کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور استاندار چهار محال و بختياري/

بزرگترين مجموعه تفريحي، ورزشي و توريستي کشور در شهرستان سامان کنلگ زده شد

4 مهر 1396 ساعت 11:30

کلنگ بزرگترين مجموعه تفريحي، ورزشي و توريستي کشور در شهرستان سامان در آخرين روز کاري استاندار چهار محال وبختباري در اين استان در شهرستان سامان به زمين زده شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، کلنگ بزرگترين مجموعه تفريحي، ورزشي و توريستي کشور در شهرستان سامان در آخرين روز کاري استاندار چهار محال وبختباري در اين استان در شهرستان سامان به زمين زده شد.

اين مراسم با حضور امام جمعه شهرستان سامان و مديران کل دستگاه هاي اجرايي و حضور پر شور مردم شهرستان به خصوص مردم روستاي شوراب کبير و صغير برگزار شد.


 
فرماندار شهرستان سامان با بيان اينکه بزرگترين مجموعه تفريحي، ورزشي و توريستي کشور در زميني به مساحت ۲۵۶ هکتار در اين شهرستان احداث خواهد شد ، بيان داشت: زمين هاي اين طرح از مردم روستاي شوراب کيبر و صغير توسط سرمايه گذار خريداري شده است و هيچ گونه زمين ملي در اين راستا تملک نشده است .

سعيد صالحي با بيان اينکه اين پروژه استغالزايي حدود ۶ هزار نفر را به همراه دارد و اعتبار پيش بيني شده براي اين پروژه هزار ميليارد تومان است ، بيان داشت: در روستاي شوراب کبير حدود دو هزار متر زمين ملي و مستثنيات وجود دارد که بايد از اين ظرفيت براي جذب سرمايه گزاران ملي استفاده کرد .

وي با بيان اينکه طرح تامين انرژي خورسيدي ۱۰ مگاواتي نيز در اين منطقه کلنگ زني مي شود که تا ۱۰۰ مگاوات قابل توسعه است ، بيان داشت: پالايشگاه شهرستان نيز در آينده نه چندان دور در اين شهرستان کلنگ زني مي شود که اميد است با بهره برداري رسيدن طرح هاي بزرگ در اين شهرستان ديگر شاهد بيکاري در شهر و روستاهاي شهرستان سامان نباشيم .

صالحي بيان داشت: گلنگ زني طرح ها بزرگ در راستاي اجرايي منويات رهبري و اجراي سياست هاي اقتصادي مقاومتي در شهرستان است.

مدير کل جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري چهار محال و بختياري با بيان اينکه بزرگترين مجموعه تفريحي، ورزشي و توريستي سامان به صورت مستقيم براي يک هزار و ۴۰۰ نفر استغالزايي مستقيم و براي ۵ هزار نفر اشتغالزايي غير مستقيم را به همراه دارد ، بيان داشت: امروز فاز اول اين پروژه در ۹۵ هکتار در افق زمانه اي ۵ ساله کلنگ زني شد و اميد است که شاهد رونق هرچه بيشتر اين پروژه در شهرستان و استان باشيم .

شراره زارعان با بيان اينکه نيروگاه خورشيدي ۱۰ مگاواتي در ۱۵ هکتار با سرامايه گذاري ۱۲ ميليون دلار توسط سزماه گذار خارجي از کشور آلمان در اني شهرستان انجام خواهد شد ، بيان داشت: در جهت تسريع و تسهيل سرمايه گذاري سامانه پنجره سرمايه گذار در استان چهار محال و بختياري راه اندازي شده است که اين سامانه در جهت تسريع روند سرمايه گذاري در اين استان راه اندازي شده است .
 
 
حسين بيات سرمايه گذار بزرگترين مجمومه تفريحي، توريستي و ورزشي کشور در آيين کلنگ زني با بيان اينکه مديران دستگاه هاي اجرايي استان چهار محال و بختياري از جمله مديران در زمينه جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي هستند چرا که همکاري خوبي در راستاي رفع موانع سرمايه گذاري اين پروژه با من داشتند ، عنوان کرد: اين مجتمع تفريحي و ورزشي ايجاد اشتغال براي ۶ هزار نفر را براي شهرستان و استان به همراه خواهد داشت .

بيات با بيان اينکه در اين مجموعه فرهنگي، توريستي ، ورزشي در قالب توريستي، اقامتي، سلامت، ورزشي و درماني طراحي شده است ، بيان داشت: اين مجموعه مکان خوبي براي اردو هاي ورزشي براي ورزشکاران کشوري و ديگر کشور هاي خارجي خواهد بود .

استاندار چهار محال و بختياري قاسم سليماني دشتکي با بيان اينکه دهکده المپيک تفريحي و ورشي و توريستي سامان و نيروگاه ۱۰۰ مگا واتي انرژي خورشيدي يکي از بزرگترين و بهترين پروژه هاي اين استان است ، ابراز داشت: دهکده المپيک با سرمايه گذاري خود آقاي بيات و بدون هيچ دريافت تسهيلات احداث خواهد شد و بايد هر چه سريعتر اين پروژه شروع به کار کند.

قاسم سليماني با اشاره بر اينکه با احداث اين پروژه رونق قوي در حوزه گردشگري، سلامت و ورزش در اين استان و شهرستان سامان شاهد خواهيم بود بيان داشت: نکته مهمي که بايد مد نظر قرار داد اين است که اين پروژه هيچ گونه سهميه اي از آب رود خانه زاينده رود نگرفته است و از سهميه آب و فاضلاب روستايي در حال حاضر تاخصيص آب براي اين پروژه تاخصيص داده شده است تا تاخصيص آب استان از زاينده رود براي استان مشخص شود .

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س


کد مطلب: 36412

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36412/بزرگترين-مجموعه-تفريحي-ورزشي-توريستي-کشور-شهرستان-سامان-کنلگ-زده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir