کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سياسي:

مشارکت 17 سفارتخانه غربي در اغتشاشات فتنه 88/ 170 اطاق فکر در آمريکا روش هاي مقابله با ايران را تئوريزه مي کردند

8 دی 1395 ساعت 10:03

يک کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اين که طبق اسناد و مدارک به دست آمده با شروع فتنه دست کم 17 سفارت خانه غربي مستقيم وارد اغتشاشات شدند، گفت: سفارت خانه هاي غربي با دنبال کردن جلسات متعدد و بعضي نخبگان مخالف نظام در ناآرامي ها شرکت مستقيم داشتند.


به گزارش جهانبین نیوز، عباس کيخايي در گفت و گو با کلار، به نقش بيگانگان در فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: سال ها قبل از ۸۸ برنامه ريزي و طراحي ايجاد اختلاف و اغتشاش در برنامه کاري سازمان سيا و کشورهاي اروپايي قرار داشت که تحت عنوان جنبش سبز طرح ريزي شد.

وي با بيان اين که دولت هاي غربي مناسب ترين زمان براي فتنه ۸۸ را انتخابات رياست جمهوري دانستند، گفت: از مدت ها قبل با اجير کردن افرادي در داخل آموزش هاي لازم براي اجراي فتنه به آنها داده شد.

کيخايي با اشاره به اين که طبق اسناد و مدارک به دست آمده با شروع فتنه دست کم ۱۷ سفارت خانه غربي مستقيم وارد اغتشاشات شدند، گفت: سفارتخانه هاي غربي با دنبال کردن جلسات متعدد و بعضي نخبگان مخالف نظام در ناآرامي ها شرکت مستقيم داشتند.

وي گفت: مراکز مرتبط با سازمان جاسوسي آمريکا که به طور ويژه روي ايران کار مي کنند در يک گزارش بيانگر آن است که حداقل ۱۷۰ اطاق فکر در آمريکا روش هاي مقابله با ايران را تئوريزه و فورمولي مي کردند.

اين کارشناس مسائل سياسي گفت: درهمين راستا از بين جريانات ضد انقلاب فراري، سلطنت طلب ها، منافقين، ارازل و اوباش و از زنان فاسد در خيابانها و در حين اقدامات مجرمانه افرادي دستگير شدند.

وي با اشاره به اين که فتنه ۸۸ حدودا هفت ماه طول کشيد و با بيان اين که نظام صبر و حوصله به خرج داد تا چهره واقعي فتنه گران روشن شود، افزود: پس از آن در روز عاشورا با آتش زدن اموال و شعارهاي ضد نظام و ولايت فقيه و شادي و هلهله در روز عاشورا مردم متوجه اهداف شوم آنها شدند.

کيخايي با اشاره به اين که پس از فتنه ۸۸ افراد خائن به مردم و نظام از دشمن خواستند تحريم ها را افزايش دهند و فشار بيشتري به ايران وارد کنند، افزود: با به وجود آمدن فتنه دشمن اميدوار شد و تحريم ها را به بهانه هاي مختلف بيشتر کرد.

وي گفت: در روز ۹ دي وحدت مردم تبلور پيدا کرد و به صورت خودجوش در سراسر کشور به خيابانها آمدند و اعلام حمايت و دفاع از نظام و درخواست مجازات سران فتنه و فتنه گران شدند.

کيخايي گفت: به فرموده مقام معظم رهبري اگر عنايت خداوند نبود اين ساز و کار سياسي نمي توانست فتنه را خاموش کند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 32389

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32389/مشارکت-17-سفارتخانه-غربي-اغتشاشات-فتنه-88-170-اطاق-فکر-آمريکا-روش-هاي-مقابله-ايران-تئوريزه-مي-کردند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir