کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شوراهاي اسلامي شهرستان شهرکرد براي حل مشکلات ورزشي وارد گود مي شوند

26 بهمن 1396 ساعت 11:56

اعضاي شوراي شهر شهرستان شهرکرد با حضور در فرمانداري شهرکرد با مديرکل ورزش و جوانان استان ديدار و به گفت‌وگو و تبادل نظر پراختند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ حميد کريمي، مديرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختياري در نشست با نمايندگان شوراي اسلامي شهرستان شهرکرد در پاسخ به نمايندگان شوراي اسلامي وانان و سورشجان مبني بر توجه به توسعه زير ساخت هاي ورزشي در اين مناطق و با اشاره به محدوديت اعتبارات در حوزه ورزش و جوانان اظهار داشت: در حوزه اعتبارات عمراني ۱۴۰ ميليارد ريال تخصيص يافته است که ساليانه فقط بيش از ۵ ميليارد ريال از اين مبلغ در بخش تعميرات هزينه مي‌شود.

وي درباره پيشنهاد نماينده شوراي شهر کيان مبني بر لزوم ساخت سالن ورزشي چند منظوره در اين شهر نيز افزود: شهر کيان به لحاظ جمعيتي داراي شاخصه هاي خوبي است اما در زمينه ورزشکاران سازمان يافته بايد تحرک بيشتري داشته باشد و با توجه به اينکه پروژه‌هاي ورزشي داراي رديف اعتباري ملي يا استان هستند، در حال حاضر در حوزه کلنگ‌زني پروژه جديد ممنوعيت وجود دارد.

مديرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به سياست‌هاي اداره کل بيان کرد: برنامه‌محوري و ارائه چشم‌اندازهاي ورزشي از اولويت‌هاي اداره کل به شمار مي‌رود.

کريمي در پاسخ به لزوم توجه به توسعه متوازن امکانات ورزشي در شهر شهرکرد نيز با بيان اينکه سند راهبردي استان مورد توجه ويژه قرار دارد، گفت: با همکاري اساتيد و متخصصين حوزه ورزش و جوانان کشور، در حال تدوين سند راهبردي ورزش استان در تمامي حوزه ها اعم از توسعه زير ساخت ها هستيم.

وي با بيان اينکه توسعه ورزش همگاني از اولويت‌هاي مهم اداره کل ورزش و جوانان است، بيان کرد: گسترش و توسعه ورزش همگاني علاوه‌بر تامين سلامت، سبب رونق ورزش قهرماني نيز مي‌شود چرا که جامعه سالم، قهرمانان پرورش مي‌دهد.

مديرکل ورزش و جوانان استان در پاسخ به نماينده شورا اسلامي روستاي هرچگان گفت: احداث زمين چمن مصنوعي با اعتبارات بسيار مناسب، مي‌تواند ۱۵ رشته ورزشي را پوشش دهد اما امکان احداث پروژه ورزشي و زمين چمن در بسياري از بخش‌ها وجود ندارد.

مديرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري گفت: با مبلغي بالغ‌بر ۱۵۰ ميليون تومان مي‌توان يک زمين چمن مصنوعي افتتاح کرد و همچنين استفاده از ماده ۲۷ و مشارکت بخش خصوصي مي‌تواند در اين حوزه بسيار حائز اهميت باشد بنابراين بايد خيرين را در مسير ساخت اماکن ورزشي هدايت کرد.

گفتني است در اين نشست نماينده شوراي اسلامي شهرکرد نيز بر لزوم برگزاري جلسات مشترک و توجه به پتانسيل‌هاي قابل توجهي که در سطح شهر زمينه پيشبرد اهداف کلان حوزه ورزش را فراهم مي کند، تاکيد کردند.

لازم به ذکر است لزوم بکارگيري نيروهاي متخصص، حرکت به سمت جوان‌گرايي، ايجاد تحرک در جامعه و پويايي بخصوص در قشر نوجوان و همچنين استفاده از ظرفيت سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري از ديگر درخواست‌هاي اعضاي شوراي شهر بود.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 38556

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38556/شوراهاي-اسلامي-شهرستان-شهرکرد-براي-حل-مشکلات-ورزشي-وارد-گود-مي-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir