کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در بيانيه شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي استان آمده است:

ما در مسئله ي زن از غرب طلبکاريم

17 اسفند 1393 ساعت 8:13

در این بیانیه آمده است: مفاد کنوانسيون رفع تبعيض زنان با شرع و قانون کشور ما مغايرت دارد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، کمتر از يک هفته به برگزاري پنجاه و نهمين اجلاس کميسيون مقام زن در نيورک باقي مانده است . اجلاسي که قرار است هيئتي ۱۸۰نفره از کشورمان در آن شرکت کنند و گزارشي از وضعيت زنان در جمهوري اسلامي ايران ارائه شود. اين در حالي است که که به باور کارشناسان، مفاد کنوانسيون رفع تبعيض زنان با شرع و قانون کشور ما مغايرت دارد و با توجه به اينکه نگاه هاي فمنيستي و غربي نجاتگر زن ايراني نيست. چرا که اينگونه بود ،زن غربي امروز در اين وضعيت قرار نداشت . اگر چند سال پيش مواد مخدر حرف اول را درتجارت جهاني مي زد،چرا الان تجارت جهاني به سمت پور نوگرافي رفته است؟

شوراي تبيين مواضع ناحيه بسيج دانشجويي استان چهارمحال و بختياري در اين باره موارد زير را متذکر مي شود:

اول؛ مسئول محترم امور زنان و خانواده رياست جمهوري سرکار خانم مولاوردي با توجه به اينکه مقام معظم رهبري در سالهاي اخير فرموده اند ما در مسئله ي زن از غرب طلبکاريم حضور ما در اين اجلاس چه توجيهي دارد؟

دوم؛ حرکت هاي خاموش و بدون هماهنگي معاونت مذکور و انعقاد قرار داد و تفاهمنامه با صندوق جمعيت سازمان ملل که با اصول ۲۷،۸۲،۱۲۵قانون اساسي ما مغايرت دارد را چگونه پاسخگو هستيد؟

سوم؛ از اهداف اصلي اين کميسيون دستيابي به برابر جنسيتي است، پس حضور زنان ايران زمين در اين نشست چه دستاوردي براي ما خواهد داشت؟

چهارم؛ چند هفته مانده به پايان مذاکرات هسته اي تصميم حضور اين تعداد زن که برخي از آن ها با افکار شناخته شده فمنيستي هستند خود حامل يک پيام منفي است که بايد ديد آيا اين کار ناشيانه انجام شده است يا عامدانه؟

پنجم؛ مطمئنا"با توجه به سابقه ي افراد شرکت کننده در اين نشست طرح برخي از ايده ها و مسائل آنان ،در آينده براي زنان جامعه ما فشار ها و مشکلاتي را پديد خواهد آورد ،در اين باره چه کسي تضمين خواهد داد؟

ششم؛ آيا حداقل تاييد صلاحيت امنيتي براي شرکت کنندگان در اين اجلاس از مراجع ذيصلاح دريافت شده است؟

انتهاي پيام/1024ج


کد مطلب: 21282

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/21282/مسئله-ي-زن-غرب-طلبکاريم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir