کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جهادکشاورزي شهرستان لردگان:

300 هکتار از باغات مثمر لردگان خشک شد

30 تير 1397 ساعت 12:22

رئیس جهادکشاورزي شهرستان لردگان گفت: يک هزار هکتار از باغات اين مناطق در معرض خطر بي‌آبي قرار دارد که برخي از آنها با توجه به اينکه به شيوه آبياري سيراب مي‌شود، نياز به آبرساني سيار دارد.


 
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ عطاءالله خالدي رئیس جهادکشاورزي شهرستان لردگان باغات خسارت ديده را شامل؛ درختان گردو، بادام و سيب عنوان و تصريح کرد: این باغات از چشمه‌هاي دائمي بالادست سيراب مي شد که بطور بي‌سابقه اي خشک و بي آب شد.

وي هشدار داد: يک‌هزار هکتار از باغات ديگر اين مناطق در معرض خطر بي آبي قرار دارد که برخي از آنها با توجه به اينکه به شيوه آبياري سيراب مي شود، نياز به آب‌رساني سيار دارد.

 رئیس جهادکشاورزي شهرستان لردگان از برداشت 40 هزار تن محصولات باغي در سال زراعي گذشته خبر داد و تاکيد کرد: با تاثير مستقيم کم‌آبي، امکان کاهش محسوس توليد در سال زراعي جاري دور از انتظار نيست.

خالدي، از کاهش 37 درصدي بارندگي نسبت به مدت مشابه سال گذشته اين شهرستان خبر داد و گفت: با اين ميزان کاهش بيش از 28 هزار هکتار از اراضي زراعي منطقه تا 40 درصد دچار خسارت شده است.

وي وسعت زمين‌هاي زراعي و باغي آبي شهرستان لردگان را نيز 22 هزار هکتار عنوان و تاکيد کرد: اراضي اين خطه توسط يک هزار چاه عميق آبياري مي شود.

رئيس جهادکشاورزي لردگان، خشک شدن 20 درصد از چاه هاي بخش کشاورزي شهرستان در خشکسالي چند سال گذشته را يادآور شد و تصريح کرد: نيمي از چاه هاي آب نيز با افت شديد دبي آب مواجه شده است.

سالانه در چهارمحال و بختياري بيش از يک ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلاتي توليد مي شود، سطح زيرکشت اين استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است. شهرستان لردگان در 165 کيلومتري شهرکرد قرار دارد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39841

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39841/300-هکتار-باغات-مثمر-لردگان-خشک

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir