کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشتغال بیش از 620 نفر در طرح های اقتصاد مقاومتی شهرکرد

24 خرداد 1393 ساعت 8:41

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد گفت: با اختصاص ۵ میلیارد تومان برای طرح های اقتصاد مقاومتی و ایجاد ۱۷۵ کارگاه تولیدی زمینه اشتغال ۶۲۰ نفر فراهم شد.


به گزارش جهانبین نیوز، مهران مرادی در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر با اشاره به شرایط کشور و استفاده دشمن از حربه اقتصادی علیه نظام بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی وظیفه اصلی و خطیر مسئولین و ادارات و نهادهاست.

مرادی با اشاره به تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی اردوهای طرح هجرت در شهرستان شهرکرد و لزوم حمایت همه جانبه از طرح های اقتصادی بیان داشت: اجرای اقتصاد مقامتی تنها راه حل عبور از مشکلات و تحریم ها در کشور است.

وی، هدف از برگزاری اردوهای طرح هجرت را غنی سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه های سازندگی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی، عمق بخشی به فرهنگ کار و تلاش و آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ کار گروهی در جامعه و کمک به دولت در کاهش هزینه ها عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد تصریح کرد: در سال ۹۲ بیش از ۵ هزار نفر در این اردوها در عرصه های مختلف عمرانی و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزی و زیست محیطی، آموزش های فنی حرفه ای مرمت بهسازی و زیبا سازی مدارس و برگزاری کلاس های علمی و تقویتی شرکت کردند.

مرادی افزود: امسال نیز تاکنون برای شرکت بیش از ۳۵۰۰ نفر در اردوهای طرح هجرت برنامه ریزی و تمهیدات لازم فراهم شده است.

وی، هدف برنامه های اقتصاد مقاومتی ناحیه شهرکرد را افزایش تولید از راه تولید محصولات بومی خانگی و پر تیراژ و پراکنده و با کمک خود مردم و در راستای تامین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال مولد بیان کرد.

مرادی افزود: در سال گذشته تعداد ۱۷۵ کارگاه با مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان ایجاد و زمینه اشتغال ۶۲۰ نفر فراهم شد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد در خصوص برنامه های اقتصادی سال جاری تصریح کرد: پرورش قارچ، پرورش ماهی در مجاورت چاه آب کشاورزی، کشت و تولید زعفران، پرورش شترمرغ، مرغ بومی، کبک و بلدرچین و ماکیان، زنبورعسل ایجاد واحدهای گلخانه ای و صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله طرح هاست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15208

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15208/اشتغال-بیش-620-نفر-طرح-های-اقتصاد-مقاومتی-شهرکرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir