کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ورود سالانه بیش از ۴۵ میلیون تخم چشم‌زده به مزارع تکثیر ماهی

17 آبان 1396 ساعت 10:11

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه بیش از ۴۵ میلیون تخم چشم‌زده وارد مزارع تکثیر ماهی استان می‌شود.


عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال وبختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: با نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از ۴۵ میلیون قطعه تخم چشم‌زده به مزارع تکثیر ماهی استان وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری و شبکه‌های تابعه بر روند تولید بچه ماهی نظارت کامل داشته و با انجام آزمایشات لازم در خصوص بیماری‌های ویروسی و باکتریایی و باقی‌مانده مالاشیت‌گرین نظارت می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴ میلیون قطعه تخم چشم‌زده به ۱۳ مزرعه تکثیر و پرورش ماهی استان وارد شده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چنانچه شرایط صادرات ماهی استان به کشورهای دیگر فراهم شود امکان افزایش تولید ماهی شرایط بهتری را طی خواهد کرد، افزود: با بازدیدهای به موقع و معدوم‌سازی جعبه‌ها و یونولیت‌های تخم چشم‌زده از فروش غیر مجاز محصول جلوگیری به‌عمل می‌آید.

نجاتی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری حدود ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد ۱۳ مزرعه به تکثیر و پرورش تخم چشم‌زده اختصاص دارد و در مجموع سالانه بیش از ۲۳ هزار تن ماهی سردابی در استان تولید و به بازار عرضه می‌شود و از این نظر مقام اول تولید این محصول را در کشور دارا هستیم.

وی اضافه کرد: برای کنترل بیماری‌ها به‌خصوص IPN ,IHN ,VHS از حمل و نقل و تولید تخم چشم‌زده و بچه ماهی‌هایی که بدون هماهنگی اداره‌کل دامپزشکی وارد و یا از استان خارج می‌شود جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 37007

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37007/ورود-سالانه-بیش-۴۵-میلیون-تخم-چشم-زده-مزارع-تکثیر-ماهی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir