کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جاي خالي صنايع تبديلي در چهارمحال و بختياري

26 تير 1396 ساعت 12:49

يکي از کمبودهاي مهم در استان چهارمحال و بختياري در توليد محصولات باغي نبود صنايع تبديلي در برخي نقاط اين استان است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ چهارمحال و بختياري يکي از استان هاي برتر در توليد محصولات باغي و کشاورزي است که متاسفانه کمبودهايي همچون نبود صنايع تبديلي و فرآوري محصولات باغي و کشاورزي در آن به چشم مي خورد.

وجود صنايع تبديلي و فرآوري موجب کاهش ضايعات ميوه مي شود

توليد محصولات فرآوري شده از محصولالت باغي و کشاورزي در اين استان يکي از ظرفيت هاي مهم به شمار مي رود که بايد مورد توجه قرار بگيرد.

ايجاد صنايع تبديلي، فرآوري و بسته‌بندي در داخل استان چهارمحال و بختياري براي ايجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزي ضروري است.

ايجاد و توسعه صنايع فرآوري محصولات کشاورزي با توجه به ارتباط مستمر با بخش کشاورزي و دارا بودن امکانات و قابليت هاي موجود در اين استان، نقش موثري در توسعه منطقه ايفا مي کند.


اخيرا سازمان جهاد کشاورزي اين استان با صدور چندين فقره جواز تاسيس صنايع تبدلي کمي از اين مشکلات را حل کرده است اما با اين وجود بازهم جاي خالي صنايع تبدلي در استان به چشم مي خورد که نيازمند حمايت بيشتر از سوي مسئولين و جهاد کشاورزي است.

صدور ۲۱ فقره جواز تاسيس صنايع تبديلي کشاورزي در استان چهارمحال بختياري

دکتر ذبيح الله غريب رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري در گفت و گو با بام ایران خبر؛ اظهار کرد: با صدور ۲۱ فقره جواز تاسيس در زمينه صنايع پيش بيني مي شود براي ۲۸۴ نفر شغل فراهم شود و براي احداث اين طرح ها ۵۷۴ ميليارد ريال سرمايه‌گذاري برآورد شده است.

وی افزود: در صورت اجرا پروژه ها سالانه ۱۰۰ هزار تن مواد خام کشاورزي، جذب و با فرآوري، بسته‌بندي، عمل آوري و نگهداري به محصولات قابل مصرف و عرضه به بازار تبديل مي شود.

به گفته وي، از مجموع جوازهاي صادر شده چهار فقره در بخش باغي وگياهان دارويي، ۶ فقره در بخش زراعي و ۱۱ فقره در بخش دام وشيلات است.

غریب افزود: همچنين در اين مدت چهار واحد صنايع تبديلي و تکميلي در استان با سرمايه‌گذاري ۱۲۵ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده که زمينه اشتغال ۴۲ نفر فراهم شده است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال بختياري بيان کرد: اخيراً از سوي مديريت صنايع کشاورزي سازمان جهاد کشاوزي براي رفاه حال و سهولت کار سرمايه گذاران در کليه بخش هاي صنايع دام و طيور و توليدات گياهي و صنايع کشاورزي تبديلي سامانه اي طراحي و راه اندازي شده است که متقاضيان مستقيماً از طريق سامانه کشاورزي نسبت به ثبت تقاضا و اخذ جواز تأسيس اقدام خواهند کرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 35431

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35431/جاي-خالي-صنايع-تبديلي-چهارمحال-بختياري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir