کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه در شهرستان های چهارمحال و بختیاری:

مدافعان حقوق بشر عاملان حملات تروریستی و وحشیانه مینامار

17 شهريور 1396 ساعت 14:43

ائمه جمعه در شهرستان های چهارمحال و بختیاری با اشاره به حملات وحشیانه به مسلمانان میانمار گفت: این وقایع دل هر انسانی را به درد می‌آورد، این حملات با حمایت حکومت میانمار و مدافعان حقوق بشر صورت می‌گیرد.


به گزارش جهانبین نیوز، ائمه جماعت در چهارمحال و بختیاری ضمن گرامی دشات هفته امامت و ولایت و تبریک فرارسیدن عیدغدیر، به واقعه میانبار اشاره و گفتند:  سکوت سازمان‌های بین‌المللی در مقابل کشتار مردم میانمار، نشان‌دهنده حقوق بشری است که آمریکا و متحدانش از آن دم می‌زنند.

امام جمعه شهرکرد: مدافعان حقوق بشر عاملان حملات  مینامار

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد  با اشاره به حملات وحشیانه به مسلمانان میانمار گفت: این وقایع دل هر انسانی را به درد می‌آورد، این حملات با حمایت حکومت میانمار و مدافعان حقوق بشر صورت می‌گیرد.

وی به مصیبت های وارده بر سر مردم میانمار اشاره و افزود: سکوت سازمان‌های بین‌المللی نشان‌دهنده حقوق بشری است که آمریکا و متحدانش از آن دم می‌زنند.

نکونام در ادامه با اشاره به به اینکه در چهارمحال و بختیاری زمزمه‌های تغییرات در مدیریت‌ استان مطرح است، افزود: به مدیران ارشد استان توصیه می‌کنم تا جایی که امکان دارد فضای کاری را به‌هم نریزند، زیرا فرصت زیادی برای جابجایی‌های گسترده وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در تغییرات باید مراقب باشیم که افراد تندرو، اختلاف‌افکن، فتنه‌جو و حامی فتنه‌گران در مناصب دولتی قرار نگیرند و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کنند تا فضای همدلی، وحدت و کار در استان حاکم شود.

خطیب نمازجمعه شهرکرد لازمه موفقیت در انجام امور را مدیران مدبر و کاری عنوان کرد و گفت: مشکلاتی هم‌چون بیکاری‌، تورم، گرانی و عقب‌ماندگی در کارها در چهارمحال و بختیاری مشهود است و باید تلاش کنیم تا مدیریت‌های تنش‌زا بر استان حاکم نشود تا بتوانیم در آرامش مسائل و مشکلات را حل کنیم.

نکونام در ادامه با تبریک به‌مناسبت فرارسیدن عیدسعید غدیرخم، خاطرنشان کرد: غدیر برای همه بشریت است و البته بسیاری از انسان‌ها، مسلمانان و شیعیان از آن غافل هستند و یکی از دلایلی که ما می‌گوییم غدیر متعلق به همه است به این علت است که از ابتدای شکل‌گیری جهان آرامش بر بشریت حاکم نبوده و ترویج مکتب غدیر می‌تواند عدل را در سراسر جهان گسترده نماید.

وی افزود: غدیر یکی از عظیم‌ترین اعیاد است و ما باید تلاش کنیم تا ظرفیت عدالت گستر غدیر به جهانیان عرضه شود و برای انجام این‌کار می‌توان با برگزاری کارهای بزرگ و برجسته، اجتماعات بزرگ با مشارکت‌های مردمی گام‌های مؤثری برداشت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به اینکه درخشندگی نیروهای نظامی در عرصه‌های دفاعی کشورمان زیبا و بالنده است، تصریح کرد: همه نیروهای نظامی جمهوری‌اسلامی محکم و مقاوم در برابر هجمه‌های دشمنان ایستاده‌اند و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی یک مجموعه نوپا و مقتدر است که در این سال‌ها به خوبی توانسته است به جایگاه بالایی در این عرصه برسد.

نکونام با بیان اینکه در قرآن‌کریم مسلمانان را به ایستادگی در مقابل طاغوتیان و ستمگران سفارش کرده است، اضافه کرد: ما نباید فرهنگ طاغوت و استکبار را بپذریم، بلکه آن‌ها باید فرهنگ توحیدی و ناب اسلام را بپذیرند، زیرا فرهنگ اسلام الگویی برای تمام جهانیان است.

وی ادامه داد: بین ما و مستکبران بغض و دشمنی حاکم است و ما هیچ زمانی نمی‌توانیم به استکبار دل ببندیم، اما یکسری از افراد در جامعه به اشتباه تلاش می‌کنند که فرهنگ غلط غرب و استکبار را در جامعه رواج دهند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به کسانی که به دنبال کینه‌ورزی هستند محبت کنیم، خاطرنشان کرد: طاغوتیان به کاخ‌ها و سلاح‌هایشان دل بسته‌اند در حالیکه ما به خداوند کریم دلبستگی داریم و نباید اجازه دهیم فرهنک طاغوت و استکبار در جامعه رواج پیدا کند.

نکونام در پایان گفت: اسلام پرچم‌دار حق در جهان است و همه باید در زیر این پرچم قرار بگیرند و ما به هیچ وجه دنبال جنگ‌طلبی نیستیم و با کسانی که به فرهنگ ما کاری ندارند تعامل می‌کنیم و عده‌ای در کشور در تلاش هستند تا نظام سلطه را کل دنیا معرفی کنند در حالیکه این این سخن حرف اشتباهی است.

امام جمعه اردل: حادثه غدير ابر حماسه هاست

حجت الاسلام مهرداد بهرامي امام جمعه شهر اردل در خطبه هاي نماز جمعه اين اين هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقواي الهي گفت:شيوه پرورش خداي متعال اين است که بندگانش رابوسيله محبت ورفع نيازهمديگرورسيدگي بهم بالا مي برد،رشدمي دهد و کسي که کاري به ديگري ندارد مي بيندمشکل دارد،نيازمنداست امابي توجه است.

بهرامي افزود:اينگونه افراد درحقيقت ازرشدوزمينه اي که خدابراوپيش آورده غافل هستند .وگرنه خداي متعال مي تواندهمه ي نيازهارارفع کندوهيچ گرفتاري ونيازمندي نباشد.

وي با بيان اينکه کوتاهي ،بي توجهي ،سستي دررسيدگي محرومان ،نيازمندان خشم وعذاب الهي را به دنبال دارد گفت:خدا امتي راعذاب نکردجز آن هنگامي که نسبت به حقوق فقراء ونيازمندان برادران ديني خودسستي نکردند.

امام جمعه شهر در بخش ديگر خطبه هاي نماز جمعه شهر اردل با تبريک عيد بزرگ غدير به مردم ولايتمدار شهرستان اردل افزود: گسترش عدالت و ولايت‌مداري مهم‌ترين فلسفه غدير است و درس مهم غدير اين است که اگر امامت، ولايت و رهبري مسلمانان به عالم‌ترين، باتقوا‌ترين و پاک‌ترين فرد سپرده شود، عدالت در جهان گسترده مي‌شود.

بهرامي گفت:روزعيدغدي رروزي است که پيامبرمکرم اسلام وظيفه حکومت را معين فرمودند والگوي حکومت رامشخص کردند.

وي بيان کرد:غديرآمدتا بفهماند که سياست به همه مربوط است لذا بايد بدانيم که غديرمنحسربه آن زمان نيست وروشي که حضرت اميردرحکومت درپيش گرفت،روش ملت هاومسئولان باشد.

امام جمعه شهر اردل گفت:حادثه غدير ابر حماسه هاست زيرا در اين واقعه امنيت همه جانبه وپايدار،پاکي ،طهارت،عدالت استواربرادري وکرامت انساني ،شرافت ،اخلاق ،پيشرفت مادي ومعنوي وهرآنچه ازخوبيهاوخيرهاوزيبائيهاست نهفته شد.

حجت الاسلام بهرامي با گراميداشت ۱۷ شهريورکه تعداد زيادي از مردم بي گناه به شهادت رسيدند گفت : ۱۷ شهريور نقطه عطفي در تاريخ ايران اسلامي است و براي ما بسيار با اهميت است.

بهرامي بيان کرد:نبايدحوادث مهم واين عبرتهابزرگ دوران معاصرراازيادوخاطره مابرود.نبايداين حوادث مختلف کهنه بشوداگرنسل هاي بعدي اين حوادث راندانندوتحليل نکنند،عمق يابي نکننددرشناخت کشور وآينده کشوردچاراشتباه خواهندشد.

وي با اشاره به قتل عام ونسل کشي مسلمانان مظلوم ميانمار گفت:درميان سکوت مدعيان حقوق بشروآزادي ارتش يک کشوروگروهاي افراطي تحت حمايت يک دولت آشکارادرمقابل چشم دستگاها وسازمان هاي دروغين حقوق بشري قتل عام مي کنندوکسي اعتراض نمي کندازآنهاتوقعي هم نمي رودبدترازآن عدم واکنش ياواکنش ضعيف دولتهاي مسلمان است.

امام جمعه شهر اردل گفت:لازم است دولتمدارن ايران اسلامي در دفاع از مردم مظلوم ميانمار پيشگام باشد و در راستاي حمايت و ارائه راهکار جهت متوقف شدن اين جنايات بر عليه مسلمان ميانمار گام بردارد.

حجت الاسلام در پايان با بيان اينکه امروز مشکل بيکاري و فقر در شهرستان اردل کاملا مشهود است نياز است از هزينه هاي زيادي در برگزاري مراسم هاي ترحيم کاسته شود و در جاهاي ديگر صرف شود تا انشاء الله يک مقداري ازگرفتاريهاي مردم کاسته بشود.

امام جمعه موقت شهر فارسان گفت: پيامبر اکرم(ص) تنها مأمور به ابلاغ امر ولايت و خليفه الهي بود

حجت‌الاسلام جهانبخش يوسفي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان بابيان اينکه تقواي ادعايي موردپسند خداوند متعال نيست اظهار داشت: خداوند متعال فرموده خداوند نسبت به شما از همه آگاه‌تر است، پس خودتان را ستايش نکرده و از پاک بودن خودتان سخن نگوييد چراکه خداوند عالم است که چه کسي باتقواتر است.

وي با اشاره به هجدهم شهريور روز عيد غدير اظهار داشت: نخستين چيزي که در روز عيد غدير هنگام بازگشت پيامبر اکرم(ص) از حجه الوداع اتفاق افتاد اين است که مسئله ولايت يک مسئله الهي است و حتي پيامبر اکرم(ص) تنها مأمور به ابلاغ امر ولايت و خليفه الهي بودند.

یوسفی ادامه داد: دومين مطلب راجع به مسئله غدير اين است که نه‌تنها اين روز، روز تعيين اميرالمؤمنين(ع) به‌عنوان خليفه بود بلکه در خطبه غدير به ساير اولياي الهي نيز پرداخته‌شده است، در اين خطبه آمده که پيامبر مأمور است در مورد اميرالمؤمنين(ع) و ساير ائمه(ع) پيمان بگيرد.

وي با تأکيد بر الهي و عرشي بودن ولايت اميرالمؤمنين(ع) تصريح کرد: عده‌اي اين مسئله را به صحنه رقابت در ميان طوايف تبديل کردند که مصيبت‌هاي بسياري را براي کل جهان به بار آورد.

یوسفی تصريح کرد: جالب‌تر از همه اين است که وقتي سخنان پيامبر تمام شد مردي به نام جابر بن نضر يا بنا به گفته برخي به نام حارث بن نعمان حضور پيامبر آمده عرض کرد يا محمد به ما دستور دادي به يگانگي خداوند و پيامبري تو شهادت دهيم از ما خواستي نماز و روزه، حج و زکات انجام دهيم، همه را پذيرفتيم ولي به اين مقدار بسنده نکردي و امروز پسرعمويت علي(ع) را بر ما گماردي و او را به ما ترجيح دادي و فرمودي ((مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ)) آيا آنچه گفتي از سوي خداوند بود يا خواست خودت بود.

وي به کشتار مسلمانان ميانمار اشاره داشت و گفت: اکثر بودائيان ميانمار تحت تأثير تبليغات غربي‌ها قرارگرفته و بدترين ظلم‌ها را نسبت به مسلمانان روا مي‌دارند به‌هرحال يکي از علل اين کشتار وحشيانه تفرقه‌اي است که در دنيا ايجادشده و بيشترين سود را صهيونيست‌ها مي‌برند بنابراين مسلمانان بايد عليه جبهه ظالم ميانمار قيام و اقدام کنند.

یوسفی ضمن محکوم کردن موج جديد خشونت‌ها و نسل‌کشي مسلمانان در ميانمار تأکيد کرد: ملت بزرگ ايران اسلامي با اعلام نفرت و خشم خود از خودکامگي و زياده‌خواهي‌هاي غرب و استکبار جهاني و عوامل دست‌نشانده آنان در دولت ديکتاتور و بودائيان افراطي، اقدام ددمنشانه و کشتار وحشيانه مسلمانان ميانمار را به‌شدت محکوم کرده و از برخورد چندگانه سازمان‌هاي بين‌المللي به‌ويژه حقوق بشر که در مواجهه با اين کشتار بي‌رحمانه سکوت اختيار کرده‌اند اعلام انزجار داشته و وجدان بشري و آزادگان جهان را به قضاوت فرامي‌خواند.

امام جمعه لردگان: امروز وحدت اسلامي مسلمانان در جهان باعث مي شود دشمنان به وحشت بيفتند


حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با سفارش به تقوي الهي گفت: ۱۸ ذي الحجه روز غدير خم است و با فضيلت ترين اعياد اسلامي است وآن روزي است که خداوند بندگانش را از آتش دوزخ نجات مي دهد آنهم دو برابر از اعياد ديگر همانند عيد سعيد فطر و عيد قر بان و عيد غدير خم ، غدير خم روز انفاق، روز اطعام و روز تبسم است .

وي با اشاره به سخن امام رضا(ع) فرمود: روز غدير روز تبسم به روى مؤمنان است، کسى که در اين روز به روى برادر مؤمنش تبسم کند، خداوند، در روز قيامت، نظر رحمت به او مى‏‌افکند، هزار حاجتش را برآورده ساخته و قصرى از در سفيد برايش بنا مى‏‌کند و صورتش را زيبا مى‏‌سازد.
امام جمعه لردگات، از مسئولين ادارات و نهاها خواستند تا اين روز را در محل کار خود با توذيع شريني و شربت جشن بگيرند .

حجت الاسلام تاج زاد در خطبه دوم گفت: مقام معظم رهبري در پيام خود به حجاج فرمودند: مسئله اصلي ما مسلمانان امروز مسئله فلسطين است که ۷۰ سال در دست صهيونيست هاست و هر روز کودگان و زنان و مردم بي دفاع فلسطين را به خاک و خون مي کشند امروز وحدت اسلامي مسلمانان در جهان باعث مي شود دشمنان به وحشت بيفتند امروز شما ببينيد در ميانمار چگونه مردم را زنده زنده مي سوزانند يک مشت يهودي و استکبار جهاني و سر دمداران حقوق بشر حرفي از جتايتها نمي زنند و محکوم نمي کنند حتي سارمان ملل هم سکوت کرده در برابر اين جنايتها اما در کشور اسلامي ايران اگر يک شروري و يا يک مافياي مواد مخدر را اعدام مي کنند که قانون آن را مي گويد تمام رسانه هاي دنيا پر مي کنند که ايران حقوق بشر را رعايت نمي کند .

ايشان به سالروز رحلت ايت الله طالقاني و شهادت آيت الله مدني در ۱۹و ۲۰ شهريور اشاراتي داشتند .
تازج زاد به ۱۷ شهريور روز جمعه سيا اشاره کرد و گفت: در ميدان ژاله تهران مردم و دانش آموزان و دانشجويان را به رگبار مي بندند و جمعي زيادي را دولت ستم شاهي مي کشد و شهيد مي کند .

امام جمعه لردگان در پايان گفت: دفتر امام جمعه به روي مردم ولايت مدار لردگان باز است و امروزه ما نياز به وحدت داريم تا کارهاي فرهنگي شهرستان را بپيش ببريم و هر چه داريم به برکت خون شهداست و راه ما هم راه شهدا ست.

امام جمعه بن: بايد اهداف غدير خم را به فرزندانمان بگوييم/بازسازي غدير خم سنت بسيار پسنديده و خوبي است

حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت:خداوند در سوره اسرا مي فرمايد:يکي از مهم ترين موضوعات در جوامع بشري و مکاتب الهي موضوع امام و پيشوا و برگزيدن افرادي به عنوان پيشوا است
وي ضمن اشاره به معني آيه گفت: خداوند در روز قيامت همه ي افراد را نفر به نفرصدا نميکند وبلکه آنها را گروه به گروه و آنها را باعنوان پيشوا و امامشان دعوت مي کند.

ميرافضلي در ادامه گفت: وقتي مي گويندهمه ي انسان ها منظورش تمامي افرادي است که در روي کره خاکي پا نهادند و زندگي کرده اندو مختص افراد خاصي نيست.

امام جمعه شهر بن گفت: ولايت امري بسيار مهم و ارزشمند است و تمامي افراد بايد امر ولايت را قبول داشته باشند ،و چه بسيار افرادي که در زمان ولي و پيشوا زندگي کرده اند و امام و پيشوار را قبول داشته اند و چه بسيار افرادي که در زمان ولي و پيشوا نبوده اند ولي امام و پيشوا را قبول کرده و اهداف او را دنبال کرده اند.

ميرافضلي بيان کرد:ولايت يک امر مهم و ضروري است وقتي انسان زيارت عاشورا ميخواند در دعا ميخواند که زندگي و مرگش را با محمد و آل محمد قرار دهد و نبايد اين فقط در زبان انسان باشد و بلکه بايد در زندگي او هم نمود و ظهور داشته باشد

وي بيان کرد : در همه ي انسان ها ولايت فرق دارد ،گاهي همين ماهواره،فضاي مجازي ها و حتي پول و مقام و شهرت و....مي شود ولي انسان ، و او را به مسير هاي ظلمات و گمراهي هدايت ميکنند.

امام جمعه بن افزود : در روز غدير خم ،جبرئيل امين پيام خداوند را براي پيامبر اورد که امروز دين شما کامل شده و امروز نعمت بر شما کامل شد اين به معني اين است که هرآنچه تا روز غدير به مردم دادشده يک طرف و نعمت ولايت حضرت علي ابن ابي طالب(ع) هم يک طرف مي باشد،و اين جاييگاه و مقام ولايت را نشان مي دهد

وي عنوان کرد:عيد غدير خم يکي از بزرگترين و عظيم ترين اعياد مسلمان مي باشد و و در روز غدير با تمام سختي ها و گرماي طاقت فرسا به همه مسلمانان دستور داد تا در غدير خم جمع شوند تا پيام ولايت را به همه برساند،جمعيتي حدودا هزار نفر جمع شدند و خداوند به پيامبر اکرم فرمود که اگر اين پيام را به گوش همه نرساني ،انگار رسالتي انجام نداده اي .

خطيب نماز جمعه بن گفت : عيد غدير نبايد به صورت يک روز و يک جشن ساده برگزار شود.بلکه بايدبسيار بزرگ و عظيم اجرا شود تا پيام غدير تمام و کمال به فرزندان وآيندگان ما برسد، در اين دنيايي که تمام دل مشغولي هادر گوشي وفضاي مجازي و تلويزيون خلاصه شده است بايد بدانيم که وظيفه ما چيست و چقدر و چگونه بايد از اين ابزار استفاده کنيم و بايد تفکر فرزندان را اهلبيتي کرده و نگذاريم غرق در فضاي مجازي شوند.

وي با اشاره به کشتار ۱۷شهريور در ميدان ژاله به دست ستمگران ارتش شاهنشاهي گفت:مردم نسبت به حکومت شاهنشاهي اعتراض داشتند و در عوض حکومت به جاي اينکه به حرف آن ها گوش دهد بر روي مردم گلوله بست و مردم بسيار زيادي را کشت.

ميرافضلي در تقدير و تشکر از برگزار کنندگان برنامهي بازسازي غديرخم در شهر بن گفت: اين کار سنت حسنه ي بسيار خوبي است که در شهرستان بن آغاز شده است و بسيار حرکت خوب وعظيمي است که ان شاءالله با حضور همه ي شما عزيزان به نحو احسن و عالي اجرا شود.

وي ضمن ابراز انزجار و ناراحتي از کشتار مردم ميانمار توسط بودايان اين کشور گفت:هرکسي اين تصاوير ناراحت کننده را مي بيند بسيار نارحت شده و از جوامع بين الملل که در مقابل اين کشتار سکوت کرده اند عصباني مي شود.اگر حيواني مورد اذيت و آزار قرار بگيرد همين جوامع بين المللي به صدا در مي آيند ولي در مقابل اين کشتارها سکوت کرده اند و حرف به ميان نمي آورند .

وي با اشاره به حادثه ي اتوبوس دانش آموزان زاهداني گفت:اين حوادث تا کي بايد اتفاق بيفتند و تا کي بايد شاهد اين گونه در سطح کشوري باشيم چرا نمايندگان در رابطه با اين حوادث محکم نمي ايستند و شخص يا اشخاصي که در اين گونه حوادث دست دارند را مورد باز خواست قرار نمي دهند و در تمامي موارد اين نماينده ها به دنبال حواشي سازي و سياسي سازي در کشور هستند.نمايندگاني که در روستا ها حضورپيدا مي کنند و مي گويند در فلان روستا مردم از حصر صحبت مي کنند آيا مردم روستا از بيکاري، وضعيت بهداشت ،مشکلات مسکن،وضعيت راه ها و...صحبت نميکنند که تمامي مسائل و مشکلات مردم را به حصر گره ميزنند.

خطيب موقت نماز جمعه بروجن: اتحاد مسلمانان، مهمترين پيام غدير/کشتار مسلمانان ميانمار نقض حقوق بشري است
حجت الاسلام سيد محمد تقوي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقواي الهي، اظهار داشت: عيد غدير روز بيمه‌کردن اسلام، تکميل زحمات پيامبر(ص) و روز ياس و نا‌اميدي دشمنان است.

تقوي اضافه کرد: غدير تنها يک واقعه تاريخي نيست بلکه اساس دين و کامل کننده آن است، در واقع رسالت همه پيامبران الهي با غدير کامل شده و تعالي انسان ها با غدير رقم مي خورد.

حجت الاسلام تقوي با بيان اين که عيد غدير روز تجلي بيعت با ولايت فقيه است، ادامه داد: جريان تاريخي عيد غدير قابل انکار و فراموشي نيست و همواره با تابعيت ما از ولايت فقيه در حال اثبات و تکرار است.

اتحاد مسلمانان، مهمترين پيام غدير

وي تصريح کرد: پيام غدير اين است که در يک جامعه ديني زعامت و رهبري جامعه بايد به دست شايسته‌ترين افراد باشد و کساني زعامت جامعه را به دست گيرند که از هر جهت توانايي داشته باشند اميدواريم تمام مسلمانان بتوانند به آنچه که پيام غدير است عمل کنند.

تقوي ضمن بيان اين که عيد سعيد غديرخم به عنوان عيد کامل شدن دين و اتمام نعمت براي همه مسلمانان مطرح است، افزود: غدير متعلق به گذشته نيست بلکه غدير تعلق به تمام تاريخ دارد و همگان بايد به آن توجه داشته باشند.

وي در بخش ديگري از خطبه هابا اشاره به ۱۷ شهريور سالروز شهادت دهها نفر از مردم تهران در مبارزه با رژيم طاغوتي، افزود: ۱۷ شهريور روايت مردمي است که پشت سر امام و مقتداي خود حضرت امام خميني (ره) جان و مال برکف نهادند و تاسرحد شهادت از نهضت انقلاب دفاع کردند.

حجت الاسلام تقوي از فاجعه ۱۷ شهريور به عنوان شکست رژيم پهلوي و حاميانش ياد کرد و گفت: آمريکا در مقابل اراده آهنين مردم متقي و خداجوي ايران اسلامي به زانو در آمد.

کشتار مسلمانان ميانمار نقض حقوق بشري است

وي افزود: امروز مسلمانان ميانمار در يک کشتار عمومي که به دست جنايتکاران به راه افتاده است، گرفتار هستند و همه دنياي اسلام خواستار رهايي آنان از اين وضع هستند که بايد اين امر با تلاش مجامع جهاني تحقق يابد.

خطيب موقت نماز جمعه بروجن گفت: کشتار مسلمانان و شيعه در گوشه گوشه دنيا صورت مي گيرد و همچنان سازمان ملل مجامع حقوق بشري در برابر اين جنايت سکوت کرده و هيچ اقدامي صورت نمي گيرد.

وي، جنايات ارتش ميانمار و کشتار بي رحمانه مسلمانان را محکوم کرد و گفت: هرکدام از اين اقدامات نفرت و انزجار مردم جهان از آمريکا و اعلام حمايت از مسلمانان را افزايش مي دهد.

تقوي همچنين گفت: کشتار ظالمانه مردم مسلمان ميانمار بايد متوقف شود و سازمان ملل به اين موضوع رسيدگي کند چراکه اين کشتار ظالمانه نقض حقوق بشري است.

امام جمعه سامان: رژيم صهيونيستي خطري براي بشريت است
حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه عيد غدير به عنوان عيدالله الاکبر است، اظهار داشت: واقعا حادثه‌اي که اتفاق افتاده حادثه‌اي است که درب خاص رحمت خدا تا قيامت به روي بندگان باز شده دربي که شيطان را به فرياد درآورده اين روز روز کوچکي نيست.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه اين عيد غدير تنها يک رويداد تاريخي نيست بلکه فرار تر از اين است، بيان داشت: پيامبر از طرف داوند متعال ماموريت پيدا کرد که رسالت‌اش را پيوند بزند به جريان امامت که تا قيامت باقي بماند
يعني اگر نبود امامت که دنباله‌ي همان رسالت پيغمبر است که جريان رسالت پيغمبر و دين را به همان شکلي که خود نبي در زمان حيات‌اش بوده ادامه بدهد تا قيامت رسالت هم از بين مي‌رفت.

ملک پوربا اشاره بر اينکه دين خاتم بايد تا قيامت بماند و کسي که ويژيگي ها شبيه پيامبر را دارد اين راه را بدي ادامه دهد و دين را نگاه دارد، عنوان کرد:پيامبر در خطبه‌ي غديريه پيغمبر معرفي کرده همه‌ي ائمه را تا امام مهدي عليه السلام سه چهار مرتبه اسم امام زمان را پيغمبر در خطبه‌ي غديريه‌اش برده است و من تقاضا مي‌کنم دوستان اهل بيت خطبه‌ي غديريه را ببينند که اگر خود خطبه ديده شود ديگر بعضي از اين شبهات که کلمه‌ي من کنت مولاه فهذا علي مولاه به معناي دوستي و اين‌ها اصلا خود به خود زدوده مي‌شود.

وي افزود: عيد غدير حادثه اي است که تعريف امامت و تعيين امام تا قيامت است براي اين که مردم بتوانند راه قرب خدا را طي بکنند براي اين که دين تا ابد مصون و محفوظ بماند از اين جهت است که ناله‌ي شيطان بلند شد حس مي‌کند که ديگر نمي‌تواند اين دين را از بين ببرد اين دين حافظ دارد بيمه شده است.

امام جمعه سامان در خطبه ها دوم نماز جمعه سامان با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي اذعان داشت:حضرت علي (ع) فرمودند تقوا الهي در همه زمينه شهر ها و آبادي ها پيشه کنيد چرا که مشا در برابر همه اينها حتي سرزمين‌ها و چهارپايان مسئوليد و تقوا در برابر بندگان خدا به معناي ترک آزار و اذيت آنها و حفظ حقوق و شخصيت ديگران است.

حجت الاسلام و المسلمن محسن ملک پور با بيان اينکه تقوا در برابر شهرها به اين است که در آبادي آنها بکوشيم از تخريب و ويراني آنها بپرهيزيم اجازه بدهيم همه مردم از محيطي سالم بهره مند شوند، بيان داشت: تقوا در برابر چارپايان آن است که آنها را اذيت نکنيم و فوق طاقتشان از انها کار نکشيم نيازهاي انها را از قبيل آب و غذا و استراحت و حتي پوشش و دارو فراهم کنيم اسلام ۱۴۰۰ سال پيش در باب حقوق حيوانات چنين فرموده امروز متاسفانه حقوق بشر زير سوال رفته تا چه رسد به حقوق حيوانات.

وي با اشاره بر اينکه الان در يمن دارد فاجعه انساني رخ مي دهد و مدعيان حقوق بشر خفه خون گرفته اند، تصريح کرد: ارتش و افراطيون بودايي در ميانمار دارند بي‌رحمانه منازل مسلمانان را آتش ميزنند،کودکان را سر مي‌برند، زنده زنده مي‌سوزانند، خبري از حقوق بشر نيست اين همه فجايع دارد صورت مي‌گيرد اما از طرف رسانه هاي جهاني سانسور مي شود.

ملک پور با بيان اينکه پشت صحنه ي همه اين خشونت هاوخونريزي‌ها و قتل عام ها رژيم جعلي صهيونيستي است، عنوان کرد: پشت صحنه ي انها توطئه‌گراني هستند که هنگام وقوع کوچکترين حادثه اي براي خودشان جنجال به پا مي کند ولي اونجا که آسيبي به منافع و طرح هاي شيطاني آنها وارد نمي‌شود سکوت مي کنند.

وي با اشاره بر اينکه رژيم صهيونيستي نه تنها دشمن شماره يک مردم فلسطين و مسلمانان جهان است، عنوان کرد: صهيونيست يک خطري براي کل بشريت است و چقدر زيبا امام راحل و عظيم الشان انقلاب فرمودند و راه را نشان دادند که اسرائيل يک غده سرطاني است و بايد از روي زمين محو شود.

امام جمعه سامان با بيان اينکه امروز ۱۷ شهريور قيام هفدهم شهريور و کشتار جمعي زيادي از مردم بي دفاع توسط رژيم ستمشاهي در ميدان ژاله تهران که معروف به جمعه سياه شد، عنوان کرد: مستکبراني که امروز دارند از قتل عام مردم ميانمار و فاجعه ي انساني يمن حمايت مي کند همين ها از قتل عام مردم در ۱۷ شهريور با وقاحت تمام دفاع کردند.

حجت الاسلام و المسلمن محسن ملک پور با تاکيد بر اينکه افرادي که دائماً دم از حقوق بشر مي زنند کساني که بويي از بشريت و انسانيت نبرده اند، تصريح کرد: از اين طرف به جمهوري اسلامي تهمت ديکتاتوري مي‌زنند و برخي افراد خود فروخته در داخل کشور باآنها همراهي مي کنند،، درهمان ۱۷ شهريور سران به اصطلاح دموکرات آمريکا از رژيم پهلوي در سرکوب مبارزين حمايت کردند و همين باعث شد ادعاهاي حقوق بشري و دموکراتيک اونها در بين مردم رنگ ببازد و ماهيت اصلي انها براي مردم ايران هر چه بيشتر نمايان شود.

ملک پور افزود: چقدر خوب است آنهايي که دل در گرو غرب و مستکبران داداند چشم باز کنند و دشمني دشمن را ببينند

وي با اشاره به ۱۸ ذي الحجه روز عيد سعيد غدير خم و و تبريک عيد غدير خم ابراز کرد: غدير خم قلب و نبض حيات بشر است و به اميد روزي که در جهان يک نوا حاکم باشد آن هم نواي آرام‌بخش غدير با تحقق دولت عدل مهدوي ارواحنا له الفداء که ثمره شجره طيبه امامت و ولايت است .

امام جمعه سامان ولادت حضرت امام موسي کاظم عليه السلام است تبريک عرض کرد و بيان داشت: روايتي است از امام کاظم عليه السلام که فرمودند شکر نعمت بالاتر از خود نعمت است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور نعمت ها براي اين است که ما را به قرب خدا برساند ،ما را به خدا نزديک کنند و نعمت ها با شکر ما را به قرب خدا مي رساند وگرنه اگر نعمت باشد و خدا را درآن نبينيم تبديل به نقمت مي شود يعني تبديل به عذاب مي شود و در قيامت از آن سوال مي شود.

ملک پور با اشاره بر اينکه در روزهاي آخر شهريور هستيم و حجم مسافرت‌ها زياد از تمامي عزيزاني که خدمت رساني مي کنند به مسافرين تقدير و تشکر مي‌کنم ، اذعان داشت:امسال شاهد يکسري کارهاي فرهنگي خوبي در مجموعه گردشگري پل زمانخان بوديم که کار اصلي با سپاه بود و همراهي خوبي پيمانکاران محترم و شهرداري با سپاه داشتند.

انتهاي پيام۱۰۲۲ج


کد مطلب: 36114

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36114/مدافعان-حقوق-بشر-عاملان-حملات-تروریستی-وحشیانه-مینامار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir