کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول کارآفريني و کاريابي شهر فارسان:

ارتباط مناسبی بين کارجويان و کارفرمايان وجود ندارد/ عدم حمایت، واحدهاي توليدي را به تعطیلی کشانده است

7 آبان 1396 ساعت 12:26

مسئول کارآفريني و کاريابي شهر فارسان گفت: عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق و بهنگام از وضعيت بازار کار و همچنين ارتباط ناکافي بين کارجويان و کارفرمايان را مي توان از مواردي به عنوان عوامل افزايش نرخ بيکاري ياد کرد.


به گزارش جهانبین نیوز، نسترن نبي زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار کرد: يکي از مسائل و مشکلات عمده اي که طي سال‌هاي اخير با آن مواجه بوده ايم، موضوع بيکاري، بويژه بيکاري در بين جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاهي مي باشد.

وي تصريح کرد: درخصوص علل و عوامل مؤثر بر بالا بودن نرخ بيکاري در کشور مطالعات متعددي صورت گرفته که هر يک به نوعي سعي در شناساندن اين علل و عوامل و ارائه راهکارهايي جهت کاهش نرخ بيکاري داشته اند.

وي اظهار داشت: عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق و بهنگام از وضعيت بازار کار و همچنين ارتباط ناکافي بين کارجويان و کارفرمايان از جمله مباحثي هستند که اغلب محققين و دست اندرکاران بخش هاي مختلف اقتصادي توجه ويژه اي به آن مبذول داشته و از اين موارد به عنوان عوامل افزايش نرخ بيکاري ياد کرد.

علل بيکاري جوانان در جامعه فقدان آموزش‌هاي متناسب با نياز بازار کار

وي بيان کرد: علل بيکاري جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفي بستگي دارد که نوسانات اقتصادي، عدم توزيع مناسب درآمد و امکانات، عدم جذب نيروي کار در مراکز توليدي و صنعتي، عدم تناسب بين آهنگ رشد جمعيت و فرصت‌هاي شغلي، ضعف قوانين و مقررات، اتخاذ برخي ضعف وناکافي بودن در قوانين ومقرارت اموزش هاي متناسب با نياز کار سياست نباشه بهترفقدان آموزش‌هاي متناسب با نياز بازار کار از شاخص‌ترين عوامل به شمار مي‌رود.

خانم نبي زاده گفت:معمولا جوانان مجرد مهاجرت مي کنند و آنهايي هم که به همراه همسر مي روند سعي دارند که شغلي، هر چند با درآمد پايين براي همسر خود جور کنند تا توان اداره زندگي را داشته باشند،اما به چه قيمتي و با چه وضعيتي؟ و بيشتر مراجعه کننده به دفتر کاريابي جوانان تحصيل کرده هستند و يا آنهاي که در مدت زمان زيادي در مکاني مشغول به کار بوده اند و حال بيکار شده اند.

حمايت از شهرک هاي صنعتي به کاهش نرخ بيکاري کمک مي کند

 محمدي کارشناس مکانيک مي گويد: بيکاري يکي از موانع اصلي بر سر راه ازدواج جوانان است، بسياري از استان ها براي حل معضل بيکاري نگاه ويژه اي به شهرک هاي صنعتي کوچک و متوسط داشتند و اين درحالي است که برخي از واحد هاي توليدي به سبب نبود حمايت کافي در تعطيلي و نيمه تعطيلي به سر مي برند.

وي افزود: دولت در راستاي سياست اقتصاد مقاومتي با حمايت از شهرک هاي صنعتي، کاهش نرخ بيکاري و رونق توليدات داخل را ايجاد مي کند و اين امر خود بطور غير مستقيم مسئله ازدواج جوانان را سر و سامان بخشد چراکه بسياري از جوانان به سبب نبود درآمد کافي تمايلي به اين امر ندارند.

نبود سرمايه گذار، مشکل بزرگ شهرک صنعتي  اين شهرستان

عليرضا شفيع زاده مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان در سفر به شهرستان فارسان و بازديد از شهرک صنعتي جونقان در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار کرد: در سال‌هاي گذشته زيرساخت‌هاي شهرک صنعتي جونقان تقريبا آماده شده، هم خيابان‌ها طراحي شده، جدول‌بندي‌ها و بلوارها همه به صورت مرتب انجام شده اند.

وي در ادامه افزود: مشکل شهرک صنعتي جونقان مستقر نبودن سرمايه‌گذاران است و اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده بتوانيم با سرمايه‌گذاران جلسه‌اي را در همين راستا داشته باشيم تا بتوانيم اين شهرک بسيار خوب را براي اشتغال جوانان منطقه به صورت فعال راه‌اندازي کنيم.

انتهاي پيام1026ج /590پ


کد مطلب: 36827

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36827/ارتباط-مناسبی-بين-کارجويان-کارفرمايان-وجود-ندارد-عدم-حمایت-واحدهاي-توليدي-تعطیلی-کشانده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir