کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت/

کارد به استخوان رسيد

14 دی 1396 ساعت 16:09

از روز نهم دي ماه شاهد اعتراضات اقتصادي گسترده مردم در برابر سياست هاي اقتصادي پيش روي کشور هستيم اما هر چند اين اعتراضات برخاسته از مشکلات مردمي است اما برخي رسانه ها و مسئولان سعي دارند اعتراضات مردمي را از اعتراضات اقتصادي به سمت و سوهاي سياسي منحرف کنند.


يادداشت روز  جهانبین به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:

شرايط اقتصادي کشور به هم ريخت، قيمت ارز و دلار روزانه و تصاعدي رشد کرد، از سويي بيکاري جوانان و عدم امکان تامين معاش خانواده به مردم فشار آورد، در اين شرايط لايحه بودجه هم دردي بر دردهاي انبوه مردم شد، کارد به استخوان رسيد تا اينکه عصبانيت مردم به شکل اعتراضات خياباني سرباز کرد.

خواسته هاي مردم فقط اقتصادي بود، آنها براي آنکه معيشتشان از اين بدتر نشود معترض شدند اما افراد و گروه هاي بسياري منتظر اعتراضات بودند تا بهره برداري هاي خودشان را شروع کنند.

از قديم گفته اند تغاري بشکند ماستي بريزد جهان گردد به کام کاسه ليسان و برخي فکر کردند اعتراضات اقتصادي شايد بهانه ي خوبي باشد تا اصل نظام را زير سوال ببرند.

مشکلات اقتصادي مردم زمين اعتراضات را فراهم کرد اما مساله اينجاست که ماهيگيران سياسي کارشان را خوب شروع کردند، آنها خواستند فتنه ي جديدي را پس از ۶سال و در سالروز شکست فتنه ۸۸ آغاز کنند.آنها نقشه هاي شومي براي کشور کشيدند و منتظر فرصت بودند تا زهرشان را به جمهوري اسلامي ايران و مردم بريزند و اعتراضات مردمي در اعتراض به مشکلات اقتصادي زمينه ساز بروز و ظهور دوباره شان شد. آشوب، اغتشاش، کشتار و ....اينها کار مردم نبود و مردم از همان اول بدنبال اين مسالئل نبودند و نيستند اما سوء استفاده گران فرصت يافتند تا وارد عمل شوند.

اما خواست مردم اين نيست. مردم خواستار تغيير هستند اما تغييراتي که باعث بهبود شرايط کشور و مردم شوند نه اينکه منافقان، سلطنت طلبان، ليبرال ها و افراد فاقد هويت در کشورمان حاکم شوند.

مردم ايران پايبند به رهبري، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند و خوب مي دانند کساني که تخريب اموال عمومي، کشتار مردم و آشوب ها و اغتشاشات را رقم زدند از مردم و مدافع انقلاب نيستند.

يادداشت: مهدي بهزادي تشنيزي


کد مطلب: 37899

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/37899/کارد-استخوان-رسيد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir