کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح جابر زمینه‌‌ساز شناسايي و شکوفايي استعدادهای دانش آموزان

16 اسفند 1396 ساعت 10:39

جشنواره طرح جابر در شهرستان فارسان با بيش از 300 اثر دانش آموزي افتتاح ش، این طرح زمينه‌ساز شناسايي و شکوفايي استعدادهاي دانش آموزان و پرورش خلاقيت در دانش آموزان می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، داراب احمدي مدير آموزش‌ و پرورش شهرستان فارسان،  گفت: جشنواره طرح جابر با حضور فرماندار، معاون فرماندار، مدير محترم اداره، معاونت آموزشي، گروه‌هاي آموزشي و آموزش ابتدايي، برخي مديران مدارس و دانش آموزان مجري طرح جابر افتتاح شد.

احمدي تصريح کرد: طرح جابر به‌عنوان يکي از طرح‌هاي اولويت‌دار ابتدايي به‌منظور ايجاد زمينه براي شناسايي و شکوفايي استعدادهاي دانش آموزان و پرورش خلاقيت در دانش آموزان طراحي و اجرا مي‌گردد.

وی بیان داشت: طرح جابر در بخش‌هاي مختلفي همچون طبقه‌بندي، نمايش علمي و مدل، آزمايش و طراحي و ساخت قابل‌ارائه مي‌باشد. در کليه پايه‌ها قابل‌اجرا بوده بدين شرح که دانش آموزان دوره اول و خصوصاً در پايه اول در موضوع طبقه‌بندي طرح‌هاي خود را ارائه مي‌دهند و ساير دانش آموزان دريکي از موضوعات مذکور فعاليت خواهند داشت.

در ادامه محمدي معاونت آموزشي اداره آموزش‌وپرورش شهرستان در رابطه با جشنواره گفت: در جشنواره امسال طرح جابر تعداد سيصد طرح از مدارس دريافت شد که حدود دو هزار دانش‌آموز در طول سال تحصيلي جاري در اجراي طرح مشارکت داشته‌اند که اين رقم، 40 درصد کلاس‌هاي دوره ابتدايي را شامل شده است که افزايش قابل‌توجهي در تعداد طرح‌ها در مقايسه با سال گذشته داشته‌ايم که اين افزايش به حدود 60 درصد مي‌رسد.

در ادامه برگزاري نمايشگاه طرح‌هاي ارائه‌شده داوري خواهد شد و طرح برتر مدارس معرفي و موردتقدير قرار خواهند گرفت قابل‌ذکر است تعدادي از طرح‌هاي برتر بر اساس سهميه اعلامي به استان راه خواهند يافت.

نمايشگاه جابر تا روز يکشنبه بيستم اسفند داير بوده و برنامه‌ريزي لازم براي حضور دانش آموزان و مدارس علاقه‌مند به بازديد از نمايشگاه صورت گرفته و اختتاميه جشنواره در روز يکشنبه بيستم اسفند با حضور مسئولين استاني شهرستاني در محل نمايشگاه برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام1026ج /590پ


کد مطلب: 38790

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38790/طرح-جابر-زمینه-ساز-شناسايي-شکوفايي-استعدادهای-دانش-آموزان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir