کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه استان هرمزگان در اجلاسيه نماز شهرستان لردگان:

نماز نگهبان و آبروي جامعه است/ انسانِ پايند به نماز، تهمت نمي زند

سایت خبری سلام لردگان , 3 آبان 1396 ساعت 14:43

امام جمعه استان هرمزگان گفت: امروز يکي از مشکلات ما آبرو بردن ها است، کنار هم هستيم ولي بي هم هستيم، در يک جا جمعيم ولي انديشه هايمان متفرق اند که علت آن به خاطر يکي تهمت و ديگري غيبت گفتن است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان، آيت الله نعيم آبادي امام جمعه استان هرمزگان، در اجلاسيه نماز شهرستان لردگان اظهار کرد: نماز هم دنيا هست و هم عقبي، ما موجودات مادي هستيم و تا نقش کارهاي ديني را لمس نکنيم به استقبال آنها نمي رويم، ببينيد مردم ما مزه جهاد را چشيده اند و به استقبال آن مي روند و امروز نقش جهاد و قدرت را ما مي فهميم و اينکه در گذشته مي گفتند همه چيز در سايه شمشير است ما امروز به وضوح فهميديم و با صداي بلند مي گوييم که همه چيز در سايه موشک است.

وی افزود: امروز در همه جاي دنيا مي گويند ايران يک قدرت بزرگ منطقه اي است و در مقابل آمريکا ايستاده است، اين يعني، رسماً اعلام مي کنند با وجود ايران ما در منطقه هيچ کاري نمي توانيم انجام بدهيم، اگر مي بينيد که آقاي ترامپ اين هجويات را عليه جمهوري اسلامي ايران به کار مي برد به خاطر اين است که در منطقه، آمريکا دارد لاغرتر از قبل مي شود و به هر راهي مي زند تا دوباره بر برخي از کشورها سلطه پيدا کند، مردم آن کشورها با الگوبرداري از جمهوري اسلامي ايران در مقابله با آن ايستادگي مي کنند و اين به برکت جهاد في سبيل الله، به برکت هشت سال دفاع مقدس و به برکت شهداي مدافع حرم است.

وی در ادامه افزود: امروز هر کجا نياز به جهاد باشد، جهادگران فوج فوج به سمت جهاد مي شتابند و در مقابله با دشمنان مي جنگند.

امام جمعه استان هرمزگان در پاسخ به سوال، چرا نماز در زندگي ما همانند جهاد جا نيفتاده است؟ گفت: به اين خاطر است که نماز را خوب لمس نکرده ايم وگرنه همانگونه که مردم الان فوج فوج به سمت جهاد مي روند به سمت نماز هم فوج فوج مي رفتند.

وي در ادامه سخنان خود گفت: امروز يکي از مشکلات ما آبرو بردن ها است، کنار هم هستيم ولي بي هم هستيم، در يک جا جمعيم ولي انديشه هايمان متفرق اند که علت آن به خاطر يکي تهمت و ديگري غيبت گفتن است.

آيت الله نعيم آبادي درخصوص تهمت و غيب افزودند: هيچ چيز سرعت تخريبش مثل تهمت نيست، يک جا تهمت زده مي شود در طول چند دقيقه اي کوتا  اين تهمت تا آن سر دنيا پخش مي شود کدام عامل مي تواند به اين سرعت چنين مسيري را طي کند.

امام جمعه استان هرمزگان افزود: در روايت داريم کسي که غيبت کند تا 40 شبانه روز نمازش قبول نيست، آدمي که به نماز پايبند باشد و اعتقاد داشته باشد غيبت نمي کند و تهمت نمي زند اين رابطه بين نماز و تهمت است.

وي در ادامه عطرزدن و به کار بردن بوي خوش از سنت پيامبر (ص) و ائمه معصومين عليهم السلام است. ايشان نيز مردم را به استفاده از بوي‌خوش سفارش کردند و از فضيلت‌ها و خواص فراواني براي بوي‌خوش طبق روايات گفت: يک رکعت نماز با عطر ثواب هفتاد رکعت نمازاست.

وی در پايان سخنان خود با توصيه به برادران و خواهران گفت: نماز همه چيز است، چرا که تمامي مشکلات ما با نماز قابل حل مي شود.

انتهاي پيام1026ج /630ل


کد مطلب: 36782

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36782/نماز-نگهبان-آبروي-جامعه-انسان-پايند-تهمت-نمي-زند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir