کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبير جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي:

حوادث فتنه و 9 دي ما بايد به درستي در جامعه تبيين شود

9 دی 1395 ساعت 10:07

عضو شوراي شهر تهران و دبير جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: فتنه 88 که در انقلاب اسلامي رخ داد از روي غفلت بعضی از افراد جامعه بود و بايد از فتنه و حماسه 9 دي درس عبرت فروان گرفت.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما مجتبي شاکري عضو شوراي شهر تهران همايش «بررسي نقش و رسالت خواص و نخبگان جامعه در زمان فتنه» با بيان اينکه بايد به حماسه ۹ دي ماه نگاه درس آموز و عبرت آموز داشته باشيم ،اظهار داشت: حوادث ۹ دي و ديگر واقعه هاي تاريخي موجب مي شود که ما مديريت حوادث را بدست بگيريم.

مجتبي شاکري با اشاره بر اينکه ماجراي ۹ دي که در جامعه اتفاق افتاد از روي غفلت بود فتنه ۸۸ شروعش غفلت ، ادامه راه انحراف و دنبال کردن اين جريان کفر و نفاق را به همراه دارد ، بيان داشت: کساني که انحراف و خود شيفتگي دارند موجب مي شود که افراد وارد جريان هاي فتنه شود و فتنه ۸۸ از اين نوع فتنه ها بود و هرچه مقام بالاتر باشد خضوع بايد در مقابل خدا بيشتر باشد .

وي افزود: مردم توانستند با بصيرت افزايي خود راه را ادامه دهند و اين حماسه بزرگ را خلق کنند و در اين زمينه با روشنفکري که مقام معظم رهبري انجام دادند سبب شد کساني که به کانديداي اين سران فتنه راي دادند از مقابل آن برگردند.

شاکري با اشاره بر اينکه با شخصيت ها جامعه بايد حق مدار باشند ، عنوان کرد: تمام شخصيت ها نوکر انقلاب و شهداء هستند و اين انقلاب هديه صديقه کبري و معصومين است.

وي با بيان اينکه بايد از فتنه ۸۸ و ۹دي درس و عبرت آموخت و اين حوادث بايد به درستي تبيين شود،تصريح کرد: درمورد فتنه ۸۸ بايد همه موضع خود را مشخص کنند اما بعد از ۷ سال از اين فتنه مي گذرد بعضی از افراد موضع خود را مشخص نکرده اند .

اين فعال سياسي با بيان اينکه در فتنه سال ۸۸ برخي از فتنه گران با شعارهاي انحرافي قصد خدشه دار کردن اصول و آرمان هاي الهي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را داشتند افزود: فتنه گران بعد از انتخابات در طول هشت ماه پس از انتخابات به اقتصاد، امنيت و زيرساخت هاي کشور ضربه زدند و با ايجاد فتنه در دي ماه سال ۸۸ به منافع دشمن کمک کردند.

شاکري با اشاره بر اينکه مقام معظم رهبري در اين سال ها ۳۵۰ بار به فتنه ۸۸ اشاره کرد که هدف از اين اين اقدام رهبري لايه برداري از فتنه بوده است، ابراز داشت: چرا رهبري در با اين فاصله زماني در مورد فتنه سخن گفتن تنها به دليل آگاهي مردم بوده است.

وي با بيان اينکه در حماسه ۹ دي ماه نبايد به شعارهاي ننگين مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل اکتفا نمود بلکه مي بايست در راستاي اين حماسه بزرگ کساني که به نظام خدشه وارد مي کنند و قصد ضربه به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را دارند به مردم رونمايي کنند و پرده از آنها بردارند.

شاکري يادآور شـد: اگر بخواهيم بصيرت افزايي کنيم، بايد همه ابعاد آن را آشنا باشيم، به جزئيات آن بپردازيم و آنگاه آن را بيان کنيم تا بصيرت به نحوي مطلوب در همه مردم ايجاد شود.

وي بيان داشت: شعار هاي ساختار شکن در فتنه ۸۸ داده شد ، موجب شد ديوار هاي بي اعتمادي بين خود و آمريکا برداشته شد.

شاکري با بيان اينکه نسل اول و دوم انقلاب امريکا را به خوبي شناخته است ، تاکيد کرد: بايد در حال حاضر نسل سوم و چهار امريکا را بشناسد که در قضيه برجام اين نسل نيز امريکا را شناختند.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س


کد مطلب: 32435

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32435/حوادث-فتنه-9-دي-بايد-درستي-جامعه-تبيين-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir