کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش /

ساعت‌ها تماس بي‌نتيجه براي نوبت درمانگاه لردگان/ بيماران مي توانند به مطب هاي شخصي متخصصين مراجعه نمايند+ پاسخ رييس بيمارستان

پایگاه خبری سلام لردگان , 10 بهمن 1396 ساعت 9:14

ساعت‌ها تماس بي‌نتيجه براي نوبت درمانگاه تخصصي لردگان از زماني که سيستم نوبت دهي راه‌اندازي شده است و اين امر موجب نارضايتي شهروندان لردگاني و روستاييان شده است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ سامانه تلفني که تنها با يک خط و شماره تلفن گوياي  3105  فعال شده بيماران را مجبور کرده تا از هر نقطه شهرستان که تصميم بر مراجعه به درمانگاه تخصصي لردگان، دارند مدت‌ها در پشت خط مشغول اين سامانه به صف بايستند چرا که براي دريافت نوبت از سيستم تلفني نوبدهي تنها  از ساعت 19 هر روز مي‌توان تماس گرفت که متاسفانه سامانه تنها به مدت سه و حداکثر پنج دقيقه نوبت ارائه مي‌دهد و قبل و بعد آن از نوبت‌دهي خبري نيست اما مسئله قابل تامل آن است که در ساعت 19 که سامانه براي نوبت دهي فعال مي‌شود تمامي نيازمندان به نوبت با سامانه تماس مي‌گيرند که تعداد محدودي از آنان موفق به اخذ نوبت مي‌شوند.


يکي از هالي شهرستان لردگان که از راه دور با مصافت بيش از 30 کيلومتر به اين کلينيک مراجعه مي کند گفت: با وجود حال بد بارها و بارها براي اخذ نوبت اقدام کردم اما هر دفعه که سامانه فعال مي‌شد حداکثر تا 30 دقيقه بعد از ساعت اعلامي يعني ازساعت 19 تا 19:30 دقيقه فقط با بوق اشغال روبه رو مي‌شدم، بعد از اين ۳۰ دقيقه زماني‌ که تماس برقرار مي‌شد اپراتور از پر بودن نوبت‌ها خبر مي‌داد.


شخص ديگري با ارسال تصوير از صفحه گوشي خود گفت: من بعد از ۲۶۴ بار تماس با نوبت دهي کلينيک بيمارستان شهدا لردگان موفق شدم تماس برقرار کنم ساعت ۱۹ تا ۱۹:۳۵ دقيقه آخر دست با جواب متاسفانه نوبت خالي وجود ندارد مواجه شدم، آخه من چکار کنم.


 

شهروند ديگري گفت: اگر بحث راه‌اندازي اين سامانه براي تکريم ارباب رجوع است پس بايد به گونه‌اي باشد که بيمار بتواند با راحتي کامل نوبت بگيرد نه اين که تنها يک تلفن معرفي کنند تا مردم براي گرفتن نوبت و سرانجام هم بعد از گذر از مرحله اشغال بودن اپراتور با شنيدن متاسفانه وقت فردا پر شده است رو به رو شوند.


اين صحبت‌ها و چندين انتقاد ديگر که مخاطبين با پايگاه خبري تحليلي سلام لردگان در ميان گذاشتند، ما را بر آن داشت تا گفتگويي با دکتر عبدالرسول لايقي رئيس بيمارستان شهداي لردگان داشته باشيم.

تعداد متخصصين جوابگوي جمعيت 230 هزار نفري لردگان نيست

عبدالرسول لايق رئیس بیمارستان شهدای لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان؛ گفت: بيش از 40 متخصص در کلينيک تخصصي شهداي لردگان لردگان مشغول هستند که اين تعداد جوابگوي جمعيت بالاي 230 هزار نفري شهرستان لردگان نيست و راه کار هم اين است، تعداد متخصصين اين کلينيک اضافه شود تا بخشي از مشکلات بيماران برطرف شود .

پذيرش در درمانگاه محدود به گنجايش خاصي است
رئيس بيمارستان شهداي لردگان با اشاره به نوبت‌دهي در اين شهرستان بيان کرد: روزانه به بيش از 1200 نفر  از شهروندان لردگاني نوبت‌دهي مي شود و براي هر پزشک متخصص بين 40 الي50 نفر نوبت نوبت گرفته مي شود ولي در برخي موارد اگر مريض مراجعه کند که از راه دور آمده باشد تا جاي ممکن کار مريض را راه مي‌اندازيم، پذيرش بيمار يک گنجايشي دارد ولي متاسفانه ديدگاهي وجود دارد که هر چه بيمار به درمانگاه مراجعه کنند بايد پذيرش شوند.

وی افزود: ما هم  اين مشکل را قبول داريم و به گوش مسولين بالاتر رسانديم و در جريان هستند و اين مشکلي نيست که مختص درمانگاه لردگان باشد و در همه کشور اين مشکل وجود دارد.

لايقي در پايان افزود: قبلا طرح سلامت اجازه به متخصصين نمي داد که به صورت مطب شخصي فعاليت داشته باشند ولي حالا توسط دانشگاه  علوم پزشکي اين اجازه به متخصصين داده شده که در شيفت بعد ازظهر  در مطلب شخصي به بيماراني که از راه دور مراجعه مي کنند و يا اينکه موفق نشدند نوبت دريافت کنند خدمات ارائه نمايند .

انتهاي پيام1022ج /630 ل


کد مطلب: 38259

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38259/ساعت-ها-تماس-بي-نتيجه-براي-نوبت-درمانگاه-لردگان-بيماران-مي-توانند-مطب-هاي-شخصي-متخصصين-مراجعه-نمايند-پاسخ-رييس-بيمارستان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir