کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رقابت تولیدات شرکت نساجی شهرکرد با نمونه‌های خارجی/ حمایت از کالای ملی، پشتوانه‌ای برای تولیدکننده

9 تير 1397 ساعت 12:25

مدير عامل و عضو هيئت مديره شرکت نساجي حجاب شهرکرد گفت: چرخه اقتصاد معيوب است و به طبع خيلي از صنايع مشکل دارند و صنايع نساجي شهرکرد جزء همان هايي است که در فروش مشکل وجود دارد اما توان رقابت با نمونه هاي خارجي را دارد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ بيش از صد سال از مصرف عمده پارچه چادر مشکي به عنوان پوشش عمومي بانوان ايراني مي گذرد و در اين سال ها همواره پارچه مصرفي بانوان وارداتي بوده و محصولات توليد داخلي با محصولات وارداتي در نبردي تنگاتنگ است.

در چند سال اخير شرکت «کرپ ناز» کرمانشاه، «ناي زرين» خوانسار و نساجي «حجاب» شهرکرد با هدف توليد پارچه چادر مشکي طراحي و راه اندازي شد که متاسفانه به دليل واردات بي رويه اين محصول، برخلاف فعاليت کنوني شرکت ها، اما اين شرکت ها نتوانسته اند با واردات چادر مشکي مقابله کنند و قادر به حضور و بقا در بازار هم با اين شيوه نيستند

سال هاست؛ مايحتاج کشور از منابع خارجي تامين مي شود و تفاوت قيمت هاي خارجي و عرضه داخلي اين دسته از ملزومات به گونه اي است که سرمايه گذاران داخلي را به سرمايه گذاري در اين زمينه ها علاقه مند کرده است.

تاسيس و راه اندازي بسياري از رشته فعاليت هاي توليدي و اقتصادي در کشور هر کدام گامي در راستاي استيلاي استقلال کشور، ايجاد اشتغال، افزايش سرانه توليد ملي و کاهش خروج ارز از کشور شده است.

شرکت نساجي حجاب شهرکرد در سال ۶۹ تاسيس ، سال ۷۲ راه اندازي و سال ۸۲ دو شرکت به نام هاي زيپ و لاله نصر و سال ۹۴ شرکت ميهن باف را خريداري کرده است.

پروژه چادر مشکي از سال ۸۶ شروع و سال ۹۴ مورد آزمايش و سال ۹۵ هم بهره برداري و افتتاح شد.

توليدات اين شرکت شامل مقنعه، روسري ، شال، پرده، چادر، لباس, فاستوني و چادر مشکي است.

شرکت نساجي حجاب شهرکرد از سهامي خاص است ولي سهام شرکت متعلق به بنياد مستضعفين است.

مديرعامل و عضو هيات مديره شرکت نساجي حجاب شهرکرد گفت : ظرفيت سالانه کارخانه ما براي چادر مشکي ۱۰ ميليون متر است.

ميرمحمد تقي دانايي هوشيار در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر اظهار کرد: براي فاستوني يک ميليون و ۲۰۰ هزار متر و براي بقيه محصولات چهار ميليون متر توليد داريم

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر اين شرکت ۳۹۵ نفر نيرو در حال کار دارد اظهار کرد: با افزايش ظرفيت اين کارخانه زمينه اشتغال به ۴۵۰ نفر مي رسد.

دانايي هوشيار با بيان اينکه متاسفانه از اسفندماه سال گذشته وضعيت بازار وضعيت متوقفي است اذعان داشت: امسال نيز همانند سال هاي گذشته نه تنها در فروردين ماه فعاليت اقتصادي متوقف شد بلکه به خاطر انتخابات ارديبهشت ماه و بعد از آن دو هفته از ماه مبارک رمضان تعطيل گشت و عملا" بازار بعد از ماه مبارک راه اندازي شده است.

شرکت نساجي حجاب شهرکرد در رکود بدي به سر مي برد



مدير عامل و عضو هيئت مديره شرکت نساجي حجاب شهرکرد گفت : محصولات ما به خارج از کشور صادر نمي شود و عمده محصول ما در بازار تهران فروخته و پخش مي شود.

وي با بيان اينکه فروش محصولات ما در استان چهار محال و بختياري به صورت سازماني بوده است اذعان داشت:بعضي از سازمان ها از ما خريد کرده اند و در حال حاضر فروشگاه شماره ۱ اول جاده خوزستان در خود کارخانه وجود دارد که در آنجا عرضه مستقيم صورت مي گيرد.

وي از همکاري و مساعدت اداره صنايع استان و استانداري خبر داد و بيان داشت: مجموعا" قوانين طوري است که دست ادارات خيلي باز نيست و به هر حال مشکلاتي هم با اين کار داريم.

چرخه اقتصادي در حال حاضر معيوب است

مدير عامل شرکت نساجي حجاب شهرکرد با اشاره به اينکه نه تنها صنعت نساجي ما داراي مشکل است بلکه بسياري از صنعت ها در حال حاضر راکد و متوقف است بيان داشت: به هرحال چرخه اقتصادي معيوب است و به طبع خيلي از صنايع مشکل دارند و ما هم جزء همان هستيم که در فروش مشکل وجود دارد.

دانايي هوشار با بيان اينکه حجاب موضوعي است که به عنوان يک موضوع فرهنگي و عقيدتي در ذهن تمام مسلمان ها جادارد اذعان داشت: شرکت نساجي حجاب براي اينکه بتواند توليد کننده پوشش ملي مذهبي زنان ايران باشد تاسيس شد.

وي يادآور شد: ما کالايي را توليد مي کنيم که بيش از صد سال صرفا" بر روي آن واردت صورت مي گيرد.

دانايي هوشيار با بيان اينکه پارچه چادر مشکي بالاي صدسال به عنوان حجاب برتر مطرح شده و هميشه اين محصول وارداتي بوده خاطر نشان کرد: ما توانستيم اين حد را بشکنيم ، توليد را انجام دهيم و تا اينجا نيز موفق بوده ايم.

وي تاکيد کرد: محصولات نساجي حجاب شهرکرد از نظر کيفيت و قيمت با کالاي خارجي و وارداتي رقابت مي کند.


مردم و مسئولين از توليدات داخلي حمايت کنند

دانايي هوشيار اظهار کرد: انتظار ما اين است آن هايي که دلشان براي موضوع عقيدتي و فرهنگي مي تپد حمايت کند و توليد داخلي را با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري ارجح بدانند .

وي با اشاره به اينکه ما اول راهيم و به هر حال نواقصي وجود دارد تاکيد کرد: مردم مقايسه کيفيت داخلي و خارجي نداشته باشند و ما را در اين راه حمايت کنند.

دانايي هوشيار تاکيد کرد: تا اينجايي که پيش آمديم نسبت به تاريخ صدو چند ساله که اين کالا در ايران مصرف مي شود پيشرفت هاي خوب و قابل توجه داشته ايم.

وي ادامه داد: اميد است که با حمايت مردم در مرحله اول بتوانيم جايگاه خوبي را پيدا کنيم و واردات را کمي کوتاه تر کرده و از خروج ارزي از اين مملکت جلوگيري کرده باشيم.

دانايي هوشيار يادآور شد: انتظارمان به عنوان توليد کننده هاي ايراني اين است که مردم باور داشته باشند که توليد ايراني مي تواند جايگزين همه نوع توليدات خارجي شود.

وي با بيان اينکه در توليد محصولات ما نقص هايي وجود دارد اذعان داشت: با تمام نقص ها سرمايه گذاري بزرگي شده و ما به عنوان فرزندان اين مملکت براي آن زحمت مي کشيم و انتظار داريم مردم باور کنند که مي شود کالاي ايراني را استفاده و از آن حمايت کرد.

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 39645

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39645/رقابت-تولیدات-شرکت-نساجی-شهرکرد-نمونه-های-خارجی-حمایت-کالای-ملی-پشتوانه-ای-تولیدکننده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir