کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پيگير مطالبات دانشجويان در خصوص بهسازي و نوسازي خوابگاه‌ها هستيم

10 تير 1397 ساعت 9:49

سرپرست معاونت فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد، از تعمير و بهسازي خوابگاه هاي مجتمع رحمتيه و خوابگاه پسرانه ي کاشاني و همچنين تلاش براي در نظر گرفتن خوابگاه متاهلين در سال آينده خبر داد.


عبد المجيد فدايي سرپرست معاونت فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ نخست از سابقه ي بيست و هفت ساله ي خود تحت عنوان معاون بهداشتي شبکه ي بهداشت شهرستان فارسان، شوراي فرهنگي دانشگاه، عضويت در کميته ناظر بر نشريات و دانشيار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت و افزود: كه قريب بر شش ماه است كه به طور رسمي به منصب معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد درآمده و سياست ها و برنامه هاي كلي او در سال جديد در دوبخش دانشجويي و فرهنگي تقسيم بندي شده است.

برنامه ريزي ها و سرمايه گذاري ها در بخش دانشجويي شامل: تعميرات و بهسازي خوابگاه ها، آشپزخانه و سلف مجتمع رحمتيه، خوابگاه پسرانه ي کاشاني، پايه ريزي خوابگاهي جديد با ظرفيت چهارصد نفر، تلاش براي در نظر گرفتن خوابگاهي متاهلين در جهت تامين درامد هاي اختصاصي با دادن وام هاي کم بهره به دانشجويان و همچنين کمک به ازدواج دانشجويي و دانشجويان متاهل از جمله ي آن ها بوده است.

وي همچنين از افزايش کيفيت غذاي دانشجو به خصوص مواد اوليه اي چون برنج، گوشت و نان خبر داد و در راستاي تحقق اين اهداف به کمک شوراي صنفي دانشجويي با اين دسته از دانشجويان جلسه اي برگزار خواهد شد.

در زمينه مسائل فرهنگي همه ي کانون ها و تشکل ها مي‌بايست براي سال آينده از هم اکنون اقدام به برنامه ريزي کرده و آن را به معاونت ارائه تا تامين اعتبار و برنامه ريزي گردد.

وي بر اين نکته اشاره كرد كه بايد از پرت منابع مالي و هزينه ها جلوگيري كرده و كانون ها و تشكل ها سعي بر تعاون و همكاري بيشتر بين خود داشته باشند، جمعي كار كردن را بياموزند و از اجراي برنامه هاي جداگانه پرهيز و بيشتر بر تعامل برهم تكيه كنند.

دکترفدايي در رابطه با موضع گيري سياسي گفت : بيشتر از آن که آدم سياسي باشم فرد علمي هستم و جانبداري خاصي از جناح سياسي منحصري ندارم! اما در رابطه با تشکل هاي سياسي دانشگاه همه ي دانشجويان حق بيان عقيده ي خود را دارند به شرط بر اين که قوانين و مقررات و خطوط قرمز را رعايت کرده و همچنين بين خودشان نيز همدلي و همكاري شكل گيرد تا حرمت ها و حريم ها حفظ گردد؛ به شادابي روحيه ي دانشجويان اهميت مي‌دهم و به برگزاري جشن هاي شاد و مفرح در حد توان دانشگاه كمك مي‌كنم. اما مسئله ي مهمي كه نبايد فراموش كرد اين است كه بودجه ي فرهنگي و دانشجويي ثابت ولي محدود است و بيشتر در اختيار معاونت توسعه قرار دارد.

حدود پنج ميليارد براي يک سال بودجه در نظر گرفته شده که دو نيم ميليارد آن مربوط ب کارکنان و دو ميليارد مرتبط به غذاي دانشجويان است از اين مبلغ تنها پانصد ميليون تومان براي کار هاي فرهنگي و دانشجويي باقي ميماند كه بسيار محدود است اما اميد بر اين است با سفر تابستانه ي رياست محترم جمهوري به شهركرد اعتبارات براي انجامي امور تكميل گردد.

وي در پايان براي تمامي دانشجويان از جمله دانشجويان فعال درعرصه خبر رساني مفدا آرزوي موفقيت کرد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب


کد مطلب: 39653

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39653/پيگير-مطالبات-دانشجويان-خصوص-بهسازي-نوسازي-خوابگاه-ها-هستيم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir