کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پای درد دل‌های ستار معصومی سفیددشتی، قهرمان او اسپرت جهان

هزینه شخصی 6 میلیون تومانی برای به اهتزاز درآمدن پرچم ایران/ مسئولان حمایتم نکردند!/ برای پرداخت هزینه اعزام به مسابقات، کارگری می‌کنم!

30 آذر 1396 ساعت 8:44

قهرمان او اسپرت جهان در چهارمحال و بختیاری گفت: خود ورزشکاران باید هزینه‌های اعزام به مسابقات را تامین کنند، اما اداره ورزش و جوانان می‌تواند در این زمینه کمک کند و اسپانسر ورزشکاران باشد یا در جذب اسپانسر به ورزشکاران کمک کند، و این بارِ هزینه را از دوش ورزشکاران بردارند.


ستار معصومی ورزشکار رشته او اسپرت که چندی پیش موفق به کسب مدال طلا در مسابقات جهانی در کشور هندوستان شد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ گفت: متولد ۱۳۷۰ و دانشجوی ترم ۶ رشته مدیریت صنعتی هستم.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ ورزش را در رشته کشتی تحت نظر استاد تبریزیان در بروجن آغاز کردم می‌گوید: سال ۱۳۸۷ به دلایلی مجبور به ترک ورزش کشتی شدم و در همین زمان رشته کنگ‌فو را زیر نظر استاد محمدحسین ایزدی در سفیددشت شروع کردم.

معصومی ادامه می‌دهد: در سال ۸۹ به صورت حرفه‌ای در رشته کنگ‌فو شروع به فعالیت کردم و در مسابقات کشوری موفق به کسب مقام شدم.


وی می‌افزاید: در سال ۱۳۹۲ به دلیل اعزام به خدمت سربازی ساکن اصفهان شده و در همان جا ورزش را ادامه دادم.

معصومی با بیان اینکه در رشته‌های بوکس، کونگ‌فو و دومیدانی چندین مقام کسب کردم می‌گوید: در سال ۹۴ به تیم ملی برای اعزام به مسابقات لهستان دعوت شدم که به دلایلی به این مسابقات نرسیدیم و از فرودگاه برگشتیم.

این ورزشکار چهارمحالی با اشاره به اینکه همچنین در سال ۹۵ به مسابقات ایتالیا دعوت شدیم که آقای گودرزی اعزام را لغو کرد ادامه می‌دهد: امسال خدا را شکر اعزام با مشکل مواجه نشد و موفق به حضور در مسابقات جهانی در هندوستان شدیم.

معصومی با تاکید بر اینکه از نظر مالی در این مسیر هیچ کس به ما کمک نکرد اما قول‌هایی مدیر ورزش وجوانان بروجن به ما داده است ادامه داد: متاسفانه مسئولان در این زمینه کمکی به من نداشتند.

او اضافه می‌کند: انتظاری که همه ورزشکاران از مسئولان ورزش استان دارند فقط و فقط حمایت است، تا به این طریق افراد دیگری که قصد ورود به این ورزش را دارند دلسرد نشوند و بدانند که اگر به جایی رسیدند حمایتی هم هست.

این ورزشکار چهارمحالی می‌گوید: ورزشکاران با آسیب‌های بسیاری مواجه هستند و هزینه‌های بسیاری را باید متحمل شوند تا بتوانند ورزش را ادامه دهند.

وی ضمن تشکر از مردم شهر سفیددشت و آقای پرسته و معاون‌شان که به استقبال ورزشکاران قهرمان می‌روند ادامه می‌دهد: من از مسئولان شهرم گلایه هم دارم که چرا هیچ حمایتی از ورزشکاران ندارند.


معصومی با اشاره به اینکه پنج سال است در اصفهان سکونت دارم اما هر زمانی که مسابقه‌ایی برگزار شد من ترجیح دادم برای استانم مسابقه بدهم می‌گوید: برای اعزام به مسابقات هندوستان به دلیل افزایش قیمت دلار باید ۶ میلیون تومان شخصا پرداخت می‌کردیم، با سختی‌های بسیاری ۳ میلیون از این مبلغ را جور کردم.

وی اضافه می‌کند: برای ۳ میلیون دیگر رایزنی‌های بسیاری داشتم که قبول کنند از من چک بگیرند اما شرط گذاشتندکه باید چک کارمندی باشد، چون کارمند آشنا نداشتم با اداره ورزش و جوانان، شهردار و شورای شهرمان تماس گرفتم که اگر امکانش هست چک کارمندی برایم بدهند و پدرم در ازای آن چک یا سفته بدهد، اما متاسفانه قبول نکردند.

معصومی در ادامه می‌گوید: مجدد تماس گرفتم که چک کارمندی ندارم و با کمک و تلاش آقای باقری رئیس انجمن او اسپرت استان که پشت چک برادرم را امضا کردند و از ایشان تشکر هم می‌کنم، توانستم در مسابقات شرکت کنم.

این ورزشکار چهارمحالی اضافه می‌کند: در یک کارگاه کابینت‌سازی شاگرد هستم و از امروز که چند روزی از مسابقاتم می‌گذرد سر کار آمدم تا بتوانم مبلغ چک را پرداخت کنم.

وی در ادامه می‌فزاید: خود ورزشکاران باید هزینه‌های اعزام به مسابقات را تامین کنند، اما اداره ورزش و جوانان  می‌تواند در این زمینه کمک کند و اسپانسر ورزشکاران باشد یا در جذب اسپانسر به ورزشکاران کمک کند، و این بارِ هزینه را از دوش ورزشکاران بردارند.


معصومی می‌گوید: به همه جوانان چهارمحال و بختیاری و همه جوانان کشورم توصیه می‌کنم وارد ورزش شوند و به این ترتیب الگوی دیگران باشند و بتوانند پرچم ایران را در مجامع بین‌المللی بالا ببرند.

این ورزشکار چهارمحالی تاکید می‌کند: از طرفی هم از مسئولان درخواست می‌کنم جوانان را حمایت بیشتری کنند تا اگر کسی وارد این عرصه شد و به جایی رسید به دلیل وجود مشکلات از مسیر باز داشته نشود، چون ورزشکار کارش را تا جایی ادامه می‌دهد و از آنجا به بعد باید بخاطر دلش کار کند و اگر این ورزشکار از ادامه مسیر باز بماند ممکن است به راه‌های نادرستی کشیده شود.

معصومی در انتها می‌گوید: چون خیلی برای اعزام اذیت شدم قصدم این بود که بعد از بازگشت از مسابقات جهانی، ورزش حرفه‌ایی را کنار بگذارم و هنوز هم درحال فکر کردن هستم که چه کنم، اما اگر ادامه دهم فقط برای استانم مسابقه خواهم داد چون من اگر لازم باشد برای استانم جانم را هم فدا خواهم کرد، و این با وجود این است که پیشنهادات بسیاری برای مسابقه در استان‌های همجوار داشته و دارم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 37672

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37672/هزینه-شخصی-6-میلیون-تومانی-اهتزاز-درآمدن-پرچم-ایران-مسئولان-حمایتم-نکردند-پرداخت-اعزام-مسابقات-کارگری-می-کنم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir