کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرکل منابع طبيعي چهارمحال و بختياري:

منابع طبيعي با مشارکت هاي مردم حفظ مي شود

14 اسفند 1396 ساعت 12:59

مديرکل منابع طبيعي چهارمحال و بختياري گفت: منابع طبيعي را به تنهايي نمي توان حفاظت کرد بلکه براي حفظ آن فرهنگ سازي و مشارکت مردمي نياز است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ علي محمدي مقدم مديرکل منابع طبيعي چهارمحال و بختياري صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به اينکه اصحاب رسانه در فرهنگ سازي حفظ منابع طبيعي نقش بسزايي دارند اظهار کرد: در گذشته منابع طبيعي را به اين سمت پيش برده بودند که مانع از توسعه است اما با اقدامات صورت گرفته و فرهنگ سازي که انجام شد اين موضوع برعکس شده و مردم خود حافظ منابع طبيعي شده و تخلفات را به ما گزارش مي دهند.

محمدي مقدم با بيان اينکه منابع طبيعي را بايد با مشارکت مردم حفظ کرد اذعان داشت: منابع طبيعي با مردم و براي مردم است.

وي يادآور شد: ما بايد نيازهاي مردم را طوري بتوانيم بسازيم که انگيزه حفظ منابع طبيعي بين آن ها صورت گيرد.

محمدي مقدم با اشاره به اينکه ما متخلفين منابع طبيعي را به دو دسته آز و نياز تقسيم کرده ايم بيان داشت: آن هايي که از روي زياده خواهي و طمع دست به تخريب منابع طبيعي مي زنند با آن ها به صورت جد برخورد مي شود و آن هايي که از روي نياز و اجبار اين کار را مي کنند بايد سعي کنيم راهکارهايي را پيدا کرده و براي مشکل آن ها ارائه دهيم.

وي با اذعان بر اينکه در طول ۳ سال پرونده هاي منابع طبيعي کمتر از ۱۰ مورد بوده است بيان داشت: متخلفيني که ۵۰۰ هزار از اراضي ملي را تصرف کردند با ارزش ۶ هزار ميليارد تومان راي براي آن ها صادر و قطعيت پيدا کرده است.

محمدي مقدم يادآور شد: تمامي ۱۰ پرونده رسيدگي کامل صورت گرفت و تنها يک پرونده آن باقي است که در حال رسيدگي است.

کشف ۱۴۰ تن چوب و زغال در چهارمحال و بختياري

مديرکل منابع طبيعي چهارمحال و بختياري گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۴۰ تن چوب و زغال در چهارمحال و بختياري کشف و ضبط شد.

محمدي مقدم يادآور شد: سال گذشته در پيشگيري از آتش سوزي را توانستيم در کل کشور رتبه يک را کسب کنيم و اين در حالي بود که امسال ۷۶ درصد کاهش حريق و آتش سوزي داشته ايم.

وي ادامه داد: در طول سال جاري ۳۸ مورد آتش سوزي رخ داده بود که کمتر از ۳۵ هکتار گزارش شده است.

محمدي با مقدم با اذعان بر اينکه نقش جوامع محلي در کاهش آتش سوزي بسيار پررنگ بوده است بيان داشت: ما هميشه يک اختلاف با مردم داشتيم و آن ها بر روي زمين هاي ملي بوده است.

وي يادآور شد: در طول سه سال گذشته سه هزار هکتار از اراضي ملي در اختيار مردم گذاشته شد که امسال ۴۰۰ هکتار از اراضي را به کشت بادام ديم، گل محمدي و گياهان دارويي اختصاص يافت و همين امر اختلاف ما با مردم را کم کرده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 38772

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38772/منابع-طبيعي-مشارکت-هاي-مردم-حفظ-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir