کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

ورود سامانه بارشی پربار از هفته آینده به چهارمحال و بختیاری

17 بهمن 1396 ساعت 9:15

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: امید داریم از یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با ورود یک سامانه بارشی پربار از مناطق جنوب غربی به استان، شاهد بارش‌هایی در چهارمحال و بختیاری باشیم.


مهرداد قطره معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: براساس آخرین داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده با عبور موجی ضعیفی افزایش ابر، گاهی وزش باد در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای بعد از ظهر امروز احتمال بارش‌های خفیف برای برخی از نقاط استان بویژه نقاط شمالی دور از انتظار نیست.

روند افزایشی دما تا پایان هفته در استان

قطره با تاکید بر اینکه تا پایان هفته روند افزایشی دما هوا مورد انتظار است ادامه داد: صبح امروز شهرکرد در سردترین ساعات، چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر بود و همچنین روز گذشته در گرم‌ترین ساعت دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را تجربه کرد.

ورود سامانه بارشی قدرتمند از هفته آینده به چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امید داریم از یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با ورود یک سامانه بارشی پربار از مناطق جنوب غربی به استان، شاهد بارش‌هایی در چهارمحال و بختیاری باشیم.

وی بیان داشت: همچنان کمبود بارش‌‌ها در استان نگران‌کننده است به‌طوری که نسبت به دوره مشابه سال قبل تا صبح امروز ۷۳ درصد کاهش بارندگی داشتیم و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۰ ساله نیز ۷۷ درصد کاهش بارندگی ثبت شده است.

هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به شرایط نرمال برای براش‌ها داریم

قطره خاطرنشان کرد: در مرکز استان از اول مهر تا صبح امروز فقط ۲۶ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است در صورتی که در سال قبل ۱۵۷ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۱۷۵ میلی‌متر بارش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع برف در کوهرنگ در حال حاضر ۱۴ میلی‌متر است درحالی که باید به‌طور میانگین ۱۱۰ میلی‌متر برف بر روی زمین نشسته باشد تاکید کرد: امیدواریم با بارش‌های هفته آینده بخشی از بارش‌ها جبران شود اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به شرایط نرمال داریم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بارندگی‌های اخیر تاثیر چندانی در میانگین بارش‌های ثبت شده در استان نداشته چون میانگین بارش‌ها درحال حاضر ۷۵ میلی‌متر است درصورتی که در سال گذشته ۲۸۲ میلی‌متر بوده و هنوز فاصله خیلی زیادی با میانگین بلندمدت که ۳۳۱ میلی‌متر است داریم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 38392

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38392/ورود-سامانه-بارشی-پربار-هفته-آینده-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir