کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد، با هدایت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان

20 دی 1396 ساعت 9:19

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از بهترین راه‌های توانمندسازی مددجویان کمیته امداد ارتقاء دانش اقتصادی و هدایت فارغ‌التحصیلان تحت پوشش کمیته امداد به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در جلسه مشترک پارک علم و فناوری و کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به توانمندی شرکت‌های فناور و دانش بنیان در حوزه اشتغال اظهار داشت: پارک علم و فناوری آمادگی دارد با آموزش‌های تخصصی و ایجاد شرایط برای فارغ‌التحصیلان مستعد تحت پوش کمیته امداد زمینه اشتغال این افراد را مهیا کند.

وی مهمترین ظرفیت‌های اشتغال استان را در حوزه‌های گردشگری، فناوری اطلاعات، کشاورزی، گیاهان دارویی و برق و الکترونیک عنوان کرد و افزود: با استفاده از تسهیلات اشتغال کمیته امداد در حوزه کارفرمایی و مشاغل خانگی می‌توان در توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و ایجاد اشتغال پایدار گام موثری برداشت.

کمیته امداد نیازمند تحول و نگاه نو در حوزه توانمندسازی مددجویان است

علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز با اشاره رویکرد جدید این اداره کل در حوزه دانش بنیان جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش گفت: با توجه به اینکه ۱۱ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری در حوزه خانوار و ۶ درصد جمعیت از لحاظ نفر تحت پوشش کمیته امداد است بیان داشت: پرداخت مستمری موجب چسبندگی مددجو خواهد شد و ما نیاز به تحول و نگاه نو در حوزه توانمندسازی مددجویان داریم.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری افزود: در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار جهت توانمندسازی و ایجاد اشتغال به متغاضیان تخصیص داده شد و در سال ۹۶ نیز ۵۲۰ میلیارد ریال به تصویب رسید که تاکنون بیش از ۳۲۰ میلیار ریال آن مصرف شده است.

ملک پور تاکید کرد: ۱۲۰۰۰ طرح اشتغال مددجویان استان در حال فعالیت است و امیدواریم با تعامل با پارک علم و فناوری این رقم افزایش یابد.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان در راستای رفع نیاز کمیته امداد و همچنین تلاش در جهت شناسایی و توانمندسازی افراد نخبه و خلاق تحت حمایت کمیته امداد به امضا رسید.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 37971

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37971/توانمندسازی-مددجویان-کمیته-امداد-هدایت-سمت-شرکت-های-دانش-بنیان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir