کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شوکت حجت:

فضای دوبله کشور، پاسخگوی علاقه‌مندان نیست

20 تير 1396 ساعت 13:01

گویندگی انیمیشن کودکان برایم جذاب است و ارتباط خوبی با تصاویر و دنیای آن‌ها برقرار می‌کنم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا شوکت السادات حجت، صداپیشه پیشکسوت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی تهران نیوز ، با ابراز خرسندی از حضور در سی‌امین دوره جشنواره کودک و نوجوان با اشاره به این‌که عدم آشنایی کودکان با هنر دوبله، برای آن‌ها جذابیت دو چندانی دارد؛ اظهار داشت: خاطرات کودکان با صداهای دوبله زنده می‌شود، دوبله برای آن‌ها جالب است و گمان می‌برند که ما همان شخصیت‌های قهرمان داستان هستیم؛ حتی بزرگسالان هم به سبب آشنایی شنیداری با صداهای ما؛ با کار ارتباط برقرار می‌کنند و خاطراتشان مرور می‌شود.

این هنرمند دوبله در ادامه، ضمن ابراز خرسندی از بازخورد خوب مردم نسبت به حضور گویندگان دوبلاژ در جشنواره، گفت: مردم به ما انرژی مثبت می‌دهند و این بسیار خوشحال‌کننده است.

صداپیشه پیشکسوت کشور در ادامه، با اشاره به شوق خود در گویندگی انیمشین ابراز کرد: هنگامی که در انیمیشن صحبت می‌کنم؛ صحنه‌ها برایم جذاب است و با ارتباط خوبی با تصویر و دنیای کودکانه می‌گیرم؛ با برخی صحنه‌‌های انیمیشن می‌خندم، چراکه با تخیلات کودکی من موازی است و تقریباً همان رویداد‌هایی رخ داده در کودکی خودم است.

این گوینده با سابقه ضمن تأکید بر این امر که دوران کودکی آدم‌ها با هم تفاوت‌های بسیاری دارد، اظهار داشت: کار کودک سبب می‌شود دوران کودکی برایم طولانی‌تر شود و زندگی را خیلی جدی نگیرم و دنیا را همانند زمان کودکی ببینم.

حجت با اشاره به اشتیاق بالای افراد فعال در حوزه دوبله کودک و نوجوان؛ در ارتباط با ظرفیت پایین این حرفه عنوان کرد: متاسفانه فضای کوچک کار دوبله، ظرفیت متقاضیان زیاد آن را ندارد؛ دوبله مثل یک آسانسور کوچک است که بیشتر از ۱۰ نفر ظرفیت ندارد و برای همه علاقه‌مندان به این حوزه ظرفیت کافی وجود ندارد.

وی در ادامه به علاقه‌مندان به این حرفه توصیه کرد: اگر ما یاد بگیریم که خودمان را آن گونه که هستیم؛ بپذیریم و اگر قصد انتخاب حرفه‌ای را داریم مطمئن باشیم به نحو احسن در آن کار ظاهر خواهیم شد؛ گرفتار حاشیه نشویم و در جستجوی جای خودمان در جهان هستی باشیم بی‌شک در جایگاه خودمان خواهیم درخشید.

این گوینده در پایان گفت: اهمیتی ندارد که چه شغلی داشته باشیم؛ بخش مهم زندگی انسانیت و شخصیتی است که خودمان در رسیدن به آن نقش ایفا می‌کنیم؛ امیدوارم بتوانیم با ساختن خود، فرزندان نیک تربیت کرده و آینده فرهنگی کشور را دچار تحول کنیم؛ همچنین برای کودکان آرزوی دنیای خندان و بدون جنگ را دارم.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 35333

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35333/فضای-دوبله-کشور-پاسخگوی-علاقه-مندان-نیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir