کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سياسي:

عظمت 9 دي منحصر به سال۸۸ نيست/ حماسه هاي ملت در تمام عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي تداعي۹ دي است

9 دی 1395 ساعت 10:02

کارشناس مسائل سياسي گفت: چون آثار فتنه 88در سالهاي متمادي باقي مي ماند بايد همه ساله پرده از اين حادثه برداشته شود و کساني که بازيچه دشمن در اين فتنه بودند بايد پاسخگوي پيامدهاي سهمگين اين واقعه باشند.


به گزارش جهانبین نیوز، کبري پيردهقان در مصاحبه اختصاصي با مشکات برين گفت: آنچه در فتنه سال 88 اتفاق افتاد ريشه در سالهاي متمادي قبل و اميد مستمر دشمن براي به ثمر نشاندن توطئه هاي قبلي خود داشت.

پيردهقان افزود: فتنه گران و اربابان هدايت کننده آنان با به راه انداختن اين فتنه اميد داشتند با تضعيف استواري و استکبار ستيزي مردم فاتحه اسلام و نظام خوانده شود، اما به خواست و اراده خدا و تاثير خون شهدا نه تنها به خواسته خود نرسيدند بلکه ماهيت اصلي آنان که مدعي همراهي انقلاب بودند ولي در اصل ابزار دشمن بودند براي همگان مشخص شد.

وي با بيان اينکه راه انداختن فتنه گناه کمي نيست تاکيد کرد: چون آثار اين اشتباه بزرگ در سالهاي متمادي باقي مي ماند بايد همه ساله پرده از اين حادثه برداشته شود و کساني که بازيچه دشمن در اين فتنه بودند بايد پاسخگوي پيامدهاي سهمگين اين واقعه باشند.

وي با اشاره به سخن امام خميني(ره) که کيد دشمن کيد شيطان است و چون کيد شيطان است ضعيف است اما مستمر است تاکيد کرد: بستر فتنه هميشه وجود دارد و طبق آيه 120 سوره بقره فتنه جنگ نرمي است که دشمنان به راه مي اندازند و تا زماني که اعتقاد و باور شما را از شما نگيرند و شما را تابع خود نکنند دست بردار نيستند.

پيردهقان با تاکيد بر اينکه جريان فتنه واقعه کمي نبوده و نيست گفت: اين مطلب مثل انداختن سنگي توسط ديوانه در چاه است که قطعا ملت ما تا سالها درگير تبعات آن است و پرده برداري از آن لازم و ضروري است.

پژوهشگر قرآني با اشاره به نگارش نامه اي توسط منافقان، عوامل و نوکران بيگانه براي ترامپ و تقاضاي تشديد تحريمها عليه ايران گفت: اينان همان دست اندرکاران و حاميان فتنه بودند و کدام وطن پرستي حاضر است به وطن آسيب برساند.

وي ضمن تشريح مقاصد راهبردي فتنه جويان تصريح کرد: تلاش در جهت تغيير افکار و اعتقادات مردم( اصل اسلام، انتظار و مهدويت، از بين بردن روحيه حماسه و ظلم ستيزي، خاتميت و قرآن و وخي) تلاش در جهت تغيير در رفتار مردم استراتژي دشمنان در همه مراحل بوده و هست.

وي با اشاره به خصوصيات سران فتنه، برتري طلبي و بلند پرورازي را از جمله اين خصوصيات دانست و گفت: برخي تنها به فکر آب و نام و مسکن هستند و آنان دنبال فتنه نيستند و مشکل ساز نيستند و اين روحيه برتري طلبي است که در يک چشم به هم زدن در عالم هزاران کشته و ويراني را به دنبال دارد.

وي هوشمندي را خصوصيت ديگر سران فتنه عنوان کرد و تشريح کرد: پديد آوردن فتنه کار ساده اي نيست و يک سوء استفاده از انديشه همراه با شيطنت و تزوير و حيله را مي طلبد و انسانهاي ساده لوح ابزار کساني مي شوند که هوشي ضد ارزشي در جهت تخريب ديگران دارند قرار مي گيرند.

وي با اشاره به قضيه نقض برجام گفت: در اين قضيه نيز علي رقم اينکه استکبار از ابتدا به انحاي مختلف دشمني خود را ثابت کرده بود و علي رقم تذکرات مقام معظم رهبري تنها چيزي که عايد ما شد فرصت سوزي و به آتش کشيدن سرمايه هاي اصلي کشور بود.

پيردهقان نفاق و دورويي را از ديگر ويژگي هاي فتنه گران برشمرد و تصريح کرد: عده اي که در هر موقعيتي به مقتضاي روحيه افراد با آنها برخورد مي کنند و موضع شفاف ندارند گاهي عالم زاهدانه گاهي لاابالي گاهي پارسا گاهي روضه خوان گاه سياست باف و فلسفه باف معمولا با چند چهرگي قادر به ايجاد فتنه اند.

وي افزود: فتنه گران ويژگي هاي افراد را مي شناسند و جاه طلبان، پول پرستان و شهوت پرستان عناصر اصلي فتنه گران اند.

کارشناس مسائل سياسي طراحان به عنوان عاملان اصلي، کارگزاران و مباشرانو نحبگان بي بصيرت را از جمله مولفه هاي فتنه دانست و گفت: امت اسلامي با دو سلاح، بصيرت و معيت به سلامت مقابل فتنه و فتنه گران مي ايستند.

انتهاي پيام/1020ج
 


کد مطلب: 32434

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32434/عظمت-9-دي-منحصر-سال۸۸-حماسه-هاي-ملت-تمام-عرصه-فرهنگي-اجتماعي-تداعي۹

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir