کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش تصويري

حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی از شهر بن به کربلای معلی در قاب تصویر

11 آبان 1396 ساعت 17:49

همزمان با فرارسيدن ايام ماه صفر حرکت کاروان‌هاي زيارت اربعين حسيني از شهرستان بن به سمت کربلاي معلي آغاز شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ همزمان با فرارسيدن ايام ماه صفر حرکت کاروان‌هاي زيارت اربعين حسيني از شهرستان بن به سمت کربلاي معلي آغاز شد.
 
مقام معظم رهبري در ابتداى درس خارج فقه‌ (سال ۱۳۹۴/۹/۹) درباره پياده‌روي اربعين فرمودند اين روزها روزهاي نزديک به اربعين است.

اتفاق بي‌نظير و بي‌سابقه‌اي هم در سال هاي اخير به‌وجود آمده و آن، پياده‌روي ميان نجف و کربلا يا بعضي از شهرهاي دورتر از نجف تا کربلا است؛ بعضي از بصره، بعضي از مرز، بعضي از شهرهاي ديگر، پياده راه مي‌اُفتند و حرکت مي کنند.

اين حرکت حرکت عشق و ايمان است؛ ما هم از دور نگاه مي کنيم به اين حرکت، و غبطه مي خوريم به حال آن کساني که اين توفيق را پيدا کردند و اين حرکت را انجام دادند:

گرچه دوريم به ياد تو سخن ميگوييم‌
بُعد منزل نبوَد در سفر روحاني

پياده روي اربعين يک حرکت معنوي و خودجوش است که عمق بصيرت، بينش و آگاهي دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) را مي رساندو همچنين  آيين باشکوه پياده روي اربعين حسيني (ع) را نمايشگر قدرت تشيع و اسلام دانست که در سطح دنيا با انعکاسي وسيع همراه است و  دشمن از حرکت هايي مانند پياده روي باشکوه اربعين واهمه دارد.

امسال نيز در شهرستان بن با فرارسيدن ايام اربعين همه آماده سفري مي شوند که در آن تمريني براي برپاي ظهور حضرت مهدي (عج) مي باشد.

با نزديک شدن سالروز اربعين حسيني، موج مشتاقان زيارت حضرت سيد الشهدا به سمت کربلا در حال حرکت هستند.
 
به گزارش خبرنگار زنگ خبر  در حالي که عمده اعراب از شهرهاي خود با پاي پياده به زيارت مي روند، بسياري از ايرانيان نيز خود را به نجف رسانده و از نجف با پاي پياده به سمت کربلاي معلي حرکت مي کنند.
 
با توجه به اين که هر سال جمعيت شرکت کننده در آئين عظيم پياده روي اربعين رو به افزايش است، چند سالي است که مردم شهرستان بن  نيز به صورت گسترده تري در اين مراسم بزرگ پياده روي شرکت مي کنند.
 
همزمان با فرارسيدن ايام ماه صفر حرکت کاروان‌هاي زيارت اربعين حسيني از شهربن به سمت کربلاي معلي آغاز و کاروان پياده روي به عشق زيارت و عزاداري در صحن و سراي حرم اباعبدالله الحسين (ع)  در روز اربعين حسيني در ميان شور و شوق از گلزار شهداي شهر بن و با بدرقه مردم شهيد پرور به مقصد کربلاي معلي حرکت کردند.





.








 
انتهاي پيام1026ج /520ز
 


کد مطلب: 36916

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36916/حرکت-کاروان-پیاده-روی-اربعین-حسینی-شهر-بن-کربلای-معلی-قاب-تصویر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir