کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهبود توليدات دامي جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري:

توليد سالانه سه هزار و 200 تن تخم‌مرغ در استان/توليد گوشت مرغ در استان به اندازه نياز مصرف مردم است

27 آذر 1395 ساعت 17:15

معاون بهبود توليدات دامي جهاد کشاورزي استان گفت: سالانه سه هزار و 200 تن تخم‌مرغ در استان توليد مي‌شود که مقداري هم به تخم‌مرغ بومي اختصاص دارد.


به گزارش جهانبین نیوز، سام مرداني در گفتگو با مشکات برين اظهار کرد: در حال حاضر 203 واحد فعال توليدمرغ گوشتي با ظرفيت جوجه‌ريزي چهارميليون و 200 هزار قطعه در هر دوره و ظرفيت  18 ميليون قطعه جوجه‌ريزي در سال وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه ،ظرفيت توليد اين تعداد واحد فعال گوشت مرغ در استان بيش از 30 هزار تن است، افزود:  سال گذشته 21 هزار و 700 تن گوشت مرغ در استان توليدشده است و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان امسال حدود 22 هزار تن توليد شود.

مرداني ادامه داد: در حال حاضر پروانه تاسيس 160 واحد توليد گوشت مرغ با ظرفيت سه ميليون و 600 هزار قطعه جوجه‌ريزي با پيشرفت‌هاي متفاوت در دستور کار است که به مرور زمان به چرخه توليد اضافه مي‌شود و ظرفيت توليد را دو برابر خواهد کرد.

وي با اشاره به وجود دو واحد توليدي مرغ مادر در استان، که توليد تخم‌مرغ نطفه‌دار و توليد جوجه يک روزه از کارهاي اين واحدها است، تصريح کرد: اين دو واحد، جوجه مورد نياز واحدهاي توليد مرغ گوشتي استان را توليد کرده است.

مرداني تصريح کرد: شش واحد مرغ تخم‌گذار در استان با ظرفيت 212 هزار قطعه در هر دوره از ديگر واحدهاي مرغ استان است.

وي گفت: سالانه سه هزار و 200 تن تخم‌مرغ در استان توليد مي‌شود که مقداري هم به تخم‌مرغ بومي اختصاص دارد.

معاون بهبود توليدات دامي جهاد کشاورزي استان ادامه داد: در حال حاضر سه واحد کشتارگاه مرغ با ظرفيت 28 هزار تن در سال و نه واحد سردخانه با ظرفيت سالانه 57 هزار تن در استان به توليد مرغ گوشتي اختصاص دارد.

وي اصلاح ساختار مرغداري‌هاي قديمي و تغيير سوخت مرغداري‌ها به منظور بهره‌وري بهتر در واحدهاي مرغداري  با ارائه تسهيلات بلاعوض يا بهره پايين را از پروژه‌هاي برنامه‌ريزي شده در برنامه ششم توسعه دانست.

مرداني در ادامه افزود: در حال حاضر يک واحد پرورش بوقلمون با ظرفيت پنج هزار قطعه و توليد 120 تن گوشت در سال در استان فعال است.

مرداني ،تصريح کرد: در حال حاضر مجوز جديدي در خصوص توليد مرغ گوشتي و تخم‌گذار و بوقلمون به لحاظ توليد بالا در کشور صادر نمي‌شود و تنها پروانه‌هاي تاسيس واحدهاي گوشت مرغ که بيش از 20 درصد پيشرفت فيزيکي دارند،  به بهره‌برداري خواهند رسيد.

وي ،با اشاره به صادرات گوشت مرغ در استان، گفت: گوشت مرغ توليدي در چهارمحال و بختياري به لحاظ شرايط مناسب آب و هوايي و شرايط قرنطينه‌اي، از کيفيت مطلوبي برخوردار بوده که سال گذشته، 900 تن گوشت مرغ به کشور عراق صادر شده است.

مرداني ،ادامه داد: خوشبختانه توليد گوشت مرغ در استان به اندازه نياز مصرف مردم است و کنترل جوجه‌ريزي و ايجاد تناسب ميان توليد و مصرف از جمله کارهايي است که در دو سال گذشته در سطح کشور و استان انجام شده که با ايجاد تعادل در جوجه‌ريزي، در طول سال جاري 800 هزار قطعه جوجه‌ريزي در هر ماه انجام شده است.

معاون بهبود توليدات دامي جهادکشاورزي استان، با اشاره به اينکه ،قيمت تمام شده گوشت مرغ از مشکلات اصلي مرغداران استان است، خاطرنشان کرد: پايين بودن ميزان تسهيلات و يا دير رسيدن تسهيلات به مرغداران از ديگر مشکلات مرغداران استان محسوب مي شود.


انتهاي پيام1022ج /1020ج


کد مطلب: 32191

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32191/توليد-سالانه-سه-هزار-200-تن-تخم-مرغ-استان-گوشت-مرغ-اندازه-نياز-مصرف-مردم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir