کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختیاری:

افزايش 40 درصدي لانه گزيني پرندگان در تالاب هاي چهارمحال و بختياري

21 فروردين 1397 ساعت 11:04

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختیاری از افزايش 40 درصدي لانه گزيني پرندگان در تالابهاي استان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: هم اکنون حدود ۳۰ هزار پرنده از خانواده کشيم هاي کوچک و بزرگ، چنگر، حواصيل، اگرت، لک لک، مرغابي سانان و اردک سرسبز از نوع آبزي و کنار آبزي در تالاب هاي بين المللي چغاخور و گندمان بسر مي برند.

احمدي پيش بيني کرد: لانه گذاري و جفتگيري پرندگان از نيمه فروردين تا دهه اول ارديبهشت به طول مي انجامد و تخم گذاري پرندگان نيز، از ارديبهشت آغاز خواهد شد.

به گفته وي تعداد ۳۵ گونه پرندگان مهاجر با شروع بهار به تالاب هاي استان مهاجرت کردند که زمان ماندگاري آنها تحت تأثير شرايط آب و هوايي خواهد بود.

وي افزود: اين پرندگان بسته به گونه، بين دو تا هفت عدد تخم گذاري مي کنند.

تالاب گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دريا، در نزديکي تالاب بين المللي چغاخور و در فاصله ۶۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.

اين تالاب جزء ۱۰ تالاب برتر پرنده نگري ايران و يکي از مهم ترين زيستگاه هاي جانوري کشور براي اسکان دائم پرندگان بومي و تخم گذاري پرندگان مهاجر به شمار مي رود که در دفتر بين المللي تحقيقات پرندگان آبزي «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسيده است.

تالاب بين المللي چغاخور هم با مساحت ۲۳۰۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب وکلار، درمسيرجاده شهرکرد ـ خوزستان و نزديکي شهر بلداجي شهرستان بروجن و در فاصله ۶۵ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختياري قرار دارد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 39050

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39050/افزايش-40-درصدي-لانه-گزيني-پرندگان-تالاب-هاي-چهارمحال-بختياري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir