کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماينده ولي فقيه ناحيه سپاه شهرستان بن:

کشتار مسلمانان و سکوت مجامع بين الملي در ميانمار ، بسيار فجيع و ناراحت کننده است

17 شهريور 1396 ساعت 12:15

نماينده ولي فقيه ناحيه سپاه شهرستان بن گفت: در روزهاي گذشته انتشار گزارش ها و تصاويري از منطقه مرزي بين ميانمار و بنگلادش و فرار دهها هزار پناهجوي مسلمان از اقليت قومي " روهينگيا" از ميانمار به بنگلادش، قلب تمامي مسلمانان را بدرد آورده است


به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام مصطفي عباسي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه بن درگفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: در روزهاي گذشته انتشار گزارش ها و تصاويري از منطقه مرزي بين ميانمار و بنگلادش و فرار دهها هزار پناهجوي مسلمان از اقليت قومي " روهينگيا" از ميانمار به بنگلادش، قلب تمامي مسلمانان را بدرد آورده است

وي افزود : به دليل سياست هاي محدود کننده دولت ميانمار لنز دوربين هاي جامعه جهاني از ثبت آنچه در استان راخين در غرب ميانمار مي گذرد، ناتوان است و دنيا تنها مي تواند صحنه فرار هزاران و دهها هزار پناهجوي اقليت قومي" روهينگيا" را از استان راخين ميانمار به کشور همسايه "بنگلادش" ببيند.

حجت الاسلام عباسي افزود: بسياري از آن‌ها بر اين باورند که ملت‌شان بايد يکپارچه شود و دين‌شان در خطر است. فضاي جهاني نيز در اين ميان تاثيري حياتي دارد. بودايي ها مدعي هستند که در سراسر جهان، اسلام افراطي در کانون بسياري از درگيري‌هاي خشونت بار قرار دارد.

نماينده ولي فقيه ناحيه سپاه شهرستان بن ادامه داد :آن‌ها همچنين احساس مي کنند که آيين هاي توحيدي تبشيري به دنبال گسترش خود در سرزمين هاي ديگر هستند و فکر مي کنند که اگر اديان ديگر شيوه برخورد سرسختانه تري در پيش گرفته اند، آن‌ها نيز بايد همين کار را کنند.

وي بيان داشت : اين پناهجويان از بيم آزار و اذيت بوداييان مي گريزند. خانه هاي آنها در استان راخين از سوي بوداييان متعصب آتش زده مي شود و مردان و زنانشان کشته مي شوند. ارتش ميانمار هم به گفته مسلمانان تنها نظاره گر اين اوضاع است و با سکوت خود از اين کشتار حمايت مي کند.

حجت الاسلام عباسي گفت: امروز، در ميان سکوت جامعه بين الملل، گروه هاي تندرو بودايي (مانند گروه ماگ) و دولت ميانمار در حال پاکسازي قومي مسلمانان، به وحشيانه ترين شکل ممکن هستند.

رئيس جمور ميانمار رسما اعلام کرده است که جمعيت هشتصد هزار نفري مسلمانان روهينگيا را قوميتي خارجي ميداند که بايد يا در اردوگاه هاي آوارگان متمرکز شوند و يا اخراج شوند.

وي افزود : مسلمانان ميانمار در ميان سکوت کشورهاي مسلمان کشته مي‌شوند، هيچ ملتي تاکنون اين گونه در ميان اين همه خونسردي و سکوت بين المللي و بي خيالي دولت داخلي سرکوب نشده و بر اساس اطلاعات دريافتي گروه‌هاي تندرو بودايي با حمايت دولت اتحاديه جمهوري ميانمار، دسته دسته مسلمانان را قتل عام کرده ، آتش مي زنند به دريا مي‌اندازند.

سکوت مدعيان صلح

حجت الاسلام عباسي مطرح کرد : از طرفي متاسفانه کمترين موضع از سوي مجامع بين المللي نسبت به اين نسل کشي مسلمانان در ميانمار صورت گرفته و از موضع‌گيري آشکار درباره آن‌ها خودداري کرده و تاکنون هيچ حرفي در مورد خشونت با اين اقليت و سرکوب آنان نزده است.

ادامه فروش سلاح‌هاي اسرائيلي به ميانمار

وي بيان کرد: در حالي که خشونت‌ها عليه اقليت مسلمان روهينگيا در ميانمار در حال تشديد است، گزارش‌ها نشان مي‌دهد که رژيم صهيونيستي يکي از تأمين‌کنندگان سلاح و مهمات براي ارتش ميانمار است.

حجت الاسلام عباسي افزود:همچنين ارتش ميانمار تعداد بسياري از مساجد را تخريب کرده است و بسياري از گزارش‌ها از سوزاندن مسلمانان و تجاوز به عنف در اين کشور نيز حکايت دارند.

در روزهاي اخير ارتش ميانمار بار ديگر حملات خود را به مسلمانان روهينگيا از سر گرفته و تنها در چند روز اخير بيش از 400 نفر را کشته و 70 هزار نفر مسلمان را کوچ اجباري داده است.

انتهاي پيام1022ج /520ز


کد مطلب: 36107

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36107/کشتار-مسلمانان-سکوت-مجامع-بين-الملي-ميانمار-بسيار-فجيع-ناراحت-کننده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir