کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فتنه 96 به بهانه مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم شکل گرفت

15 دی 1396 ساعت 15:08

امام جمعه شهرکرد گفت: فتنه روز هاي اخير همچون فتنه 88 که به بهانه انتخابات بود، به بهانه مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم شکل گرفت و مطالبات به حق مردم به يک فتنه تبديل شد.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي جمعه اظهارکرد: البته اين فتنه اي نبود که يک شبه شکل بگيرد؛ اين فتنه رقم خورده بود و با يک شعار فريبنده وارد شدند و موج سواري کردند.

نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري افزود: در اين مسئله هم مسئولين بايد خوب مراقب باشند و درس بگيرند و بيروني ها نيز بايد درس بگيرند، که اولاً کار اصلي را مردم کردند و افتخار، بالندگي و بصيرت براي مردم رقم خورد، که در اين فتنه سريع مردم به ميدان آمدند ؛ اما آنچه بايد مسئولين درس بگيرند اين است که هشدارهاي حضرت آقا را جدي بگيرند.

وي به مناسبت هاي ۱۷دي ۱۳۱۴ و توطئه دين زدايي رضاشاه ملعون اشاره کرد و گفت: رضا شاه ملعون با برنامه شيطاني برداشتن حجاب مي خواست از جامعه ما دين زدايي کند و دين و حجاب را يک امر ارتجاعي ناميد؛ که بحمدالله اين ملت بر ايمان خود استقامت و پايمردي نمود و دين در جامعه ما نهادينه شده است.

نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري گفت: سه شنبه ۱۹دي نيز مصادف با قيام خونين مردم قم در سال ۱۳۵۶ بر عليه اهانت روزنامه اطلاعات به ساحت حضرت امام خميني(ره) در پي درج يک مقاله است که مي خواستند جايگاه حضرت امام نزد مردم را محک بزنند.

وي افزود: شاه در آن روز با دست خودش کليد انقلاب اسلامي را زد و مردم به حمايت از حضرت امام خميني(ره) برخاستند.
گراميداشت سالروز شهادت شهيد بصير، سيد محمدحسين علم الهدي و دانشجويان مقاوم هويزه در ۱۶ديماه سال ۵۹، و بزرگداشت۲۱ديماه، سالروز شهادت دانشمند هسته اي؛ شهيد احمدي روشن، که به دست ايادي منافق و سرويس هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد از ديگر بخش هاي سخنان امام جمعه شهرکرد بود.

وي گفت: مسئولين بايد به اقتصاد مقاومتي و توليد توجه عملي داشته باشند . اشتغال جوانان را جدي بگيرند و مبارزه عملي با واردات بي رويه و قاچاق داشته باشند، که اقتصاد مقاومتي و توليد را فلج کرده است.

حجت الاسلام والمسلمين نکونام، ادامه داد: پرهيز جدي از اختلاف هاي جزئي و گروهي، پرهيز از بازي گري هاي سياسي و حزبي گري و جناح بازي و خدمت به مردم بايد در دستور مسئولان کشور قرار بگيرد و مراقب پروژه نفوذ دشمن نيز باشند، که حضرت آقا مدتها قبل نسبت به اين پروژه نفوذ هشدار داده اند.

خطيب جمعه شهرکرد، عدالت و آباد کردن همه نقاط کشور را به مسئولان تذکر داد و گفت: همه کشور تهران و چند شهر بزرگ نيست؛ مسئولان بايد به همه نقاط کشور بويژه مناطق محروم مانند استان چهارمحال و بختياري نيز رسيدگي کنند.

وي، مديريت فضاي مجازي ، تقويت روحيه انقلابي و پيشگيري از تضعيف و بي مهري نسبت به نيروهاي انقلاب، اصلاح نظام اداري کشور در راستاي رضايتمندي مردم را از مسئولان خواست و افزود: مسئولان بايد مرزبندي با دشمن داشته باشند و بدانند اعتماد به دشمن و لبخند به دشمن، خدمت به مردم نيست.

نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري ضمن تشکر ويژه از مردم، نيروهاي نظامي و انتظامي و بسيج و سپاه در خنثي کردن فتنه اخير، از صدا و سيماي جمهوري اسلامي نيز به خاطر ترسيم حقايق و افشاي پشت پرده نقشه هاي دشمن تقدير کرد.

وي درس هاي فتنه اخير به دشمنان داخلي و خارجي را نيز بيان کرد و گفت: يک بار ديگر آمريکا و ديگر آسيب ديده هاي از انقلاب فهميدند، که صاحب انقلاب مردم هستند و اين مردم به موقع ميدان مي آيند و به دشمن تودهني مي زنند.

حجت الاسلام والمسلمين نکونام افزود: در اين فتنه يک بار ديگر دنيا به ضعف آمريکا و دشمنان انقلاب پي برد و فهميدند کساني که با انقلاب اسلامي ايران دشمني مي کنند عددي نيستند و امروز اعتبار آمريکا در مجامع بين المللي نيز از بين رفته است.

خطيب جمعه شهرکرد، تإکيد کرد: آمريکا و همپالگي هاي غربي و منطقه اي و ديگر دشمنان انقلاب اسلامي فهميدند به آنهايي که از منافقين، ملي گراها، سلطنت طلبان و برخي گروه هاي داخلي و دين فروشان دل بسته بودند، در برابر مقاومت اين ملت بزرگ عددي نيستند.

وي اضافه کرد: يک بار ديگر همه فهميدند که اين نظام اسلامي است و مردم پاي ارزش هاي اسلامي ايستاده اند و نمي گذارند به پرچم متبرک به نام الله و مساجد و حوزه هاي علميه و چهره هاي مبارز توهين شود و يا به ساحت قرآن و مقدسات و اماکن متبرکه حرمت شکني گردد.

حجت الاسلام والمسلمين نکونام با اشاره به اينکه مردم امروز ما با اوايل انقلاب متفاوت هستند، تصريح کرد: امروز مردم بعد از ۴۰سال در آزمون هاي مختلف آبديده شده اند و مسئولين و نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي و قدرت دفاعي و موشکي ما با اوايل انقلاب قابل مقايسه نيست و قوي تر از هميشه هستيم و همه فتنه هاي دشمنان به خودشان برمي گردد.

وي در پايان از مردم استان چهارمحال و بختياري به خاطر فراهم نشدن حضور آنها در ميدان دفاع از آرمانهاي انقلاب طي روزهاي اخير و علي رغم خواسته هاي بسيارشان، درخواست کرد در راهپيمايي بزرگ "شکوه وحدت، انسجام و اقتدار مردمي نظام اسلامي" که روز يک شنبه ۱۷ديماه در بام ايران و سراسر استان چهارمحال و بختياري برگزار مي شود باشکوه تر از هميشه حضور يابند.

انتهاي پيام/۵۳۰ب


کد مطلب: 37906

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37906/فتنه-96-بهانه-مشکلات-معيشتي-اقتصادي-مردم-شکل-گرفت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir