کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با هفته ايمني در برابر بلاياي طبيعي

كارگاه آموزشي آمادگي دربرابرمخاطرات زلزله در لردگان برگزار شد

پایگاه خبری سلام لردگان , 11 دی 1396 ساعت 9:13

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لردگان گفت: در اين کارگاه يک روزه شرکت کنندگان با کمک رساني به آسيب ديدگان در مواقع وقوع حادثه ها آشنا خواهند شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي سلام لردگان؛ علي کريمي سرپرست شبکه بهداشت و درمان لردگان با اعلام اين خبر گفت: بمناسبت هفته ايمني در برابر زلزله و بلاياي طبيعي کارگاه آموزشي ايمني در برابر زلزله و آسيب پذيري در بلاياي طبيعي 150 نفر از کارشناسان و کارکنان شبکه بهداشت و درمان لردگان  با حضور استاد خيام باشي رئيس گروه پژوهشي مديريت بحران و پدافند غيرعامل پژوهشکده معماري و شهرسازي کشور و استاد دانشگاه در محل سالن جلسات درمانگاه شماره يک لردگان برگزار گرديد.

وي افزود: در اين کارگاه يک روزه شرکت کنندگان با کمک رساني به آسيب ديدگان در مواقع وقوع حادثه ها آشنا خواهند شد.

احسان خيام باشي رئيس گروه پژوهشي مديريت بحران و پدافند غيرعامل پژوهشکده معماري و شهرسازي کشور  نيز در اين دوره آموزشي گفت: بلاهاي مرگبار جهاني تاکنون جان 20 ميليون نفر را گرفت و ايران ما در اين بلاها جزء 10 کشور آسيب پذير جهان است.

وي افزود: تاکنون 40 نوع حادثه در دنيا شناسائي و ثبت گرديد در ايران 32 نوع آن وجود دارد و اتفاق افتاد؛ از نظر مرگ و مير کشور ايران در خسارات بين رتبه اول تا سوم قرار گرفت.  

خیام باشی در ادامه گفت: کمربند زلزله در جهان  صد درصد از دو کشور،  ژاپن که کل اين کشور را در بر دارد و دوم کشور ايران که کل سکونت گاهي آن را دربر مي گيرد و عمده خسارات ما در بافت هاي فرسوده همان ساختمانهاي خشت و کلي که تعداد آنها هم کم نيست و براي بازسازي بافتهاي فرسوده آنطور که گفته شد 100 سال نياز است تا بر طرف شوند.

انتهاي پيام1026ج /630ل
 


کد مطلب: 37835

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37835/كارگاه-آموزشي-آمادگي-دربرابرمخاطرات-زلزله-لردگان-برگزار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir