کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرکل راهداري و حمل و نقل چهارمحال و بختياري

ضرورت برطرف کردن نقاط حادثه‌خيز در کاهش تصادفات/ واژگوني سهم عمده تصادفات استان است

5 دی 1395 ساعت 9:27

مديرکل راهداري و حمل و نقل چهارمحال و بختياري گفت: سهم عمده تصادفات استان چهارمحال و بختياري را واژگوني تشکيل مي‌دهد بخصوص واژگوني موتورسيکلت‌ها و وانت‌بارها در محورهاي روستايي که دليل آن وجود گردنه‌ها و شرايط خاص جاده‌هاي استان است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ منوچهر سلمان زاده در مصاحبه با مشکات برين با بيان اين مطلب گفت: با وجود مشکلات پيش رو امسال حرکتي صورت گرفت و در کنار آنچه که قبلا وجود داشت که در محور بن-سامان به شهرکرد بخشي تحت عنوان حمل و نقل عمومي سواري کرايه اضافه شود.

وي افزود: طرحي که در سراسر کشور قرار است عملي شود، اختصاص تعداد زيادي خودروي سمند و پژو با کارمزد بانکي چهار درصد براي مسيرهاي روستايي است که هنوز سهم استان مشخص نيست، اما اميد است اين طرح در محورهاي روستايي تحول مطلوبي ايجاد کند.

وي افزود: طرحي که در سراسر کشور قرار است عملي شود، اختصاص تعداد زيادي خودروي سمند و پژو با کارمزد بانکي چهار درصد براي مسيرهاي روستايي است که هنوز سهم استان مشخص نيست، اما اميد است اين طرح در محورهاي روستايي تحول مطلوبي ايجاد کند.

وي در ادامه از آماده بودن زيرساخت‌ها، معرفي افراد متقاضي و کنترل قيمت‌هاي سواري در مسيرهاي روستايي خبر داد و افزود: براي افرادي که متقاضي نوسازي در بخش ناوگان حمل و نقل عمومي هستند اين بهترين فرصت است.

سلمان‌زاده گفت: در حوزه راهداري در همه شهرستان‌هاي استان با افزايش کارکنان، تجهيز امکانات و استقرار ۳۸ اکيپ راهداري طرح زمستاني در حال اجراست و از آن جا که اين استان بسيار مستعد حوادثي مانند رانش زمين، سيل جاده‌اي، کولاک و ريزش کوه است اقدامات راهداري از سخت‌ترين فعاليت‌هاي راهداري‌ها محسوب مي‌شود.

مديرکل راهداري و حمل و نقل چهارمحال و بختياري تصريح کرد: امسال آمار تصادفات افزایش داشته‌ و بررسي‌ها نشان مي‌دهد که شکل تصادفات در استان ما با کشور متفاوت است، سهم عمده تصادفات استان چهارمحال و بختياري را واژگوني تشکيل مي‌دهد بخصوص واژگوني موتورسيکلت‌ها و وانت‌بارها در محورهاي روستايي که دليل آن وجود گردنه‌ها و شرايط خاص جاده‌هاي استان است.

وي همچنين از ثبت ۶۲ ميليون و ۱۹۱ هزار تردد وسايل نقليه در محورهاي ارتباطي اين استان از ابتداي امسال تاکنون در استان خبر داد.

وي اظهار کرد: ۵۰ دستگاه تردد شمار، اطلاعات تردد وسايل نقليه عبوري را در ۲۵ محور ارتباطي استان در مسير هاي رفت و برگشت به صورت برخط به مرکز مديريت راه هاي استان ارسال مي کند.

وي در ادامه گفت: سال گذشته در همين مدت بيش از ۵۶ ميليون تردد وسايل نقليه در محورهاي ارتباطي استان توسط دستگاه هاي تردد شمار ثبت شد که تردد وسايل نقليه در محورهاي ارتباطي استان در سال جاري نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.

اين مسئول با اشاره به اهميت برطرف کردن اين نقاط حادثه‌خيز در کاهش تصادفات يادآور شد: هفت نقطه از مجموع نقاط حادثه‌خيز در اولويت، در طرح قرار گرفته و رفع مشکلات آن در حال اجراست و براي رفع ۲۰ نقطه ديگر به حدود ۴۰ ميليارد تومان اعتبار نياز بوده که اعتبارات بيشتري در اين زمينه را مي‌طلبد.

وي با اشاره به اينکه در مسير شهرکرد به اصفهان اتوبوس‌هاي نسل جديد وجود ندارد، عنوان کرد: سرمايه‌گذاري در بخش حمل و نقل عمومي نياز به توجيه اقتصادي دارد و وجود اتوبوس‌هاي لوکس در محور شهرکرد اصفهان نياز به سرمايه گذار در اين حوزه دارد.

به گفته وي، مرکز مديريت راه هاي استان با هدف کنترل و مديريت ترافيک و حمل و نقل جاده اي، برون شهري، جمع آوري و تجزيه تحليل داده هاي سيستم حمل و نقل هوشمند (ITS)، با استفاده از فناوري جديد در بخش پردازش اطلاعات، ارتباطات و کنترل ترافيک امکان تصميم گيري هاي مديريتي و ساز و کارهاي حمل و نقلي در زمان عادي و بحران را فراهم کرده است.

انتهاي پيام1026ج /۱۰۲۰ج


کد مطلب: 32325

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32325/ضرورت-برطرف-کردن-نقاط-حادثه-خيز-کاهش-تصادفات-واژگوني-سهم-عمده-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir