کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختیاری:

دليرمردان چهارمحال و بختياري در توسعه همه‌جانبه استان همراه مسئولين بوده اند

8 ارديبهشت 1397 ساعت 11:17

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مردمان استان چهارمحال و بختياري از هر قوم و با هر زباني که بودند همواره در توسعه همه جانبه اين استان به ياري مسئولين شتافتند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ جعفر مرداني معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در مراسم بزرگداشت و همايش ملي مفاخر اسطوره‌هاي علمي، فرهنگي و هنري ايران گفت: چهارمحال و بختياري به لحاظ بافت فرهنگي به سه قوميت فارس، ترک و لر زبان تقسیم می‌شود که در توسعه همه جانبه اين استان همراه مسئولين هستند.

وي با اشاره به اينکه اين استان به شجاعت و دليرمردي مشهور است بيان داشت: استان چهارمحال و بختياري در همه جا زيبا بوده و داراي فرهنگ و تمدن قوي است.

مرداني ادامه داد: اين استان داراي فرهنگ و تمدن قوي است که هنرمندان زيادي را به جامعه تحويل داده و اين هنرمندان استان چهارمحال و بختياري را به سراسر دنيا شناسانده اند.

وي با اذعان بر اينکه هنرمندان از افراد فرهيخته و اثرگذار جامعه هستند بيان داشت: هنرمندان در هر کجاي جامعه ما باشند از جايگاه والايي در بين مردم برخوردار هستند.

مرداني با بيان اينکه وظيفه هنرمندان سنگين است اذعان داشت: وظايفي که هنرمندان انجام مي دهند نوعي عبادت است.

اقوام ايراني در طول تاريخ از فرهنگ و تمدن کشور به بهترين نحو صيانت کردند

جمشيد مشايخي بازيگر سينما و تلويزيون گفت: اقوام ايراني در طول تاريخ هميشه از فرهنگ و تمدن کشور به بهترين نحو صيانت کردند.

وي به سريال شيرعلي مردان اشاره کرد و بیان داشت: اين سريال بسيار زيبا و جذاب است و پيشنهاد مي کنم که آن را حتما ببينيد.

من بختياري نيستم ولي بخت با من يار است که در بين بختياري ها حضور دارم

داريوش ارجمند بازيگر صدا و سيما گفت: چهارمحال و بختياري سرزميني مقاوم، مردپرور، جنگنده، داراي مردماني مهربان و سرزميني پاک است.

وي بيان داشت: اين سرزمين استوار است بر پايه قوميت ها اما چرا هنر ما از آن غافل است؟

ارجمند بيان داشت: مردهايي که در تاريخ دور، اين سرزمين را نجات دادند موضوع بسيار مهمي است که مي توان به آن پرداخت.

بازيگر صدا و سيما با اشاره به اينکه ما مردماني هستيم که داراي ۱۰ هزار سال تاريخ بوده ايم بيان داشت: ایرانیان هرگز بت پرست نبوده و در اوج جهالت نگاهمان به خورشيد و ميترا بوده است.

وي با بيان اينکه نور پايه مذهب ما بود و ژن تاريخي ما در گذشته صاحب نور بوده است ادامه داد: انقلاب ما نيز انفجار نور بود و براي فراري دادن تاريکي و ظلم که سرزمين من را گرفته بود انقلاب به پا شد و الان اين سرزمين من روشن است.

وي از مردم چهارمحال و بختياري خواست که در پروژه شير علي مردان خان قدم بگذارند و صدا و سيما را ياري کنند.

ارجمند يادآور شد: اين کشور متعلق به شما است و هنوز هم مردماني وجود دارند که دست و دلباز هستند و ايمان دارند که خداوند هواي آن ها را دارد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مردمان ما بايد بخشي از فرهنگ ايل و عشاير را زنده کنند شايد درسي براي بقيه باشد.

قوم بختياري آيين زيباي خود را براي نسل هاي آينده نيز به يادگار گذاشته است

فاطمه گودرزي بازيگر سينما و تلويزيون نيز با بيان اينکه از چهارمحال و بختياري خاطره خوبي در جشنواره سينماي کمدي ايران دارم، خاطرنشان کرد: قوم بختياري با حفظ سنت‌ها و آداب خويش در ايران توانسته است همانند اقوام ديگر در کشور، آيين زيباي خود را براي نسل آينده به يادگار بگذارد و حفظ کند.

به گزارش بام ايران خبر؛ اين مراسم با حضور بيش از ۲۰۰ نفر از بختياري ها با برنامه هايي چون شاهنمامه خواني و اجرای موسيقي هاي بختياري برگزار شد و در پايان اين همايش از هنرمندان چون محمدسلحشور، خانواده سردار شهيد قباد همتيان سورکي، کامران آقايي، سيدمهدي درياقلي، حامدآقايي، جمشيد مشايخي، فاطمه گودرزي، رضاعبداللهي، ملک محمدمسعودي، ظهراب مددي، کوروش اسدپور، جواد خسروي‌نيا، حسن اسدي، موسي موسوي‌، محمود کرمپور، پريچهر سلطاني، داريوش ارجمند، احمدرضابختيار، امير بختيار، مجيد شفيعي، عبدالعلي برازش، فرزانه فتاحي، روح الله خوشکام و نجف جهاني تجليل شد.

انتهاي پيام/1026ج


کد مطلب: 39158

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39158/دليرمردان-چهارمحال-بختياري-توسعه-همه-جانبه-استان-همراه-مسئولين-بوده-اند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir