کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محرم به لردگان نيامد! يا مسئولين بي توجهي مي کنند؟

20 شهريور 1397 ساعت 10:34

بايد افسوس خورد در کشور و نظامي که بن مايه آن براساس فرهنگ عاشورايي و آگاهي و روشنگري مکتب امام حسين (ع) بنا شده است، برخي از مسئولين و سازمان‌ها اينچنين به رخداد عظيم و تاريخي تشيع بي‌توجهي کرده و از آن فاصله گرفته‌اند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ همواره با آغاز ماه محرم و برپايي مراسم سوگواري براي رهبر آزادگان جهان امام حسين (ع) فضاي کشور رنگ و بوي خاصي به خود مي‌گيرد به گونه‌اي که مردم و ادارات بنا بر عشق و اعتقاد قلبي و معنوي به فرهنگ عاشورا و محرم با سياه پوش کردن مکان‌هاي متعلق به خود و برافراشته کردن پرچم‌هاي مشکي، چاپ بنر‌هاي محرمی به استقبال اين ماه مقدس و عرفاني مي‌روند تا علاوه بر بعد باطني و معنوي به صورت عيني و ظاهري هم بزرگي و عظمت ماه محرم را احساس و خود را بيش از پيش با فرهنگ عاشورا و محرم نزديک کنند.


در شهرستان لردگان که همواره در ولايتمداري و دين داري در طول تاريخ اين کشور، کارنامه‌اي درخشان داشته است هم مردم و هم سازمان‌ها، نهاد‌ها و ادارات به استقبال ماه محرم رفته‌اند و فضاي معنوي خاصي به محيط‌هاي متعلق به خود داده‌اند، اما متاسفانه آنچه امروز از فضاي شهري شهر لردگان مشاهده مي‌شود، بيانگر اين است گويي محرم به لردگان نيامده است!


بايد افسوس خورد در کشور و نظامي که بن مايه آن براساس فرهنگ عاشورايي و آگاهي و روشنگري مکتب امام حسين (ع) بنا شده است، برخي از مسئولين و سازمان‌ها اينچنين به رخداد عظيم و تاريخي تشيع بي‌توجهي کرده و از آن فاصله گرفته‌اند.

چطور وقتی که مسئولين کشوري و استاني به اين شهرستان سفر مي کنند کل شهر با هزينه هاي بسيار بالا و آن هم از پول بيت المال بنر پوش مي شود و حضور مسئولين را خوش آمد ميگويند؟ اما جمله معروف رهبر فقيد انقلاب مبني بر اينکه ما هرچه داريم از محرم و صفر است به خوبي تبيين کننده جايگاه معنوي اين ماه عزيز در نزد مردم و مسئولين نظام است به فراموشي سپرده شد ؟!.
بايد از برخي مسئولين شهرستان لردگان سئوال کرد که دليل بي‌توجهي شما و زير مجموعه يتان در عدم آماده سازي فضاي شهري شهر لردگان براي محرم چه بوده است؟

آيا مسئولين آگاهي ندارد که ماه محرم در اين شهرستان آغاز شده است؟

آيا مسئولين شهرستان بر روي ميز مديريتي خود تقويم و سالنامه‌اي ندارند تا به آن بنگرد و ببيند که با آغاز ماه محرم، سياه پوش کردن نماد‌هاي شهري بر عهده دستگاه هاي فرهنگي است؟

آيا مسئولين وظايف فرهنگي خود را به فراموشي سپرده اند يا آنکه مديريت فرهنگي در لردگان تنها يک تابلويي بي‌جان و ناکارآمد است؟


اين تصاوير ساعت 10 صبح روز سه شنبه 20 شهريور 97 مصادف با اول ماه محرم  در شهر لردگان گرفته شده است.
 
 
 
 









انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 40292

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40292/محرم-لردگان-نيامد-مسئولين-بي-توجهي-مي-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir