کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

‌تنها تصفيه‌خانه شهرستان بن چشم‌انتظار وعده‌هاي مسئولان

14 مرداد 1396 ساعت 13:48

پرشدن چاه هاي فاضلاب، بوي نامطبوع و ورود حشرات موزي به خانه هاي مردم اعتراض گسترده مردمي را نسبت به بي توجهي مسئولين به اجراي فاضلاب شهري شهر بن را به دنبال داشته است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ مردم شهرستان بن هميشه در طول تاريخ ثابت کردند که پاي ارزش هاي انساني و اسلامي ايستاده اند و  در زمان انقلاب حضور خود را نشان داده و حتي  در دفاع مقدس هم کم نگذاشتند و اوج تبلور خود را نشان داده اند حتي هم اکنون هم با ثبت نام هاي زياد و اشتياق فراوان براي دفاع از حرم حضرت زينب علاقه و شيفتگي و پاي بندي خود را به اين دين و نظام نشان دادند.

اما متاسفانه با تمام رنج هايی که کشيده اند و اين همه سختي را تحمل کرده اند شايد در توزيع اعتبارات ملي و توزيع امکانات و بودجه ها مورد بي مهري برخي مسئولين قرار گرفته و حتي از برخي امکانات که حق طبيعي آن ها براي داشتن يک زندگي آرام است نيز محروم اند.

بطور مثال بحث مشکل فاضلاب که سال هاي متمادي است در اين شهر مطرح شده اما هنوز به سرانجامي نرسيده است و فاضلاب شهري يکي از شاخصه هاي توسعه شهر است و شهري که فاضلاب را نداشته باشد در حوزه زيست محيطي و در حوزه بهداشت محيط و بهداشت عمومي مشکلات زيادي خواهد داشت.

چند سالي است که شاهد آغاز پروژه فاضلاب شهري شهر بن هستيم و وضعيت استراتژيک و توپوگرافي شهر باعث  مي شود که فاضلاب هاي به داخل شهر راه پيدا کرده و از وسط شهر عبور مي کنند و باعث رشد حشرات موذي و ميکروب ها مي شوند.

کودکان در اين کوچه ها بازي مي کنند و مشکلات بسيار ديگري که نگراني هاي فراواني را براي مردم ايجاد کرده است.
نکته ديگري که در مورد پروژه فاضلاب قابل توجه است همکاري تمام و کمال مردم د ر اين راستا است و ما اميدوار هستيم که اين پروژه با توجه و همکاري مسئولين به زودي به سرانجام برسد و انتظار چندين ساله اين مردم در رابطه با فاضلاب پايان يابد.  

وضعيت فاضلاب شهرستان بن براي سال ها به عنوان يک معضل اساسي شناخته شده که اين روزها نقطه اوج معضل قرار گرفته است اين در حالي است که در چند منطقه فاضلاب جاري باعث کاهش سطح کيفيت زندگي مردم شده،فاضلاب هاي جاري که تبعات آن بيماريهاي متعددي را در پي خواهد داشت.

بيش از 10  ‌سال از آغاز عمليات طرح تصفيه‌خانه شهرستان بن مي‌گذرد اما اين طرح با قدمت، تنها مقدار کمي پيشرفت فيزيکي دارد. نبود تصفيه‌خانه فاضلاب بن يک از نگراني‌هاي مردم است و راه‌اندازي آن به يکي از خواسته‌هاي اساسي مردم اين شهرستان تبديل‌شده است.


با توجه اينکه دفع غيراصولي فاضلاب سبب بروز بيماري مردم مي‌شود لازم است مسئولان به وضعيت اين تصفيه‌خانه رسيدگي کنند.

دفع غيراصولي فاضلاب سبب بيماري مردم  مي شود

اسماعيل احمدي  يکي از شهروندان بن در رابطه با نبود تصفيه‌خانه در اين شهرستان به خبرنگار زنگ خبر  گفت: چندين سال است که مردم منتظر راه‌اندازي تصفيه‌خانه فاضلاب بن هستند اما پروژه آن هنوز بعد از گذشت چند سال تعطيل است.


وي افزود: بوي بد در اطراف جوي هاي فاضلاب مردم را واقعاً اذيت مي‌کند و منازل مسکوني اطراف رودخانه با مشکلات بهداشتي جدي روبه‌رو هستند.

سعيد اکبري يکي ديگر از شهروندان بني در رابطه با نيمه تعطيلي تصفيه‌خانه‌ اين شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر اظهار داشت: مردم به خاطر نبود تصفيه‌خانه با مشکلات بهداشتي جدي روبه‌رو هستند و از مسئولان انتظار داريم فکري براي افتتاح اين تصفيه‌خانه بکنند.


تصفيه خانه شهر بن 70 درصد پيشرفت فيزيکي دارد

کمال اکبريان  فرماندار شهرستان بن در رابطه با وضعيت تصفيه‌خانه بن  در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت : در آخرين مذاکراتي که با مدير عامل محترم آب و فاضلاب شهري استان داشتيم خوشبختانه در رابطه با بحث تصفيه خانه 70 درصد پيشرفت فيزيکي داشتيم و گفته شد از چند روز آينده پيمانکار جديد کار خودش را شروع مي کند و عملا ما ظرف چند ماه آينده تصفيه خانه را تکميل خواهيم کرد.

اکبريان افزود: اتفاق خوبي که امسال رخ داده است  800 متر از قسمت کلکتور براي ارتباط شبکه داخل شهر به تصفيه خانه با همکاري  کشاورزان و پيگيري هاي شوراي شهر ، انجام شده است.
 
وي گفت: شرکت آب و فاضلاب شهري استان اعلام کرده است که براي انجام  15 کيلومتر از فاضلاب شهر بن به مناقصه گذاشته شده است و به عبارتي دو پيمانکار که هر کدام  7.5 کيلومتر را انجام خواهند داد در روز هاي آينده کار را شروع مي کنند و ما امسال بعد از گذشت چندين سال بخش عمده اي از شهر بن را تا پايان سال به شبکه ي فاضلاب وصل خواهيم کرد.

اکبریان در مورد زمان انجام لوله‌گذاري ها گفت: مدت قراردادي که براي پيمانکاراني که مشخص مي شوند تعيين شده است و حداکثر اين ها 3ماهه هستند و ما در ظرف 3ماه، اين15 کيلومتر را اضافه خواهيم کرد به آن بخش عظيمي از کار که قبلا انجام شده است و بخش عمده اي از شهر بن تحت پوشش شبکه ي فاضلاب قرار مي گيرد و در تلاش هستيم بلافاصله که فروش انشعاب شروع شود.

وي درباره فاضلاب شهر شهر وردنجان افزود: در رابطه با شهر وردنجان در گذشته قبل از اينکه به شهر تبديل شود بحثي در رابطه با دريافت تسهيلات از سمت بانک توسعه اسلامي و در غالب روستايي اجرا شود که بعد از اينکه به شهرتبديل شده است منتفي شده است.

اکبريان افزود: در گذشته در طي مطالعات صورت گرفته اينگونه  بود که شهر وردنجان از طريق نافچ به تصفيه خانه شهرکرد از سمت چالشتر وصل شود و  براي شهر وردنجان هم شبکه داخلي انجام شود اما در پي مطالعاتي که اخيرا انجام شده است اين گونه نشان مي دهد که در حال حاضر تصفيه خانه هايي که آمده است با قيمتي بسيار مناسب تر است و اصلا نيازي به انجام آن کار نيست.

وي افزود: يعني هزينه اتصال به فاضلاب شهر نافچ و شهرکرد مي تواند يک تصفيه خانه جداگانه براي شهر وردنجان باشد، که بايد حتما در غالب بحث هاي مشارکتي باشد و ما منتظر هستيم که شوراي جديد شهر ورنجان شروع به کار کنند تا با آن ها نيز مذاکراتي را داشته و به نتايج مطلوب برسيم.

سال هاي گذشته نيز طي پيگيري هاي مستمر اين پايگاه خبري تحليلي  هر مسئولي وعده اي داده و تحقق نيافته است که به تعدادي از اين صحبت ها اشاره مي کنيم:

کمال اکبريان فرماندار شهرستان بن:
اجرايي شدن پروژه شبکه فاضلاب شهربن درچند روز آينده

تاريخ انتشار : 1393/06/19

 
خدابخش طاهري رئيس شوراي شهر بن؛  اين آخرين نشستي بود که پيرامون کانال کشي و جلب رضايت کشاورزان برگزار شده و اگر کشاورزان رضايت ندهند از طريق قانون براي انجام پروژه وارد عمل خواهند شد.
تاريخ انتشار : 1393/10/08

 
محمود نادري شهردار بن ؛عمده مشکلات اين شبکه را قسمت درون شهري دانست و گفت: در يک سال گذشته رايزني هايي با کشاورزان اين منطقه صورت گرفت و رضايت همه کشاورزان به جز يک نفر حاصل شد و حصول رضايت فرد مذکور در دست پيگيري است.
تاريخ انتشار : 1394/02/28

 

چالشهاي طرح فاضلاب شهري از ديد معتمدين شهر بن
تاريخ انتشار : 1394/02/28
 
کلاف سردرگم فاضلاب شهر بن
http://zangekhabar.ir/news/188353/

فاضلاب هاي شهر بن، بهداشت عمومي شهر را به خطر انداخت است
http://zangekhabar.ir/news/238528/
تاريخ انتشار: 1395/05/10

انتهاي پيام1026ج /520ز

 


کد مطلب: 35685

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35685/تنها-تصفيه-خانه-شهرستان-بن-چشم-انتظار-وعده-هاي-مسئولان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir