کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه فارسان:

فشار بر زندگي مردم نتیجه بي تدبيري برخی مسئولان است/ برخورد قاطع با مفاسد اقتصادى آرامش را در جامعه تقويت می‌كند

2 شهريور 1397 ساعت 15:38

امام جمعه فارسان گفت: تحريم‏‌ها كه مهم‏ترين ابزار دشمن در جنگ اقتصادى است، زمانى اثرگذار است كه مسئولان تصميم‏هاى مدبرانه نداشته باشند و متناسب با شرايط ويژه جنگ اقتصادى تصميم نگيرند. نتيجه اين بي‌تدبيري‌ها فشار بر زندگى مردم خواهد بود و زمينه سوءاستفاده دشمن نيز فراهم مى‏شود.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر به جمعه دوم شهريور آغاز هفته دولت و يکشنبه چهارم شهريور روز کارمند اشاره کرد و گفت: اين هفته را به همه دولت‌مردان و کارمندان تبريک عرض مي‌کنم.

وي گفت: آنچه از سيره و منويات امام خمينى (ره) و رهبر معظم انقلاب برمي‌آيد حمايت از دولت‏ها باوجود اختلاف‏‌نظرهاى موجود بوده است و ازآنجاکه منفعت انقلاب بر منفعت حزبى و جريانات سياسى تقدم دارد، حمايت از دولت‏ها براى پيشرفت انقلاب و ارزش‏هاى آن لازم و ضرورى است.

ملک پور افزود: پشتيبانى از دولت‏ها مى‏‌تواند موجب ايجاد وحدت و جلوگيرى از تفرقه و ايجاد فضاى دوقطبى گردد و موجب ايجاد دلگرمي در مسئولين جهت افزايش توان خدمت‏‌رسانى، اما برخى حمايت مقام معظم رهبرى از يك دولت را بهانه‌‏اى براى عدم انتقاد از دستگاه اجرايى قرار داده و مدعى مى‏‌شوند كه وقتى مقام معظم رهبرى از يك دولت حمايت مى‏‌كنند، بيان اشكالات و انتقادات از آن دولت به مفهوم تعارض با ديدگاه‏‌هاى ايشان تلقى مى‏‌شود.

وي تصريح کرد: اين در حالى است كه مؤيد اين ادعا در بيانات حضرت آقا ديده نشده و بالعكس با اصل انتقاد از دولت مورد حمايت خود مخالفت نكرده بلكه در دفاع از انتقاد منصفانه مؤکداً مى‏‌کنند

ملک پور افزود: برخى حمايت رهبر معظم انقلاب از يك دولت را به همه سياست‌‏ها و رفتار آن دولت تعميم داده و قصد تسرى آن را داشته‏‌اند و اين در حالى است كه هرگز چنين چيزى نيست دولت‏‌ها علاوه بر حمايت، نياز به انتقاد و نقد دلسوزانه هم دارند.

وي بيان داشت: دولت‏ها نگاهشان بعضاً منفعت جريانى و کوتاه‌مدت مى‏‌باشد ولى حاكميت و نهادهاى حاكميتى به علت خصايص ذاتى و مأموريتي‌اي كه دارد کلان نگر مى‏‌باشد، لذا در برخى موارد نقد واجب و لازم است و دولت‌ها ممكن است به هر دليلى از مسير انقلاب و نظام انحراف‌‏هايى را داشته باشند، نقد منصفانه و عالمانه مانع از انحراف دولت شود.

امام جمعه فارسان گفت: محورهاى مهمى كه بايد نقد در خصوص آن‏ها صورت گيرد عبارتند از، جايى كه خطوط قرمز نظام زير پاگذاشته شود، جايى كه ممكن است نهادها و جايگاه‌‏هاى انقلابى و ارزشى در موضع ضعف قرارگرفته و تخريب شوند، تخطي دولت‌‏ها از اجراى اسناد بالادستى، در صورت مغايرت مواضع، ديدگاه‌‏ها و عملكرد دولت با مواضع و تدابير و فرامين رهبر معظم انقلاب‏.

وي تصريح کرد: اصول نقد دولت، اصل خودى دانستن دولت در نقد، اصل پرهيز از تخريب در انتقاد، برخى نق زدن را با نقد كردن اشتباه گرفته و به‌جاي نقادى بيشتر نق زنى مى‏‌كنند كه محصول آن خارج ساختن نقد از كاركرد سازنده‌‏اش مى‌‏باشد، متأسفانه برخى از منتقدین هم نيت خيرخواهى ندارند و کمک مي کنند به بهره‏‌بردارى مخالفان در حالى است كه بين تخريب و نقد مرز پررنگى وجود دارد، اصل رعايت انصاف در نقادى‏، اصل خيرخواهى در انتقاد نیز از دیگر اصول نقد هستند.

ملک پور اظهار داشت: ويژگى بسيار مهم و مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب در نقد، رعايت انصاف است، شاخصه انصاف در انتقاد يعنى در كنار نقاط ضعف بايد نقاط قوت را ديد و بيان كرد و يقيناً بدون انسجام درونى، امكان ايستادگى در مقابل هجمه‏‌هاى بيرونى نيست، آن‌هم در شرايطى كه همه دشمنان اسلام در تخاصمى شبيه به جنگ احزاب در يك جبهه، همه امكانات مادى و معنوى خود را براى ناكارآمد جلوه دادن نظام اسلامى به كار گرفته ‏اند.

امام‌جمعه فارسان گفت: تحريم‌‏ها كه مهم‏ترين ابزار دشمن در جنگ اقتصادى است، زمانى اثرگذار است كه مسئولان تصميم‌‏هاى مدبرانه نداشته باشند و متناسب با شرايط ويژه جنگ اقتصادى تصميم نگيرند، نتيجه اين بي‌تدبيري‌ها فشار بر زندگى مردم خواهد بود و زمينه سوءاستفاده دشمن نيز فراهم مى‏‌شود.

وي افزود: در اين ميدان دولت نقش محورى دارد اما نقش مجلس و قوه قضاييه نيز بسيار مهم است، مجلس با نظارت و تصويب قوانين مناسب مى‏تواند دولت را همراهى كند و قوه قضاييه با برخورد قاطع با مفاسد اقتصادى و رانت‏خوارى مى‏تواند آرامش را در جامعه تقويت كند.

وي بيان داشت: همان‏طور كه رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند در اين موقعيت لازم است علاوه بر مصرف با دقت و صحيح منابع ارزى و طلايى كشور بايد تدبير فورى و مؤثر براى هدايت نقدينگى به سمت توليد بينديشند. همه اين اقدامات اصلاحى در صورتى قابل تحقق است كه يك تيم اقتصادى پرتحرك و معتقد به تغييرات اقتصادى مسئوليت را بر عهده بگيرد و تيم فعلى كه تاكنون نشان داده نتوانسته رافع مشكلات اقتصادى كشور باشد، مسئوليت را به تيم جديد واگذارد.

انتهاي پيام1026ج /590پ


کد مطلب: 40147

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/40147/فشار-زندگي-مردم-نتیجه-بي-تدبيري-برخی-مسئولان-برخورد-قاطع-مفاسد-اقتصادى-آرامش-جامعه-تقويت-می-كند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir