کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هرمدرسه يک نهالستان به مدارس شهرستان لردگان چهارمحال و بختياري رسيد

19 دی 1395 ساعت 13:29

طرح هر مدرسه يک نهالستان با مشارکت آموزش و پرورش، حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي در مدارس شهرستان لردگان آغاز شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ طرح "هر مدرسه يک نهالستان" با هدف استفاده از پتانسيل موجود در مدارس براي حفاظت از عرصه‌هاي جنگلي اجرا مي‌شود. اين طرح براي حفاظت از رويشگاه‌هاي هيرکاني، زاگرس و ارسباران درکشور اجرا مي‌شود که بر اساس آن براي هر مدرسه در نزديکي اين رويشگاه‌هاي جنگلي محدوده‌اي براي کاشت نهال يا بذر در نظر گرفته مي‌شود.

هر دانش‌آموز اقدام به کاشت يک نهال يا يک بذر مي‌کند که وظيفه نگه‌داري و حفاظت از آن بر عهده همان دانش‌آموز و اوليا آنها خواهد بود و آن درخت به نام همان دانش‌آموز شناسنامه‌دار مي‌شود. اين طرح از سال گذشته از شهرستان کيار در استان چهارمحال و بختياري آغاز و به مرور به تمام استان‌ها تسري داده شد.

با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و در ادامه اجراي اين طرح در چهارمحال و بختياري، از آنجاييکه بخش قابل توجهي از محدوده‌ي جنگلي استان در شهرستان لردگان قراردارد، آموزش و پرورش، حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي ضمن برگزاري کلاسهاي آموزش محيط زيست در مدارس اين طرح را درسطح شهرستان اجرا کردند.

در اولين روز از اجراي اين طرح در شهرستان لردگان هفتاد دانش آموز توسط کارشناسان محيط زيست آموزش هاي لازم را فراگرفتند. برنامه اي جهت آموزش و اجراي طرح بصورت هر هفته يک مدرسه در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب


کد مطلب: 32605

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32605/هرمدرسه-يک-نهالستان-مدارس-شهرستان-لردگان-چهارمحال-بختياري-رسيد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir