کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر تعلیم و تربیت حوزه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) چلگرد:

در تلاشیم با ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی به رفع بیکاری مردم کوهرنگ کمک کنیم

18 شهريور 1396 ساعت 9:28

مدیر تعلیم و تربیت حوزه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) چلگرد گفت: به دلیل بالا بودن آمار بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده این شهرستان ما سعی داریم با ایجاد انگیزه در جهت ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کوهرنگ اشتغال‌زایی مردم این منطقه کمک نماییم.


معصومه کریمیان مدیر تعلیم و تربیت حوزه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) چلگرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از اجرای طرح جوانه‌های صالحین خبر داد واظهار کرد : این طرح در چهار پایگاه مقاومت این حوزه در حال برگزاری کلاس‌های متعدد برای پر کردن اوقات فراغت بسیجیان و برنامه‌های علمی آموزشی در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از محوری‌ترین اهداف این برنامه‌ها اجرایی کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی و تولیدی در سطح پایگاه و محله و همچنین برگزاری برنامه‌های آموزش کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای است.

کریمیان ادامه داد: به دلیل بالا بودن آمار بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده این شهرستان ما سعی داریم با ایجاد انگیزه در جهت ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کوهرنگ
اشتغال‌زایی مردم این منطقه کمک نماییم.


مدیر تعلیم و تربیت حوزه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) چلگرد بیان داشت: این حوزه در این راستا اقدام به برگزاری کارگاه کاشت زعفران به صورت تئوری و عملی نمود، که در آن جمعی از بسیجیان علاقمند به کار کشاورزی ۱۰۰ کیلوگرم پیازچه زعفران را در زمینی به مساحت ۱۲۰ متر از محوطه سپاه ناحیه شهرستان کوهرنگ را به صورت پایلوت به زیر کشت بردند.

کریمیان افزود: در این کارگاه ۳۰ نفر از زنان و دختران جوان شرکت کردند که در پایان همه برای خرید پیازچه زعفران درخواست دادند.


وی گفت: زعفران در مناطق کوهستانی به دلیل اینکه ارتفاع بالایی دارند از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است زعفران معمولا در نواحی سرد و با ارتفاع ۱۳۰۰ تا ۲۳۰۰ متر از سطح دریا را ترجیح می‌دهد.

کریمیان بیان کرد: به همین دلیل در شهرستان کوهرنگ به جهت شرایط آب و هوایی کاشت زعفران از چرخه اقتصادی خوبی برخوردار است.

وی در پایان یادآور شد: در طرح جوانه‌های صالحین بیشتر بسیجیان به ایجاد طرح‌های کشاورزی ازجمله کاشت زعفران، موسیر، کرفس و دیگر گیاهان دارویی تشویق می‌شوند تا شاید در این طرح بتوان به اشتغال‌زایی و درآمدزایی مردم این شهرستان کمک شود.

انتهای پیام1026ج /۵۳۰م


کد مطلب: 36124

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36124/تلاشیم-ایجاد-طرح-های-اقتصاد-مقاومتی-رفع-بیکاری-مردم-کوهرنگ-کمک-کنیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir