي ملت سرافراز ايران در مقابل دشمنان از درس ها و عبرت هاي ماندگار عاشورا است

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در بخش ديگر خطبه هاي امروز نماز جمعه شهر اردل ضمن تسليت فرارسيدن ماه محرم الحرام ، نهضت عاشورا و قيام امام حسين (ع) را يک حرکت استکبار ستيزي دانست.

وي افزود: حرکات و اقدامات آن زمان، هم اکنون در جهان امروز شکل گرفته و ما بايد چون قيام امام حسين حماسه ي حق عليه باطل را محقق نماييم.

امام جمعه شهر اردل همچنين گفت: راه نجات و ايستادگي ملت سرافراز ايران در مقابل دشمنان از درس ها و عبرت هاي ماندگار عاشورا است لذا بايد نهضت عاشورا را به گونه اي در جامعه ترويج دهيم که جوانان ما حسيني و عاشورايي زندگي کنند.

حجت الاسلام بهرامي بيان کرد: باتوجه به آغاز مراسمات عزاداري و ماه محرم بايد مردم و به ويژه مسئولان فرهنگي تلاش نمايند تا مراسمات مذهبي با شکوه هر چه بيشتر برگزار گردد.

امام جمعه شهر اردل به فرمايشات مقام معظمرهبري در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس خبرگان اشاره کردند و افزود در اين ديدار رهبرانقلاب اسلامي مهمترين وظيفه مردم و نخبگان را در شرايط خطير کنوني، حرکت در جهت حفظ و تعميق انسجام مردم با دستگاههاي دولتي و پرهيز از ايجاد فضاي يأس و نااميدي و احساس بن‌بست دانستند و گفتند: بدخواهان ملت ايران به موازات جنگ اقتصادي، جنگ رسانه‌اي و تبليغاتي را نيز در دستور کار خود قرار داده اند، بنابراين انتقادها بايد با هدف اصلاح و خيرخواهانه باشند .

حجت الاسلام بهرامي بيان کرد: نظر رهبر عزيز اين است که نبايد دولت راتنها گذاشت ودراين ميدان درگيري اقتصادي بايد با ارائه راهکار جهت برون رفت از وضع موجود کمک کرد.

وي با بيان اينکه با کار اداري نمي شود اين مشکلات راحل کرد افزود: امروز براي حل مشکلات و پيروز شدن در اين ميدان کارجهادي وشبانه روزي و استفاده از نيروهاي کارآمد و انقلابي است.

تقويت اتحاد و انسجام، راهکار مقابله با جنگ اقتصادي دشمن است

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: دشمن همسو با جنگ اقتصادي، جنگ رسانه‌اي را در دستور کار خود قرار داده تا به اهداف شوم خود برسد.



حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: آن چيزي که فشار قبر را کم مي کند زيارت ابا عبد الله الحسين (ع) است و کسانيکه از ظهر پنج شنبه تا ظهر جمعه از دنيا بروند فشار قبر آن کم است و گذاشتن خاک تربت امام حسين (ع) اينها فشار قبر را آسان مي کند .

ايشان در ادامه گفت : يکي از رسومات غلطي که فعل حرام است و در مساجد گذاشته مي شود همين ارگ، ساز و ني و امسال اينهاست که شرعا حرام است و هيچ سودي به حال مردگان ندارد. ميت نياز به قرآن و نياز به اهلبيت دارد نه نياز به ساز و ارگ و امثال اينها.

امام جمعه لردگان گفت: هيچ کس به حد اعلاي کمال نمي رسد مگر در سايه حلم و بردباري، امروزه در جامعه بخصوص در فضاهاي مجازي و رسانه ها سياه نمايي ها و بيان مشکلات زياد شده است و مردم باور مي کنند .

وي افزود: دشمن در فضاهاي مجازي به شدت در حال افشاگري به عملکرد دولت هستند فضاهاي مجازي خدمات را خيانت جلوه مي دهند و بعضا دشمنان همراهي مي کنند.

خطيب جمعه لردگان بيان داشت: حجم و كيفيت فعاليت و عملكرد مسؤولان اقتصادى كشور بايد به‌گونه‌اى باشد كه شب و روز نشناسند و محور فعاليت‌ها هم سياست‌هاى اقتصاد مقاومتى باشد كه اساس آن تكيه بر توليد داخلى است.

تاج زاد؛ به مناسبت هاي هفته اشاره کرد و با گراميداشت ۱۷ شهريور و شهادت مردم ايران اسلامي به دست رژيم طاغوت، سالروز وفات آيت الله طالقاني اولين امام جمعه تهران و شهادت آيت الله مدني شهيد محراب را گرامي داشت.


امام جمعه لردگان با اشاره به آغاز ماه محرم، گفت: مراسم‌ها و عزاداري‌ها بايد چنان باشکوه باشد که در شأن محرم و امام حسين (ع) و فرزندان آنحضرت برگزار شود. و سعي داشته باشيم در اين ماه هم امام و هم اهداف امام را به خوبي بشناسيم و بفهميم و در زندگي خود پياده کنيم .

انتهاي پيام/


کد مطلب: 40266

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40266/تقويت-اتحاد-انسجام-راهکار-مقابله-جنگ-اقتصادي-دشمن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir