کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین:

در غیاب تهدید هسته‌ای ایران، آمریکا برای توجیه شکست‌هایش نیاز به یک دشمن جدید دارد

26 مهر 1395 ساعت 10:28

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که سرد شدن روابط میان مسکو و واشنگتن به سالها قبل از بحران سوریه برمی‌گردد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که در غیاب تهدید هسته ای ایران، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای متحد کردن آمریکا و توجیه شکستهایش نیاز به یک دشمن جدید دارد و تلاش میکند روسیه را به عنوان دشمن آمریکا معرفی کند.

وی افزود: تلاش برای معرفی دشمن جدید، یک تاکتیک جدید برای منجرف کردن اذهان رای دهندگان آمریکایی برای تحویل یک دولت شکست خورده به یک دولت جدید است. آنها نیاز دارند که به رای دهندگان نشان بدهند چرا مسائل لاینحل باقی مانده‌اند.

وی تاکید کرد که تهدید هسته ای ایران و ایرانیها برای آنها خوب کار نکرد. اما روسیه یک داستان جالب است. به عقیده من آنها اکنون در حال بازی با این کارت هستند.

وی با اشاره به تیره شدن روابط آمریکا و روسیه گفت که روابط ۲ کشور سالها قبل از بحران سوریه به سردی گرایید. وی تاکید کرد که این مساله به زمان دوران فروپاشی یوگسلاوی برمی‌گردد.

پوتین که به دهلی نو سفر کرده است به خبرنگاران روسی در زمینه تهدیدهای غرب برای تحریم مسکو به خاطر مساله حلب در سوریه گفت این تحریمها نتیجه معکوس به بار خواهد آورد.

وی همچنین به موضوع عملیات قریب الوقوع موصل نیز اشاره کرد و گفت: مسکو نمیخواهد به آتش هیجان پیرامون عملیات برنامه ریزی شده برای موصل بدمد.

رئیس جمهور روسیه پیش از این نیز در حاشیه نشست بریکس در هند تصریح کرده بود که کشورش به‌دنبال تاثیر گذاشتن بر انتخابات آمریکا نیست.

رئیس‌جمهور روسیه ضمن اشاره به سخنان جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص احتمال حملات سایبری علیه روسیه نیز تصریح کرد که این اولین بار است که مقامات آمریکایی در این سطح، دست داشتن کشورشان در چنین حملاتی را می‌پذیرند و این نقض هنجارهای بین‌المللی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 31201

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31201/غیاب-تهدید-هسته-ای-ایران-آمریکا-توجیه-شکست-هایش-نیاز-یک-دشمن-جدید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir