کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هيات مديره انجمن زيست شناسي ايران در شهرکرد

ايران کشوری غني به لحاظ گونه‌هاي جانوري است

4 شهريور 1396 ساعت 10:48

عضو هيات مديره انجمن زيست شناسي ايران گفت: کشور ايران، کشوری وسيع و غني از لحاظ گونه هاي مختلف جانوري است که اين تنوع گونه هاي جانوري نياز به تحقيق و پژوهش و ثبت دارد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، سومين کنفرانس ملي علوم جانوري به همت گروه علوم جانوري دانشگاه شهرکرد و انجمن زيست شناسي ايران، با هدف معرفي علوم جانوري، تعامل محققان و استفاده از دستاورد تحقيقات و تجربيات پژوهشگران، با حضور دکتر مهران عربي معاون پژوهشي دانشگاه شهرکرد، دکتر حميدرضا عزيزي معاون فرهنگي دانشگاه شهرکرد، دکتر عليرضا ساري عضو هيات مديره انجمن زيست شناسي ايران و استاد دانشگاه تهران، دکتر شهربانو عريان استاد دانشگاه خوارزمي و جمعي ديگر از اساتيد، پژوهشگران و دانشجويان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دکتر مهران عربي معاون پژوهشي دانشگاه شهرکرد و دبير همايش در افتتاحيه اين کنفرانس، ضمن خير مقدم به همه شرکت کنندگان و بخصوص پيشکسوتان زيست شناسي طي سخناني گفت: دانشگاه شهرکرد در سال ۱۳۵۶ با عنوان دانشکده دامپروري تاسيس شد و تاکنون پيشرفت زيادي داشته است و امروز در زمره دانشگاه هاي يک درصد برتر دنيا قرار گرفته است.

دبير سومين کنفرانس ملي علوم جانوري در بخش ديگري از سخنانش گفت: اين کنفرانس براي رفع فاصله آموزشي دانشگاه ها و محققين و تبيين و انتشار يافته هاي علمي برگزار شده است.

دکترعلي رضا ساري، استاد دانشگاه تهران و عضو هيات مديره انجمن زيست شناسي ايران، نيز در اين کنفرانس، طي سخناني ضمن ابراز خوشوقتي از حضور در استان چهارمحال و بختياري و ديدار با اساتيد و دانشجويان در دانشگاه شهرکرد گفت: کشور ايران يک کشور وسيع و غني از لحاظ گونه هاي مختلف جانوري است که اين تنوع گونه هاي جانوري نياز به تحقيق و پژوهش و ثبت دارد.

لازم به ذکر است؛ ۲۳۲ مقاله به دبيرخانه اين کنفرانس ارسال شده است که از ميان آنها ۱۳۵ مقاله پذيرفته شده است و از اين تعداد، ۱۲۰مقاله به صورت پوستر و ۱۵ مقاله بصورت شفاهي ارائه مي گردد و خلاصه مقالات به صورت کتابچه جمع آوري و منتشر مي شود.

گفتني است؛ کنفرانس ملي علوم جانوري در محورهاي فيزيولوژي جانوري، بيوسيستماتيک جانوري و تکوين جانوري، به مدت دو روز با ارائه مقاله، پوستر و برنامه هاي جانبي ديگر برگزار مي شود.

انتهاي پيام1026ج /920م


کد مطلب: 35936

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35936/ايران-کشوری-غني-لحاظ-گونه-هاي-جانوري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir