کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع):

مسئولین از ظرفیت‌های بسیج استفاده کنند/ بسیج استراتژی و تدام‌بخش انقلاب است

27 آبان 1394 ساعت 9:27

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) گفت: بسیج در تمامی قشرها و زوایا حضور دارد و تلاش می‌کند خلاءها را پر کند و در این زمینه توانمندی‌های زیاد و گسترده‌ای دارد و امیدواریم مسئولین از این توانمندی‌ها بهره برده و استفاده کنند.


سردار رضا محمدسلیمانی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: امسال هفته بسیج تلاقی کرده است با ایام محرم و صفر یعنی ایامی که بیش از هرزمان دیگر بوی شهید و شهادت و حسین و اصحابش را دارد.

وی با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم در این استان، عزت‌الله سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی مایه افتخار چهارمحال و بختیاری است و شهادت این شهید بزرگوار را خدمت امام زمان (عج)، مردم چهارمحال و بختیاری و خانواده بزرگوارش تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

محمدسلیمانی با اشاره به پنجم آذرماه سال‌روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) بیان داشت: هفته بسیج یادآور خاطرات پرشکوه مجاهدانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری را همراه با نجابت و فروتنی ترسیم کردند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه ۵۸ و با گذشت کمتر از یک ماه از تسخیر لانه جاسوسی فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند ادامه داد: با صدور این فرمان شور زایدالوصفی در بین دوست‌داران انقلاب به پا شد.

وی بسیج را فرصتی برای خدمت‌رسانی دوچندان در عرصه‌های مختلف معرفی کرد و افزود: این نهاد در زمانی تشکیل شد که خبری از جنگ و حمله دشمن نبود و از همین‌رو می‌توان با اطمینان گفت بسیج تشکیل نشد برای جنگ.

محمدسلیمانی بسیج را مکمل یگان‌های رزم در زمان جنگ دانست و خاطرنشان کرد: بسیج با نقش‌آفرینی در دفاع مقدس بعد نظامی به خود گرفت.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) بسیج را استراتژی انقلاب و تداوم‌بخش آن عنوان و تاکید کرد: قامت بسیج قامت انقلاب است و بهره‌وری اثربخش عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و فنی در نتیجه روحیه بسیجی است.

وی کارکرد بسیج در دوران دفاع مقدس را کارکرد شرافتمندانه دانست و ادامه داد: کارکرد امروز بسیج کمک به تحقق اهداف نظام است و گفتمان جدید بسیج ما می‌توانیم است.

محمدسلیمانی با بیان اینکه روحیه جهاد و شهادت در دفاع در سایه ایمان موجب پیروزی نظام در عرصه‌های مختلف می‌شود تاکید کرد: فرهنگ و تفکر خردجمعی در جامعه و روحیه خلاقیت و نوآوری سنبل بسیج هستند و تفکر بسیجی می‌تواند سرعت رسیدن به دستاوردهای نظام را دوچندان سازد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: روحیه بسیجی مقیاس است و همه رفتارها با مقیاس بسیجی اندزه گرفته می‌شود و از همین رو است که همه اقشار و گروه‌ها باید کار خود را با مقیاس فرهنگ بسیجی بالانس و ارزیابی کنند.

وی با بیان اینکه اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد چشم طمع جهان‌خواران از آن دور خواهد شد گفت: بسیج در ایران با قدرت و اطمینان‌خاطر به کار خود ادامه می‌دهد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) یکی ویژگی‌های بسیج را پیوند و بیعت ناگسستنی با ولایت عنوان و خاطرنشان کرد: بسیج همواره به عنوان نوک پیکان ولایت حرکت می‌کند و ایمان، اخلاص، حریت، عبودیت در بسیج، اطاعت آگاهانه، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، شهادت‌طلبی عاشقانه، ایثارگری کریمانه، زهد و قناعت، تواضع و صمیمیت، خود را از مردم دانستن، شجاعت و دلاوری، صلابت و کوبندگی، ابتکار و خلاقیت  از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد بسیج هستند.

محمدسلیمانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: بسیجیان باید به گونه‌ای رفتار کنند که مردم را به بسیج جلب کنند و هر کسی که بسیجی‌تر است باید مقررات را بهتر و بیشتر رعایت کند.

وی بیان داشت: بسیج در تمامی قشرها و زوایا حضور دارد و تلاش می‌کند خلاءها را پر کند و در این زمینه توانمندی‌های زیاد و گسترده‌ای دارد و امیدواریم مسئولین از این توانمندی‌ها بهره برده و استفاده کنند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) بسیج را ارگانی مردمی عنوان و خاطرنشان کرد: مشابه این ارگان در خارج از کشور وجود ندارد و این بزرگ‌ترین امتیاز است که بسیج برای کشور ایجاد کرده است.

محمدسلیمانی کارهای اداری کشور را متاثر از دنیا دانست و تاکید کرد: مشکلات جامعه متاثر از همین سیستم اداری است و در جاهایی که مشکلی در این رابطه وجود دارد بسیج می‌تواند مشکل‌گشا بوده و از همین‌رو مسئولین باید به بسیج اعتماد کرده راه را برای آن باز کنند.

وی در انتهای با شاره به شهادت شهید همدانی در سوریه گفت: اگر شهید همدانی فرهنگ بسیجی را به سوریه تزریق نکرده بود الان حرم حضرت زینب نابود شده و دمشق در دست دشمن بود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 25631

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25631/مسئولین-ظرفیت-های-بسیج-استفاده-کنند-استراتژی-تدام-بخش-انقلاب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir