کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به یک کتابخانه عمومی روستایی؛

کتابخانه عمومی سادات روستای بیدله قلب تپنده فرهنگی روستا

24 دی 1396 ساعت 12:06

کتابخانه عمومی سادات روستای بیدله با امکاناتی متناسب و انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز و قلب تپنده فرهنگی روستا مشغول فعالیت است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ کتابخانه عمومی سادات روستای بیدله از توابع بخش منج شهرستان لردگان است که با داشتن امکانات خوب کتابخانه‌ای و انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی نقشی اساسی در تحول فرهنگی روستا ایفا می‌کند.

ابوالفضل موسوی، مسئول کتابخانه شهدای سادات بیدله ضمن اشاره به موقعیت و نقش این کتابخانه در روستا گفت: این کتابخانه یکی از معدود مراکز فرهنگی روستا محسوب می گردد که مورد استقبال و توجه بسیار کودکان و نوجوانان این روستا است.

موسوی گفت: این کتابخانه علی رغم داشتن محدودیت‌های فضایی بسیار توانست با دریافت تجهیزات کتابخانه‌ای مناسب از طرف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و تغییراتی در چیدمان این کتابخانه محدودیت فضای کتابخانه‌ای را کمرنگ کرده و شاهد پویایی بیش از پیش بخش کودک واسقبال گسترده از این مرکز فرهنگی باشد.

وی افزود: کتابخانه عمومی سادات بیدله دارای با بیش از ۳۷۰عضو فعال می باشد که از این تعداد حدود ۲۳۰نفر را اعضا فعال کودک و نوجوان تشکیل می دهد.

مسئول کتابخانه سادات بیدله گفت: تلاش ما بر این است که علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه‌ای و امانت کتاب، با انجام فعالیتهای جنبی متنوع و ابتکاری زمینه تحول فرهنگی این روستا را فراهم آوریم.

وی افزود نسل قدیم این روستا از نظر سطح سواد خواندن و نوشتن در سطح مقدماتی و یا حتی فاقد این توانایی بوده ولی از ادبیات شفاهی بالایی برخوردارند با توجه به این مساله ما برنامه هایی از قبیل نشست های کتابخوانی کودکان برای مادران و کلاس قصه های محلی مادران برای کودکان را در این کتابخانه برگزار می کنیم .

موسوی برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقات نقاشی، جمع خوانی کتاب،حضور در مدارس و معرفی فعالیتهای کتابخانه، تبلیغات خانه به خانه جهت تبیین اهمیت کتابخوانی و نقش آن در آینده کودکان و برگزاری مسابقات کتابخوانی را از دیگر فعالیتهای این کتابخانه عنوان کرد.

نقش کتابخانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی

سید ذبیح ا.. شریفی دهیار روستا در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تشکر از نگاه عدالت محور نهاد کتابخانه های عمومی کشور در توجه به روستا ها و مناطق کمتر برخوردار، به نقش و اهمیت این کتابخانه در ارتقا سطح فرهنگی روستا اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود امکانات موجود در این روستا و نبود مرکز فرهنگی قوی، تقاضا برای ایجاد امکانات برای پر کردن اوقات فراغت مردم بسیار زیاد بود ولی خوشبختانه با افتتاح این کتابخانه و فعالیت چشمگیر و متنوع آن شاهد کاهش بسیاری از تقاضا ها، افزایش میزان رضایتمندی و کاهش چشمگیر آسیبهای اجتماعی در این روستا هستیم.

وی افزود: بسیاری از مهاجرت‌های صورت گرفته از روستا به سمت شهر به دلیل کمبود امکانات و نیاز جوانان است که خوشبختانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حوزه کاری خود به این مهم نگاه ویژه داشته است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 38033

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38033/کتابخانه-عمومی-سادات-روستای-بیدله-قلب-تپنده-فرهنگی-روستا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir