کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حال زمين خوب نيست در نگهداري آن کوشا باشيم

2 ارديبهشت 1397 ساعت 9:40

دوم ارديبشت برابر با ۲۲ آوريل، «روز زمين پاک» نام گذاري شده است روزي که بايد بر خود يادآور شويم که حال زمين خوب نيست و بايد برخي از اعمال خود را اصلاح کنيم.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ روز جهاني زمين پاک هر ساله در ۲۲ آوريل مصادف با ۲ ارديبهشت در تمام دنيا برگزار و به همه مردم روي زمين يادآوري مي شود که نبايد سياره خود "زمين" را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشيم.

اين روز به منظور ايجاد آگاهي جهاني و نيز سپاسگزاري از مواهب زمين و منابع و ذخاير طبيعي آن است که از سوي سازمان ملل متحد نيز هر سال طبق مراسم ويژه اي در سراسر جهان برگزار مي شود.

موسيقيدانان كوبه‌اي جهان، در روز زمين پاك با اجراي موسيقي اين روز را جشن مي‌گيرند و در قالب گروه‌هاي مختلف موسيقي در شهرها و كشورهاي خود قطعاتي را به افتخار اين روز به صحنه مي‌برند. حتي دسته‌اي از اين هنرمندان اعلام كرده‌اند كه سازهايشان را در خيابان‌ها و كوچه‌هاي شهرها كوك مي‌كنند و از تمامي مردم دعوت مي‌كنند تا در اين روز عهد كنند كه براي هميشه زمين را پاك نگاه دارند.

در سال ۱۹۶۹، جان مک مونل فرزند يک مبلغ ديني مستقل و علاقمند به عرصه دين، علم و صلح، ايده برگزاري يک روز جهاني به نام روز زمين پاک را در همايش يونسکو درباره محيط زيست مطرح کرد و در همان سال پرچـم زميـن پـاک را طراحـي کـرد. يوتانـت دبيـر کـل سازمان ملل (۱۹۶۲- ۱۹۷۱) از ايده مک کونل استقبال کرد و اين روز به يک روز جهاني در تقويم هاي سراسر دنيا تبديل شد.

مسألـه آلودگـي زميـن يکـي از مسائل عمده محيط زيست و دغدغه عمده اي براي دست اندرکاران محيط زيست در سراسر جهان است. مسأله ميزان توليد زباله در سراسر جهان و يافتن محل دفن صحيح و بهداشتي آن از مسائل مهم بخصوص در کشورهاي کوچک و در حال توسعه است.

يکـي از مراکـز دست اندرکار اين روز، دفتر بررسي آلودگي آب و خاک سازمان حفاظت محيط زيست است. از برنامه هاي مهم سازمان حفاظت محيط زيست در اين روز اقدامات مردمي و دولتي در جهت معرفي افراد و سازمان هاي موفق در اين زمينه و اجراي برنامه هاي عمومي نظير پاکسازي محيط بخصوص کوهستان ها و پارک ها و اماکن عمومي توسط داوطلبين است.



زمين پاك، سلامت كودك، آينده روشن

شهرام احمدي مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ اظهار کرد: با مشارکت بالاي مردم، همايش ها و برنامه هاي زيست محيطي به مناسبت روز زمين پاک با هدف افزايش آگاهي عمومي برگزار مي شود.

وي تصريح کرد: شعار ملي روز زمين پاک متناسب با شعار جهاني اين روز، "#نه–به–پلاستيک" اعلام شده است.

احمدي اظهار داشت: همايش پاکسازي و کوهنوردي با صعود به قله کلار در شهرستان لردگان برگزار و در ادامه پاکسازي کوه ها وتفرجگاه ها، مسابقات هنري و ورزشي، آموزش در مدارس و مهدهاي کودک، برگزاري جشنواره زيست محيطي براي کودکان از جمله برنامه هايي است که در اين هفته براي افزايش توجه به زمين و حفاظت از آن برگزار خواهد شد.

احمدي عنوان کرد: برگزاري کارگروه مديريت پسماند، بازديد از جايگاه هاي زباله، بازديد رايگان از موزه تنوع زيستي استان و تبليغات محيطي هم از ديگر برنامه هايي است که به مناسبت اين روز در استان به اجرا در مي آيد.

به گزارش بام ايران خبر ؛ دوم ارديبشت برابر با ۲۲ آوريل، «روز زمين پاک» نام گذاري شده است روزي که بايد بر خود يادآور شويم که حال زمين خوب نيست و بايد برخي از اعمال خود را اصلاح کنيم. بايد شيوه و ديدگاه خود را نسبت به مواجهه با زمين بهبود دهيم و بي شک بر ماست که زمين را دريافته و در نگهداري آن کوشا و يادآور باشيم که روز جهاني زمين پاک روزي است که در آن بسياري از مردم جهان به پاکسازي محيط زيست مي‌پردازند.

انتهاي پيام/۵۳۰ب


کد مطلب: 39121

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39121/حال-زمين-خوب-نگهداري-کوشا-باشيم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir