کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معدو سازي سه تن مواد غذايي فاسد در چهارمحال و بختياري

20 خرداد 1397 ساعت 11:42

مدير گروه بهداشت محيط و کار معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد گفت: قريب به سه تن مواد غذايي فاسد در قالب برنامه سلامت رمضان در چهارمحال و بختياري معدوم سازي شد.


بهمن بنايي مدير گروه بهداشت محيط و کار معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز  ؛ با اشاره به آغاز برنامه سلامت رمضان از تاريخ ۲۶ ارديبهشت ماه سال جاري به ارائه گزارش ۲۰ روزه اين برنامه در سطح استان چهارمحال و بختياري پرداخت.

وي تصريح کرد : برنامه سلامت نوروزي بمنظور آمادگي در راستاي ارائه خدمات مرتبط با کنترل عوامل محيطي در ايام ماه مبارک رمضان و پيشگيري از بروز مشکلات بهداشتي و اپيدمي بيماري هاي منتقله از آب و غذا و همچنين کاهش بار بيماري هاي غير واگير با کنترل نمك و روغن با هدف نهايي ارتقاي سطح سلامت جامعه آغاز و تا ۲۶خردادماه جاري ادامه پيدا خواهد كرد.

بنايي ادامه داد: اين برنامه با حضور فعال بازرسين بهداشت محيط مجهز به تجهيزات پرتال سنجش و نمونه برداري از آب ، مواد غذايي و سطوح در ساعات اداري و غير اداري و روزهاي تعطيل به اجرا در آمده است.

وي در مجموع تعداد مراکز تهيه ، عرضه و فروش مواد غذايي تحت پوشش برنامه در استان را يازده هزار و ۷۱۸ مورد اعلام کرد و افزود: طي اين مدت پنج هزار و ۳۷۸ مورد بازديد انجام شده است که از اين تعداد ۳۰ مورد اخطار نواقص بحراني دريافت و ۱۸۴ مورد اخطار نواقص غير بحراني صادر شده است.

بنايي ، تعداد موارد معرفي شده به مراجع قضايي را يکصد مورد و تعداد موارد تعطيل شده را ۲ مورد اعلام کرد.

وي همچنين از صدور يکهزار و ۸۰ مورد کارت بهداشتي جهت متقاضيان مراکز تهيه، عرضه و فروش مواد غذايي طي مدت اجراي برنامه سلامت رمضان خبر داد.

مدير گروه بهداشت محيط و کار معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد، تعداد اماکن عمومي و اماکن بين راهي را به ترتيب سه هزارو ۵۸۱ و ۱۵۳ باب اعلام كرد و افزود: در مجموع از اين اماكن نيز يكهزار و ۱۹۱ مورد بازديد بعمل آمده است و ضمن صدور ۷ مورد اخطار نواقص بحراني و ۹۴ اخطار نواقص غير بحراني، ۱۴۰ كارت بهداشتي براي متقاضيان تصدي اين اماكن صادر شد.

بنايي گفت: ۷۹۸ سامانه آبرساني در استان موجود است که تاکنون ۲۸۶ مورد بازديد از اين سامانه ها انجام شده است.

وي، تعداد موارد نمونه برداري از مواد غذايي سنتي را ۲۴۸ مورد و مواد غذايي صنعتي را ۳۶ مورد اعلام کرد و نمونه برداري از آب آشاميدني و استخرهاي شنا را به ترتيب ۲۵۵ و ۱۲ مورد اعلام کرد و افزود: همچنين در مجموع نه هزارو ۳۸۲ مورد سنجش کلر آزاد باقي مانده انجام شد.

وي در ادامه از معدوم سازي دوهزار ۹۵۱ کيلوگرم مواد فاسد کشف شده خبر داد و گفت: ۲۲۱ مورد رسيذگي به شکايت مردمي گزارش شده از طريق سامانه ۱۹۰ و گزارشات متفرقه مردمي انجام شد.

بنايي اظهار داشت: همچنين ۲۸ مورد برخورد با دستفروشان دوره گرد انجام و ۸۶ مورد نظارت و بازرسي مشترک با سازمان و دستگاه هاي مرتبط و بمنظورر هماهنگي و برنامه ريزي ۳۷ جلسه درون بخشي و برون بخشي تشکيل شد.

وي، آموزش را از ديگر محورهاي برنامه سلامت رمضان عنوان کرد و تصريح کرد: در اين راستا ۵۲ جلسه آموزشي با حضور ۹۳۸ نفر از اصناف، ۵۶ جلسه با حضور ۵۹۹ نفر از پرسنل و ۶ برنامه راديويي و تلويزيوني و دوهزارو ۷۰۰ بروشور آموزشي چاپ و توزيع گرديد.

بنايي گفت: مجموع اقدامات مذکور بخشي از فعاليت هاي صورت گرفته در قالب برنامه سلامت رمضان در سطح استان چهارمحال و بختياري طي ۲۰ روز فعاليت ۱۳۵ از پرسنل است.

انتهاي پيام/۵۳۰ب


کد مطلب: 39474

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39474/معدو-سازي-سه-تن-مواد-غذايي-فاسد-چهارمحال-بختياري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir