کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد:

ابهاماتي که بعد از برکناري وزير آموزش و پرورش در افکار عمومي باقي مي ماند

6 آبان 1395 ساعت 11:08

فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد گفت: يا استعفاي وزير آموزش و پرورش اين افکار را به ذهن جامعه تداعي کرد که اين برکناري با موضوع صندوق ذخيره فرهنگيان چه ارتباطي ميتواند داشته باشد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اسماعيل مولوي فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر اظهار کرد: آموزش و پرورش بعنوان يک نهاد آموزشي و پرورشي داراي نقش بي بديل در رشد و تربيت جوانان اين مرز و بوم است که بر همين اساس دولت ها برنامه خاصي در جهت ارتقا سطح کيفي و کمي آن پيش بيني مي کنند.

وي تصريح کرد: تلاش در جهت بکار گيري افراد توانمند خصوصاً در سطح مديران ارشد اين نهاد يکي از راهکارهاي ارتقاء سيستم آموزش و پرورش در هر کشوري مي تواند باشد که کشور ما نيز مستثني از اين قاعده نيست.

مولوي ادامه داد: افراد مي توانند علاوه بر سياست گذاري کلان آموزشي با استفاده از ظرفيت هاي مختلف و ايجاد فرصت هاي مناسب و با انتخاب افرادي لايق نسبت به تربيت جامعه سازان آينده اين کشور اقدام لازم را بعمل آورند.

وي اذعان داشت: در اين دولت نيز هر چند استفاده از افراد با تجربه مد نظر بوده اما بعضاً بواسطه اقدامات آگاهانه يا ناآگاهانه در حوزه آموزش و پرورش خاصه صندوق ذخيره فرهنگيان بعضاً نارضايتي هايي را به وجود آورده و برآورده نشدن خواسته هاي آموزشي کشور منجر به طرح استيضاح از وزير آموزش و پرورش در مجلس شوراي اسلامي مطرح گرديد.

مولوي يادآور شد: طرح استيضاح و همزمان برکناري که به نظر مي رسد اگر دولت بحث برکناري وزير را به بعد از جلسه استيضاح موکول مي کرد شايد زواياي بيشتري از ضعف عملکرد و همچنين تخلفات صورت گرفته در صندوق فرهنگيان مشخص مي شد که اين امر مي تواند نسبت به آسيب شناسي اين گونه تخلفات کمک شاياني بعمل آورد و از اين طريق بتوان نقاط آسيب پذير که منجر به اين تخلفات مي شود را بهتر شناسايي کرد.

وي افزود: عملا با برکناري قبل از استيضاح وزير اين امکان يا از دست رفته يا ضعيف تر شده که شايسته بود رئيس جمهور در جهت شفاف سازي و رفع ابهامات اذهان عمومي منطقاً فرصت استيضاح که حق قانوني نمايندگان مجلس به عنوان وکلاي مردم مي باشد را به اين اقدام نمي گرفتند.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 31382

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31382/ابهاماتي-بعد-برکناري-وزير-آموزش-پرورش-افکار-عمومي-باقي-مي-ماند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir