کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري:

"مناريد" محکم ترين سند مطابق با سياست هاي اقتصاد مقاومتي

13 دی 1396 ساعت 12:17

کارشناس اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري در جمع فعالان زیست محيطي و دهياران بخش مرکزي کيار از اجراي پروژه بين المللي مناريد در استان خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار مهندس محمودي نژاد کارشناس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری در جلسه متشکل از فعالان زیست محیطی، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی کیار گفت: پروژه بين المللي مناريد از سال ۲۰۱۵در کشورهاي خاورميانه و ۷کشور شمال آفريقا است در حال اجراست.

وي افزود: هدف از اجراي اين پروژه فقر زدايي، برقراري عدالت اجتماعي، ايجاد انسجام سازماني در رفع خلا هاي قانوني و حل مشکلات منابع طبيعي و محيط زيستي است که اين پروژه در ۷گام اهداف خود را پي گيري مي نمايد.

محمودي نژاد تاکید کرد: تشکيل سازمان، انتخاب حوزه آبخيز، تدوين برنامه راهبردي حوزه، ظرفيت سازي و آموزش، هماهنگ سازي پروژه هاي دولتي با نيازها و فعاليت هخاي مردمي، اجرا، نظارت، پايش و ارزشيابي، مستند سازي از جمله گام های این پروژه است.

وي افزود: هر کدام از اين گام ها در مرحله ي اجرا به دقت بررسي و اجرا مي شود و در پروژه هاي انجام شده در چارچوب مناريد موفقيت چشم گيري برای کشور و مردم دارد.

کارشناس اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري در ادامه گفت: هدف از اجراي پروژه مناريد در واقع سوق دادن مردم به سمت پروژه نويسي است؛ زماني که مردم در اجراي کار و اقدامي با در نظر گرفتن تمامي ابعاد آن وارد عمل شوند تلاش مي کنند کمترين خسارت را به منابع وارد و بيشترين بهره برداري را از منابع در اختيار به عمل آورند و اين هدف اصلي و نهايي مناريد است.

محمودي نژاد يکي از دستآورد هاي اجراي اين طرح در استان چهارمحال و بختياري را حفاظت از ۱۰۰هکتار اراضي جنگلي در منطقه بازفت عنوان کرد که پس از اجراي طرح حفاظت از اين جنگل ها با کمک مردم صورت پذيرفت.

وي افزود: با توجه به اينکه مجامع و سازمان هاي بين المللي اجراي مناريد را حمايت مي کنند يکي از مسائلي که در اجراي اين پروژه حل شده است تامين منابع مالي آن است و در اين راستا هيچگونه مشکلي وجود ندارد.

محمودي نژاد در پايان گفت: با توجه به اينکه يکي از اهداف دولت و مردم در کشور ايجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتي در کشور است لذا به جرات مي توان گفت مناريد محکم ترين و تضمين شده تررين سند مدون مطابق با سياست هاي اقتصاد مقاومتي است.

وي در پايان دبير خانه اجراي پروژه مناريد در استان چهارمحال و بختياري را اداره کل منابع طبيعي و آبخيز داري استان چهارمحال و بختياري معرفي کرد و از علاقمندان به مشارکت در اين طرح خواست جهت همکاري به دبيرخانه پروژه مراجعه نمايند.

انتهاي پيام1022ج /۵۸۰ک


کد مطلب: 37862

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/37862/مناريد-محکم-ترين-سند-مطابق-سياست-هاي-اقتصاد-مقاومتي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir