کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در شهر بن؛

آستان مقدس امامزاده باباپيراحمد (ع) آماده پذيرش گوسفند عقيقه مي‌باشد

3 تير 1395 ساعت 10:35

ذبح گوسفند عقيقه در امامزاده باباپيراحمد عليه السلام شهربن با رعايت کليه احکام و شرايط عقيقه جهت استفاده افراد نيازمند بصورت کاملا شرعي انجام مي‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ رئيس هيئت امناي امامزاده باباپير احمد (عليه السلام) شهر بن در گفت‌وگو با زنگ خبر، اظهار کرد: ذبح گوسفند عقيقه در امامزاده باباپيراحمد (عليه السلام) شهر بن با رعايت کليه احکام و شرايط عقيقه از قبيل، خريد گوسفند عقيقه، خواندن دعاي مخصوص عقيقه، ذبح شرعي آن، شکسته نشدن و دفن کردن استخوان‌هاي گوسفند عقيقه و طبخ عقيقه جهت استفاده افراد نيازمند بصورت کاملا شرعي انجام مي‌شود و هموطنان  مي‌توانند از طريق زير اين عمل خدا پسندانه را انجام و پيگيري کنند.

مراحل سفارش عقيقه در امامزاده باباپيراحمد(عليه السلام)شهر بن:

ارسال نام و نام خانوادگي و نام پدر (جهت خواندن دعاي عقيقه ضروري است) به سامانه پيامک آستان به شماره ۱۰۰۰۰۰۰۱۳۳۰۱۳۳.

پس از دريافت پيامک در سامانه آستان، در اسرع وقت با شما تماس گرفته خواهد شد.

واريز وجه به حساب امامزاده (۰۱۰۷۷۵۰۴۸۷۰۰۱ بانک ملي به نام امامزاده باباپيراحمد (ع) شهر بن)

قبض و عکس مراحل انجام گرفتن عقيقه به آدرس پستي شما ارسال خواهد شد.

چند نکته درخصوص عقيقه

کشتن گوسفند يا هر حيواني که صلاحیّت قرباني کردن داشته باشد، در روز هفتم ولادت فرزند، جهت حفظ فرزند از بلاها.

اگر پدري در روز هفتم براي فرزندش عقيقه نکند تا هنگام بلوغ طفل، اين استحباب براي پدر است و مي‌تواند براي فرزندش عقيقه کند، ولي بعد از بلوغ، بر خود فرزند استحباب دارد که براي خود عقيقه نمايد.

صدقه دادن قيمت حيواني که مي‌خواهند عقيقه کنند، جايگزين عقيقه نمي‌شود و از آن کفايت نمي‌کند؛ بلکه خوب است صبر کنند تا عقيقه ميسّر شود. سنّت است که پدر و مادر از گوشت عقيقه نخورند، و طبق نظر بعضي فقها تمام نان‌خورهاي ولي نوزاد نيز نخورند و همچنين بهتر آن است که از طعامي که در آن پخته باشد هم نخورند و خوردن مادر از آن گوشت کراهت بيشتري دارد.

براي دعوت از مردم، براي خوردن عقيقه، شرط نيست كه فقير باشند؛ ولي دعوت كردن از فقيران آبرومند و صالحان، بهتر است.

اهميت عقيقه کردن براي نوزاد

امام صادق عليه السلام فرمودند : «هر مولودى گرو عقيقه است» ؛ يعني اگر عقيقه نکنند فرزند، در معرض مرگ و يا انواع بلاها است. حلية المتقين، ص ۱۱۵

شخصي به امام صادق عليه السلام عرض کرد: «نمى‌دانم پدرم براى من عقيقه کرده است يا نه؟ امام عليه السلام به من امر کرد براي خودم عقيقه کنم و من هم (بنا به دستور امام) براي خودم عقيقه کردم، در حالي که پير و سالخورده بودم»الکافي، ج ۶، ص ۲۵.

امام صادق عليه السلام فرمودند: زهرا سلام الله عليها در روز هفتم براي دو فرزند خود عقيقه کرد و سر آنها را تراشيد. (بحار النوار- ص ۲۵۶)

نزد امام صادق عليه السلام بودم که فرستاده عموي آن حضرت عبدالله بن علي رسيد و عرض کرد: عموي شما مي گويد ما به دنبال گوسفند براي عقيقه گشتيم ولي يافت نشد،نظر شما چيست؟ آيا پولش را صدقه بدهيم؟ حضرت فرمود:نه (چنين کاري نکنيد) زيرا خداوند اطعام طعام و ريختن خون قرباني را دوست دارد. (وسائل الشيعه- ج ۱۵)

پيامبر اکرم صلوات الله عليه فرمودند: هرکودکي با عقيقه بيمه مي شود. (کنز المعال- ج ۱۶)

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 29013

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29013/آستان-مقدس-امامزاده-باباپيراحمد-ع-آماده-پذيرش-گوسفند-عقيقه-مي-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir