کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهر فارسان:

پيروزي از آن امت اسلامي است و فلسطين آزاد خواهد شد

17 آذر 1396 ساعت 14:54

امام جمعه شهر فارسان گفت: اينها که مي‌خواهند قدس را پايتخت فلسطين اشغالي اعلام کنند از عجر و ناتواني آنهاست در مسئله فلسطين دست آنها بسته است و نمي توانند اهداف شان را پيش ببرند پيروزي از آن امت اسلامي است و فلسطين آزاد خواهد شد و ملت فلسطين به پيروزي خواهد رسيد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه اين شهر فارسان گفت: قرآن مي فرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ» (توبه  119) مومنين تقوا پيشه کنيد و با صادقين باشيد، يکي از آثار و برکات تقوا اين است که انسان متقي هيچ گاه راه و رهبر خود را گم و فراموش نمي کند، پس در تحصيل تقوا و تقويت آن بکوشيم تا از امام زمان خود مهدي آل محمد (عج) و در غياب ان حضرت از ولي فقيه زمان مان جدا نشويم.

وي  به توطئه جديد آمريکا در مورد اعلام قدس اشغالي به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي پرداخت و گفت: بارها شاهد طرح لفظي به رسميت شناختن انتقال پايتخت رژيم صهيونيستي به قدس از سوي مقامات ارشد امريکايي در دوره ها و دولت هاي مختلف آن بوده ايم که گاهي هم به انتقال سفارت امريکا از واشنگتن به قدس ترجمه مي شد، در دوره اوباما هم يک بار اين موضوع مطرح شد اما در عين حال پيش از ترامپ اين اتفاق نيفتاده است.

حجت السلام ملکپور بیان داشت: سوال اين است که چرا همواره اين موضوع مطرح  شده است، فشار لابي صهيونيستي به دولت امريکا با هدف ملغي کردن طرح تشکيل دو کشور در يک سرزمين چراکه در يکسال گذشته تعداد زيادي از کشورهاي اروپايي، طرح تشکيل کشور و دولت فلسطيني در زمين هاي ۱۹۶۷ را در پارلمان هاي خود به تصويب رسانده اند.

وي تصريح کرد: وقتی دولت هاي عرب وابسته به آمريکا گرفتار مخمصه جدي مي شدند و صحنه منطقه اي را باختند و اين باخت را تا حد زيادي ناشي از تعلل آمريکا در حمايت جدي از خود مي دانستند و کم و بيش در بينشان زمزمه اي بلند مي شد که بايد به جاي ديگري دخيل ببندند.

وي اظهار داشت: امريکا با کليد کردن روي مسئله فلسطين که بغرنج ترين مسئله عربي است، آنان را سراسيمه کرده و راهي واشنگتن مي نمود در اين بين امريکا حمايت جدي تر از آنان را موکول به برقراري روابط فعال تر با اسرائيل مي کرد و در واقع ميخ ديگري بر تخته وابستگي اعراب به آمريکا مي کوبيد.

وي بيان داشت: البته چيزي که تا کنون روساي جمهور امريکا فقط از آن حرف مي زدند و کاملا" مغاير با قطعنامه هاي ۳۳۸ و ۲۴۲ شوراي امنيت سازمان ملل است.

امام جمعه فارسان به دو نکته مهم در باره فرمان ترامپ براي انتقال سفارت آمريکا به بيت المقدس اشاره داشت و گفت: نکته اول يکي از علل اصلي صدور فرمان ترامپ براي انتقال سفارت، بهره برداري از توان لابي هاي صهيونيستي در کنگره آمريکا براي فراهم کردن شرايط رد استيضاح وي بوده، وکنگره بعد از صدور فرمان ترامپ براي انتقال سفارت، به استيضاح وي راي منفي داد!!!!

وي تصريح کرد: نکته دوم رئيس جمهور آمريکا به علت واهمه از واکنش هاي گسترده جهان اسلام , بلا فاصله بعد از رد استيضاح , فرمان ديگري را (به بهانه آماده شدن براي انتقال سفارت ) مبني بر عدم انتقال سفارت تا 6 ماه ديگر امضا کرد.

امام جمعه فارسان بيان داشت اما به هر حال همونطوري که مقام معظم رهبري فرموند، اینکه اينها که مي‌خواهند قدس را پايتخت فلسطين اشغالي اعلام کنند از عجر و ناتواني آنهاست در مسئله فلسطين دست آنها بسته است و نمي توانند اهداف شان را پيش ببرند   پيروزي از آن امت اسلامي است و فلسطين آزاد خواهد شد و ملت فلسطين به پيروزي خواهد رسيد.

انتهای پیام1026ج /590پ


کد مطلب: 37485

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37485/پيروزي-امت-اسلامي-فلسطين-آزاد-خواهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir