کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت روسیه استقرار نیروهای هوایی این کشور در سوریه را تصویب کرد

9 مرداد 1395 ساعت 10:45

هیئت دولت روسیه استقرار نیروهای هوابرد ارتش این کشور در خاک سوریه را تصویب و برای تأیید نهایی به مجلس دوما تسلیم کرده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ سندی که روز جمعه در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی در مسکو منتشر شده نشان می‌دهد که هیئت دولت این کشور سندی را که سال گذشته برای استقرار نیروهای هوایی در سوریه با دمشق امضا کرده بود، تصویب کرده و برای تائید نهایی به دوما فرستاده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این لایحه پس از تصویب، تسلیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه شده تا برای مطرح شدن در پارلمان به مجلس دوما ارجاع داده شود.

حکم صادر شده توسط هیئت دولت روسیه می‌گوید: «موضوع استقرار نیروهای هوابرد نیروهای مسلح روسیه در خاک سوریه که در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۱۵ در دمشق مورد توافق قرار گرفته بود، امروز تصویب و برای تبدیل آن به قانون تسلیم رئیس‌جمهوری روسیه شده است.»

بر اساس این سند رسمی، «پایگاه هوایی "الحمیمیم" زیر ساخت آن و زمین‌هایی که متعلق به این پایگاه است بدون هیچ هزینه‌ای به روسیه بخشیده شده است».

روسیه از دو سال قبل با تصویب پارلمان و به درخواست دولت سوریه جنگنده‌های خود را در پایگاه حمیمیم مستقر کرده است. مسکو و دمشق سال گذشته در توافقنامه‌ای جزئیات استقرار این نیروها و نحوه استفاده از پایگاه را مشخص کردند. این توافق هرچند اجرایی بود، اما هنوز در روسیه به صورت قانون در نیامده بود. تصویب توافق در دوما، به توافق مسکو-دمشق رسمیت می‌بخشد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 29662

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29662/دولت-روسیه-استقرار-نیروهای-هوایی-این-کشور-سوریه-تصویب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir