کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور در دانشگاه شهرکرد:

عملکرد صندوق مانند شرکت‌هاي سرمايه‌گذار ريسک‌پذير است

22 آبان 1396 ساعت 13:51

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: عملکرد صندوق مانند شرکت‌هاي سرمايه‌گذار ريسک‌پذير است و در جهش علم به سوي فناوري بسيار تأثيرگذار است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، دکتر نصرت‌ا... ضرغام رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنياد ملي علم ايران) و مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري ضمن حضور در دانشگاه شهرکرد، طي نشستي صميمي با دکتر شامحمدي رئيس دانشگاه شهرکرد، دکتر مهران عربي معاون پژوهش و فنآوري دانشگاه، دکتر بهرام حسين‌زاده مدير دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و دکتر کرامت‌ا... سعيدي رئيس حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه ديدار و گفتگو کرد.


رئيس دانشگاه شهرکرد ضمن ابراز خرسندي از حضور دکتر ضرغام در دانشگاه شهرکرد، به جايگاه اين دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه شهرکرد جزء دانشگاه‌هاي يک درصد برتر جهان و به‌عنوان يکي از مؤثرترين دانشگاه‌هاي مهندسي جهان شناخته شده است، با اين وجود پتانسيل‌هاي فراوان علمي، پژوهشي و تحقيقاتي اين دانشگاه کمتر مورد حمايت قرار گرفته است.

دکتر شامحمدي کاربردي شدن نتايج تحقيقات و پژوهش‌ها را مؤثرترين راهکار براي پيشرفت اقتصاد کشور عنوان کرد و خواستار حمايت هرچه بيشتر صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور از پژوهشگران دانشگاه شهرکرد گرديد.

رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور و مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري به رشد کمي قابل ملاحظه‌ي آموزش عالي کشور در سال‌هاي گذشته اشاره کرد و گفت: رشد کمي بايد همراه با رشد کيفي صورت گيرد و موفقيت آموزش عالي تنها زماني تضمين مي‌شود که همسو با نيازهاي کشور علوم مختلف کاربردي شوند.

دکتر ضرغام ارتقاء جايگاه و منزلت پژوهشگران در جامعه، بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي در توسعه‌ي علم و فن‌آوري، توانمندسازي و فراهم نمودن زمينه‌هاي لازم جهت بهره‌مندي جامعه از دستاوردهاي پژوهشي و فن‌آوري را از جمله اهداف بنياد ملي علم ايران عنوان کرد و گفت: عملکرد صندوق مانند شرکت‌هاي سرمايه‌گذار ريسک‌پذير است و در جهش علم به سوي فناوري بسيار تأثيرگذار است.

انتهاي پيام1022ج /م۹۲۰


کد مطلب: 37078

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37078/عملکرد-صندوق-مانند-شرکت-هاي-سرمايه-گذار-ريسک-پذير

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir